Gjest Ms Chanandler Bong Skrevet 11. august 2003 #1 Del Skrevet 11. august 2003 Hvordan trente dere utholdenhet? Konsentrerte dere dere bare om å greie å løpe "vanlig" 3000m, eller la dere inn turer med tung sekk og hele pakka? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lekebøll Skrevet 12. august 2003 #2 Del Skrevet 12. august 2003 Hei northstar. Minstekrav utholdenhet er jo, som du vet, 3000 meter. Bakgrunnen for det er jo da at du skal være nogenlunde rustet til å klare progresjonen fysisk ellers - dersom du er innenfor kravet til 3 km. Jeg trente ikke noe med sekk el. først, men det vil jeg nok anbefale deg å gjøre. Det tar helt annerledes å gå med tung sekk og utstyr, men du trenger ikke løpe med dette. En kombinasjon av utholdenhet så du holder deg godt innenfor kravet, samt fjellturer med sekk på ryggen, vil gi et godt grunnlag for å klare det fysiske. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ionaa Skrevet 15. august 2003 #3 Del Skrevet 15. august 2003 Jeg trente mye løping. Ikke bare 3000m, men løp ulike steder i ulike typer terreng for å lære å like å løpe. Jeg har lang erfaring fra speider og friluftsliv så jeg var godt vant med kupert terreng, sekk og lange gåturer. Absolutt ingen bakdel. Vil bare minne om at styrketestene er like viktige. En del jenter på mitt opptak klarte 3000m uten problem med strøyk på styrke. Hvilken befalsskole har du søkt på/går på?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå