Gjest Slem_Pike Skrevet 15. september 2009 #1 Skrevet 15. september 2009 Hva er egentlig farligst? Aktiv eller passiv røyking?
Gjest Spinell Skrevet 15. september 2009 #2 Skrevet 15. september 2009 Hva er egentlig farligst? Aktiv eller passiv røyking? En får i seg mye større konsentrasjoner av de helseskadelige stoffene i tobakk og tobakkssrøyk ved å røyke selv, så aktiv røyking er farligst.
Gjest emmeline Skrevet 15. september 2009 #3 Skrevet 15. september 2009 Det sier vel egentlig seg selv.
Gjest Slem_Pike Skrevet 15. september 2009 #4 Skrevet 15. september 2009 Ja det gjør for såvidt det. Men om man har valg mellom å røyke sjøl eller være passiv røyker, så blir du vel utsatt for like mye dritt uansett? Vurderer nemlig slutte røyke, men sambo er røyker og alle eg kjenner er røykere så samme faen så blir eg utsatt for røyken.
Gjest emmeline Skrevet 15. september 2009 #5 Skrevet 15. september 2009 Vurderer nemlig slutte røyke, men sambo er røyker og alle eg kjenner er røykere så samme faen så blir eg utsatt for røyken. Det synes jeg er et dårlig argument for å ikke slutte hvis du virkelig vil det. Det er klart at helsen din vil bli betraktelig bedre om du slutter, uavhengig av om alle andre rundt deg røyker.
Poppzy Skrevet 15. september 2009 #6 Skrevet 15. september 2009 Tantebarne mitt sier det er 4000 farlige stoffer i en røyk! Har lært det på skolen. Sier jo litt det da..
Gjest Nattvette Skrevet 19. september 2009 #7 Skrevet 19. september 2009 Vurderer å slutte røyke eg også, men da eg fortalte det til ei venninne mente hun det ikkje var vits da min samboer røyker innendørs. Spurte da hvorfor, og hun sa hun hadde lest om noen som hadde forsket på dette og komt fram til at passiv røyking var minst like farlig som aktiv røyking, om ikkje farligere. Virka litt rart, men har ikkje gadd sjekke opp i det sjøl. Men passiv røyk er gjerne farlig på ein annen måte enn aktiv da kanskje.
Gjest Gjest Skrevet 19. september 2009 #8 Skrevet 19. september 2009 Det er farligere å røyke selv, med mindre man blir utsatt for passiv, innendørs røyking 24/7, og det blir vel de færreste passive røykere i dag (og selv da tror jeg det er farligst å røyke selv). Dersom jeg skulle slutte å røyke (om jeg hadde røyket, er bare en nesten avvent festrøyker) ville jeg forventet at en evt samboer begynte å røyke utendørs eller i hvert fall ut av vinduet.
Gjest Catwoman Skrevet 20. september 2009 #9 Skrevet 20. september 2009 Med mindre andre mennesker røyker inne hos en selv - så blir man vel ikke utsatt for så veldig mye passiv røyking lenger i dag vel? :klø: Det er jo røykeforbud på alle mulige cafeer, utesteder etc. og utendørs så er det jo bare å unngå å stå midt i røyken, så får man ikke særlig mye i seg.
Gjest Nattvette Skrevet 20. september 2009 #10 Skrevet 20. september 2009 Hos oss røyker både meg og sambo, folk som kommer på besøk. Er sjeldent på kafe og slike steder,og de få gangene vi er ute så sitter vi på "røyke-plassen" utendørs. Ellers blir det mest sånn at det ikkje er til å unngå når man sitter i bil f.eks. Er ikkje så begeistra for å sitte i bil med vinduene åpne med mindre det er varmt (langt hår og mye vind/gjennomtrekk... ja, det sier vel seg selv)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå