Gå til innhold

Forlovelsesring?Hjelp!

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Hei! Kjæresten min kjøpte meg en forlovelsesring forrige sommer. Da hadde ikke jeg råd til å kjøpe en til ham, men nå må jeg bare.

Den jeg fikk var en tradisjonell gull ring fra mitt hjemmeland og med tradisjonell mener jeg at den er litt spesiell, kopi av en ring bykvinnene brukte på 1300 tallet. Jeg syns den er kjempefin, han maser om at jeg må ha diamantring en dag, men jeg vil ikke, jeg liker denne mye bedre.

Likevel, det jeg lurer på er hvor skal jeg kjøpe ring til ham? Jeg vil ikke ha en sånn vanlig gullring, og de kommer jo vanligvis i sånne pakker med to gjør de ikke? Jeg vil ha en som er enkel men maskulin. og ikke med avrundede kanter, den må være litt bred men ikke så veldig bred. Og selvfølgelig må den ikke være altfor dyr.

Er det noen som kan tipse meg om hvor jeg kan finne enkle og kanskje tradisjonelle ringer i Oslo området?

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

City gull i kirkeristen lager ringer og alt mulig annet av smykker etter bestilling, da får du akkurat det du vil ha. Jeg kjøpte selv bare en giftering der, da min mann ikke har ring. Ikke er det så altfor dyrt heller.

Skrevet

...bare nysgjerrig, hvorfor må du bare kjøpe en ring til han nå såpass lang tid etter....??

Gjest Anonymous
Skrevet
...bare nysgjerrig, hvorfor må du bare kjøpe en ring til han nå såpass lang tid etter....??

Vel... Jeg må ikke, men jeg har lyst. Vi hadde tenkt å gå med den vanlige engelsk amerikanske tradisjonen der bare kvinnen får ring, men siden han heller ikke har noe i mot å gå med ring så har jeg litt lyst til det. Ikke så mye merkeligere enn det.

Skrevet

oki!!

(her i huseter det bare jeg som har ring....

en real diamantring i ekte amerikansk stil....)

Gjest Anonymous
Skrevet

Ja det virker som det skal liksom høre til saken å ha diamanter der borte, jeg synes vi har funnet en fin middelvei jeg, ikke en altfor kjedelig ring og heller ikke for mye glitter og glans, men det er jo klart en smak sak. Både min og hans mor bare elsker diamanter og glitrende smykker, jeg derimot liker mer tradisjonelle smykker, noe han sikkert hadde fått snusen på. Egentlig håper jeg han ikke kjøper meg noe diamant ring, syns denne og de romantiske omstendigheter rundt det skal tas vare på.

Det er fint, synes jeg at andre også tar vare på sine tradisjoner, jeg går med ringen min i venstre hånd slik de gjør i både mitt og hans hjemmeland, kanskje ikke så mange som vil oppfatte at jeg er gift når jeg endelig blir det, :) men jeg synes vi skal være oss selv!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...