Gå til innhold

Hva er gale med meg? :(


Gjest Gjest_fortvilet_*

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_fortvilet_*
Skrevet

For 4 uker tilbake fikk jeg lungebetennelse, når lungebetennelsen begynte å avta fikk jeg urinveis infeksjon. den kom å gikk akutt 3 ganger. Jeg reagerte alergisk ( aldrig vært allergisk før) på alle medisinene så halsen min ble hovnet opp å jeg ble lagt inn på sykehuset. der fikk jeg inhalasjon for jeg ble bare enda mer irritert allergi medisinene. de tok masse blod prøver av meg, tok røngten av lungene å ekg for ordnes skyld. de sa alle prøver var fine. jeg har i over en uke nå hatt stikk i brystet gjevnelig når jeg puster inn. balangse problemer dorlig syn å vanskeligheter for å fokusere på ting å verker en del i magen. kan til tider også bli kald eller varm enkelte steder av kroppen. noen ganger mister jeg også følelsen å andre ganger får jeg rykninger i musklaturen. komemr jo nettopp ut av sykehuset. hva kan dette være? ?????? er så lei av å løpe til lege nå. sikkert brukt 2000 på lege bare på en mnd. å de sier det samme hver gang. alt er fint. Jeg har også panikk angst å de tror vell at det er det som er greien. MEN DETTE ER IKKE ANGST. hva kan være gale. føler meg ikke bra :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet
ingen? ehhhh :/

ring til legen din du. Og husk å få med deg frikort når du er hos legen, bruker du over 1750 kr på lege og medesiner på et år får du frikort og får igjen fra staten. Men da må du huske å få fyllt ut frikortet når du er hos legen

Skrevet
For 4 uker tilbake fikk jeg lungebetennelse, når lungebetennelsen begynte å avta fikk jeg urinveis infeksjon. den kom å gikk akutt 3 ganger. Jeg reagerte alergisk ( aldrig vært allergisk før) på alle medisinene så halsen min ble hovnet opp å jeg ble lagt inn på sykehuset. der fikk jeg inhalasjon for jeg ble bare enda mer irritert allergi medisinene. de tok masse blod prøver av meg, tok røngten av lungene å ekg for ordnes skyld. de sa alle prøver var fine. jeg har i over en uke nå hatt stikk i brystet gjevnelig når jeg puster inn. balangse problemer dorlig syn å vanskeligheter for å fokusere på ting å verker en del i magen. kan til tider også bli kald eller varm enkelte steder av kroppen. noen ganger mister jeg også følelsen å andre ganger får jeg rykninger i musklaturen. komemr jo nettopp ut av sykehuset. hva kan dette være? ?????? er så lei av å løpe til lege nå. sikkert brukt 2000 på lege bare på en mnd. å de sier det samme hver gang. alt er fint. Jeg har også panikk angst å de tror vell at det er det som er greien. MEN DETTE ER IKKE ANGST. hva kan være gale. føler meg ikke bra :(

Er det fastlege du bruker? Hvis ja, ta en tur til en privatpraktiserende. Min erfaring er at de private ofte er mer imøtekommende og bedre lyttere, enn en offentlig lege - ettersom de får pasientene inn på "rullebånd". For en privatlege er det viktig å bevare og opparbeide et godt rykte :) føler du at du ikke blir hørt eller tatt seriøst, vil du sikkert føle det annerledes hos en privat.

Skrevet

Høres ut som kroppen din er litt i ubalanse.. Kan nok kanskje skyldes infeksjonene du har hatt.

Er nok lurt å stole på legen og prøvene og berolige seg selv med at alt er bra :) Bekymringer gjør ofte problemer og symptomer verre, og kan føre til fysiske plager og vondter så vel som psykiske.. Gi det litt tid, så blir det nok bra!

Og ta kontakt med lege om du føler for det, er jo tross alt jobben deres!!

Skrevet
jeg har i over en uke nå hatt stikk i brystet gjevnelig når jeg puster inn. balangse problemer dorlig syn å vanskeligheter for å fokusere på ting å verker en del i magen. kan til tider også bli kald eller varm enkelte steder av kroppen. noen ganger mister jeg også følelsen å andre ganger får jeg rykninger i musklaturen. komemr jo nettopp ut av sykehuset. :(

Nå får du sikkert et svar du ikke helt ønsker av meg da.... :natti:

Jeg har også slitt med panikk angst. Alle symptomene du beskriver her kjenner jeg godt igjen da jeg slet som værst. (sliter litt ennå til tider, men er vesentlig bedre)

kan det tenkes du er blidt mer bekymret etter at du fikk greie på allergien og at den kan ha gjort at du reagerer mer en vanlig ?

Jeg har også allergi mot medisiner. Har vært inne akutt flere ganger pga. reaksjoner. Blant annet hovnet opp i halsen og ansiktet. Utslett over hele kroppen. Skikkelig ubehagelig. Kan i dag ikke ta noe som helst medisiner pga. dette. Så klart en får en tilleggsbekymring for at en skal bli syk og ikke kan ta noe som helst for det. Er ofte jeg forsterker små reaksjoner i kroppen forde jeg er redd,,, redd for å bli syk og ikke har noe medisiner og ta for det. Det forsterker reaksjonene kraftig også og angsten setter i gang enda værre.

Jeg kan få pustebesvær, krampe, merkelige synsforstyrrelser\ tåkesyn\ flimmer mm. Stikker i bryskassen, kribling i kroppen her og der. Merkelige muskel kramper\ rykninger. Kan bli kald, så varm, så svett og kald. Kroppen føles helt i ulaget og gjør at en fort tenker NÅ... NÅ er det noe feil.

Prøv å fokuser på at det IKKE er noe feil.

Synsforstyrrelser\ tåkesyn\ flimmer kan komme fra spenninger i nakken.

Varme\ kulde perioder kommer fort av at en er nervøs, redd og blir bekymret.

Stikking i brystkassen kan og komme fra spenninger, da i brystkasse regionen.

Muskelspenninger kan være irritasjon og spenninger i muskelaturen. Ubevist\ bevist strammer en musklene.

Sier ikke at det ER angst\ panikk angsten som lager alle problemene, men i og med at du er kjent med det fra før kan det være en ny måte kroppen reagerer på etter at du fikk ekstrabekymring for sykdom\ allergi i det siste.

Jeg pleier forsøke overprøve kroppens reaksjoner. Fokusere svært mye på at - det er ikke noe-, tenke hardt på at smerten\ plagene flytter seg utenfor kroppen. Kan legge meg ned å fokusere på å puste med magen og fokusere sterkt på at plagene går over av seg selv, ingenting å være redd for.

Klarer jeg etter gjenntatte forsøk å få plagene til å reduseres, bli borte så vet jeg med sikkerhet at det faktisk ikke var noe feil med meg.

Ikke legg helt bort at det ikke er angst\ panikkangst ennå.. la det gå en tid og forsøk å fokuser sterkere på at det ikke er noe feil med deg. Og se litt ann på hvordan det går når du ikke er like bekymret.

Vet hvor vanskelig det er både å plages med sykdommer, allergier, angst og panikkangst. Er vanskelig å vite hva som er hva av det.

Forresten sjekk B-vit mangel. Muskel krampe, irritasjon kan komme fra B-vitamin mangel. Har en vært syk over lengre tid har gjerne kostholdet vært noe.... redusert.

Husk å forsøke spise variert og sunt, det har i allefall hjulpet veldig for min del.

Skrevet

Jeg synes mange av de siste symptomene du nevner minner veldig om angst. Mulig at det trigges av at du har fått puste dårligere fordi du har vært lungesyk. Det kan også godt være en reaksjon på det fysiske stresset du har vært utsatt for pga sykdommen. Du har jo blitt undersøkt ganske grundig, så sjansen er liten for at det skal være noe alvorlig fysisk galt, men det høres jo ubehagelig ut, så ville kontaktet lege uansett og hørt om det er noe mer de bør sjekke. Hvis alt fysisk er ok, så ville jeg prøvd å ta det med ro, spist melkesyrebakterier etter antibiotikakurene, passet på å spise nok og gjerne sunt, slappet av i sofaen og sett om det ble bedre etter hvert. Det kan kanskje ta litt tid før symptomene gir seg.

Men altså - lege først, SÅ slappe av.

Skrevet
ring til legen din du. Og husk å få med deg frikort når du er hos legen, bruker du over 1750 kr på lege og medesiner på et år får du frikort og får igjen fra staten. Men da må du huske å få fyllt ut frikortet når du er hos legen

Hæ. Legen har vel ingenting med dette og gjøre. Trodde NAV var stedet!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...