Gjest rosa78 Skrevet 14. september 2009 #1 Skrevet 14. september 2009 For en måned siden ble jeg plutselig syk med feber, muskelsmerter og hosting; legevakten trodde det var svineinfluensa uten at jeg ble testet for det og jeg ble holdt hjemme i syv dager. Var utrolig dårlig mens det pågikk, men ble langsomt frisk igjen. Så gikk det en uke med hodepine, trøtthet og at jeg følte meg sliten veldig fort. Lite energi, men fortsatt "frisk". Deretter slo hodepinen inn kraftigere, jeg fikk vondt i halsen, kjennes ut som om det er noe i halsen som utløser en brekningsrefleks innimellom, muskelsmerter og litt stikking i bein og hender. Så nå går jeg her, føler meg dårlig, men ikke syk nok til å sykemelde meg. Jeg drar hjem fra jobb og sover og finner ikke energien til å lage meg ordentlig mat, gå lang nok tur med hunden o.l. Det føles ut som om jeg går i en konstant "brygger-på-noe"-tilstand. Jeg har vært hos legen, ble avvist med "forkjølelse" der etter blodprøver som viser at blodprosent, stoffskifte, allergier og vitaminer er i orden. Forkjølelse sitter så vidt jeg vet i luftveiene, og jeg har ingen plager bortsett fra litt tett nese innimellom. Nå begynner jeg å bli fortvilet, det tar på å føle seg dårlig hele tiden. Noen som har vært gjennom noe lignende? Noen råd?
Gjest Gjest_sukk Skrevet 14. september 2009 #2 Skrevet 14. september 2009 Hei. Orker du ikke ta vare på deg selv brotsett fra når du presser deg til å gå på jobb, så kan du gå på en smell. det gjorde jeg til slutt og er sykmeldt på 9 mnd. gå på jobb med feber og vondt i kroppen er ikke bra. Vil råde deg til å ta en CRP. er en prøve som viser om det er noe virus eller bare bakteri.
Hinata Skrevet 14. september 2009 #4 Skrevet 14. september 2009 Tenkte også på kyssesyken.. Har du feber?
Gjest Gjest_trådstarter_* Skrevet 15. september 2009 #5 Skrevet 15. september 2009 Kyssesyken ja.. kanskje det bør testes for. Jeg har sikkert hatt feber innimellom, uten å ha målt den, for jeg har følt det slik. I dag våknet jeg opp med enda et par nye symptomer.. tett nese og gult slim fra halsen. Å så lei jeg er
Hinata Skrevet 15. september 2009 #6 Skrevet 15. september 2009 Prøv å se inn mot mandlene dine og se om det er gult/grønt puss på dem. Da jeg hadde kyssesyken hadde jeg den verste ånden man kan tenke seg til, i tillegg til veldig vond hals. Ta en tur til legen du
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå