Gjest Ylva Virvla Skrevet 14. september 2009 #1 Skrevet 14. september 2009 Tråden er inspirert av "Flere som meg?". Jeg er 25 år. Må ofte vise leg på utesteder, og i jobbsammenheng får jeg høre at jeg ser ung ut hele tiden. Har fått kommentarer på at jeg ser yngre ut enn jeg er siden jeg var 18, men mest de siste årene. Pleier sånt å vare? Er det stor sjanse for at folk som meg ser ut som om de er yngre enn de er når de er 30 og senere? Håper spørsmålet mitt er noenlunde klart. Hvilke erfaringer har dere som så ut som tenåringer når dere var i midten av tyveåra med å bli eldre?
Gjest Gjest Skrevet 14. september 2009 #2 Skrevet 14. september 2009 Dette lurer jeg også på! *dytte opp*
Gjest Gjest_lille meg_* Skrevet 14. september 2009 #3 Skrevet 14. september 2009 Oi, jeg også! Jeg er 22, og får alltid høre at jeg ser mye yngre ut. Håper det varer ja :D
Xtra_lilje Skrevet 15. september 2009 #4 Skrevet 15. september 2009 Det vil vel variere fra person til person... Jeg er 35 år nå, og ingen tror jeg er så "gammel". De fleste tipper jeg er 26-27. Men, da jeg var i begynnelsen av 20 årene, trodde folk jeg var eldre! Jeg tok det som et kompliment da, for målet var jo å komme inn på nattklubbene En bedre indikasjon på om det unge utseende kommer til å vare, tror jeg dere får fra deres foreldre.
Gjest Gjest Skrevet 15. september 2009 #5 Skrevet 15. september 2009 Jeg blir nå som 29-åring fortsatt tatt for å være 20 (og synes for så vidt ikke at det er noe gøy), men for min del begynner jeg å få en del smilerynker og linjer i panna og sånt, så jeg vil tro at folk kanskje snart slutter å sette alderen min så lavt. Men jeg lurer jo litt på hvordan denne kominasjonen av unge ansiktstrekk, ung kroppsfasong og sliten hud kommer til å bli da. Kanskje jeg blir en skikkelig freak?
Daria Skrevet 15. september 2009 #6 Skrevet 15. september 2009 Det vil vel variere fra person til person... Jeg er 35 år nå, og ingen tror jeg er så "gammel". De fleste tipper jeg er 26-27. Men, da jeg var i begynnelsen av 20 årene, trodde folk jeg var eldre! Jeg tok det som et kompliment da, for målet var jo å komme inn på nattklubbene En bedre indikasjon på om det unge utseende kommer til å vare, tror jeg dere får fra deres foreldre. Jeg opplevde også et sånt skifte, fra å se eldre ut til å se yngre ut, da jeg var midt i 20-årene. Moren min er 50+ og blir stadig tatt for å være en god del yngre, så jeg satser på at det ligger i genene...
Wildy Skrevet 15. september 2009 #7 Skrevet 15. september 2009 Tror det er litt avhengig av også klestil. Jeg blir fortsatt tatt for å være i midten av 20-årene, selv om jeg er nærmere 40 enn 30.I allefall i dagligklær ( laffer som regel rundt i dongeribukse, behagelige joggesko,genser som forhåpentligvis er ren og hestehale Til litt penere, hvor jeg ofte bruker skjørt( rett over kneet, ikke miniskjørt...) og bluse, høye hæler, "skikkelige" smykker, ordner håret osv blir jeg tatt for å være eldre, selv om folk fortsatt bommer med ganske mange år.
Gjest Gjest Skrevet 15. september 2009 #8 Skrevet 15. september 2009 Er 27 år og ble spurt om legg da jeg skulle kjøpe røyk for et par uker siden Tar det som et kompliment!!!
Wildy Skrevet 15. september 2009 #9 Skrevet 15. september 2009 Ja, ikke sant! Jeg ble spurt om legg for kjøp av øl for noen år siden, strålte i en uke jeg!
Gjest dattra Skrevet 15. september 2009 #10 Skrevet 15. september 2009 Det vil vel variere fra person til person... Jeg er 35 år nå, og ingen tror jeg er så "gammel". De fleste tipper jeg er 26-27. Men, da jeg var i begynnelsen av 20 årene, trodde folk jeg var eldre! Jeg tok det som et kompliment da, for målet var jo å komme inn på nattklubbene En bedre indikasjon på om det unge utseende kommer til å vare, tror jeg dere får fra deres foreldre. Det samme med meg, så eldre ut og trengte ikke vise legitimasjon den gangen jeg burde. Nå ser jeg yngre ut enn jeg er, og jeg ser betydelig yngre ut enn min mor gjorde på samme alder men hun har vært mye syk og det har preget hennes utseende. Og så kan det komme av at jeg har min egen inntekt, har råd til å kjøpe klær selv, vet hva som kler meg og bruker gode hudpleieprodukter samt holder meg i form gjennom trening og tenker mer på hva jeg spiser, min mor har vært hjemmeværende i alle år og med dårlig råd.
Gjest Purple Haze Skrevet 15. september 2009 #11 Skrevet 15. september 2009 Jeg er "født gammel", dvs jeg så alltid mye eldre ut da jeg var i tenårene. Og når man er født gammel, holder man seg visst nok godt. De fleste slår av noen år når de skal gjette alderen min. Klager ikke på det. Tror det handler mye om gener, men også livsstil og innstilling til livet.
Gjest Melchizedek Skrevet 15. september 2009 #12 Skrevet 15. september 2009 Vel når jeg er glattbarbert så tror som regel folk jeg er rundt 17-18 år og jeg er 26. Når jeg har skjegg noe jeg normalt sett har så tror de jeg er 22-23 år. Så de fleste tror jeg er yngre en hva jeg er. Men slik er det i familien min alle ser yngre ut en hva de egentlig er
Gjest jente 80 Skrevet 15. september 2009 #13 Skrevet 15. september 2009 jeg er 29 og blir tatt for å være ca 20. Jeg skulle ønske jeg så litt mer "ut som alderen" min, mulig det er et luksusproblem ,men folk gir jo seg ende over når jeg sier hvor gammel jeg er, derfor synes jeg det er litt flaut rett og slett "Åh, herlighet, er DU 29! trodde du var 18 omtrent" og så videre. Mulig jeg blir glad for det etterhvert, men ikke nå altså
Gjest Gjest Skrevet 15. september 2009 #14 Skrevet 15. september 2009 Jeg er 29 og må alltid vise leg på polet. Har en del fine linjer og små rynker, rundt øynene, men ingen ser ut til å legge merke til dem?
Gjest jente 80 Skrevet 15. september 2009 #15 Skrevet 15. september 2009 Jeg er 29 og må alltid vise leg på polet. Har en del fine linjer og små rynker, rundt øynene, men ingen ser ut til å legge merke til dem? skulle ønske jeg kjente noen som deg, så man ikke føler seg så alene blant de "gamle" vennene sine!
Gjest Gjest Skrevet 15. september 2009 #16 Skrevet 15. september 2009 Jeg er 31 og mine unge kolleger fra 19-25 tar meg alltid for å være jevngammel med dem og ikke minst får de hakeslepp når jeg sier jeg har en sønn på 6 år. Dette har jeg arvet fra mine foreldre. Pappa er snart 70 og ser ut som 55 og moren min holdt seg også utrolig godt. Det har selvfølgelig også noe med klesstil å gjøre.
*appifany* Skrevet 15. september 2009 #17 Skrevet 15. september 2009 Jeg er 27, og blir nesten uten unntak spurt om leg på polet......når jeg skal kjøpe vin....! Men det plager meg ikke nevneverdig da, blir jo litt glad for det.. Men husker det var så frustrerende når man var fjortiss, og absolutt ville se eldre ut. Jeg har nok arvet "ungdommeligheten" det etter min mor, hun ble spurt om leg titt og ofte når hun var godt over 30!!!
Vera Vinge Skrevet 15. september 2009 #18 Skrevet 15. september 2009 Jeg blir visst også tatt for å være noen år yngre i blant. Det er ikke mer enn et par år siden jeg ble spurt om jeg skulle ha barne- eller voksenbillett på bussen (jeg er nå 27).Det er veldig rart, siden jeg i barndommen og tenårene alltid ble tatt for å være eldre. Det er som om jeg har stagnert utseendemessig enn så lenge. Når jeg ser på gamle bilder ser jeg også at jeg har forandret meg lite. Samtidig ser jeg at klesstilen har forandret seg en del, og jeg kler meg mer "sofistikert" i dag, så det bør kunne trekke aldersinntrykket noe opp. I tillegg sminker jeg meg mer, noe som gjør at jeg bør se eldre ut. Men så er det ikke lett å se seg selv utenfra. Jeg har spurt folk jeg kjenner hva som gjør at noen ved første øyekast kan tro at jeg er litt yngre, og det har visst å gjøre med mitt åpne og lett uskyldige blikk. Samtidig har jeg blitt fortalt at jeg er vanskelig å bestemme alder på, og at jeg like gjerne kunne være fem år eldre som fem år yngre. Jaja, vi får håpe det varer. Moren min holder seg godt når det gjelder rynker og sånt, så er jeg heldig, kan jeg satse på det. Akkurat nå foretrekker jeg å se litt eldre ut enn jeg er, fordi jeg er relativt nyutdannet, og det er ok å føle at folk har en viss tillit til det jeg driver med, framfor at de skal lure på om jeg er en student/elev på besøk.
Gjest Gjest Skrevet 15. september 2009 #19 Skrevet 15. september 2009 Jeg får også høre at jeg ser yngre ut enn jeg er i flere sammenhenger. Noen ganger er det ganske naturlig, f eks er jeg student selv om jeg er over 30, og det er jo lett å tenke på medstudentene som sånn ca 20/begynnelsen av 20-årene. Også er jeg veldig slank, har ikke barn (ikke for det, de jeg kjenner med barn ser ikke "annerledes" ut enn meg eller andre uten, det er mer det å være i foreldrerollen kanskje?) og selv om jeg ikke kler meg som "ungdommen" går jeg heller ikke i typisk konservative klær. Moren min så også yngre ut enn sin alder da hun var like gammel som meg, og hun er fortsatt lett å ta for endel yngre enn sine 60 (hun ble blant annet ikke noe særlig gråhåret før nå). Fra farssiden risikerer jeg å arve tidlig grått hår, så det kan jo gjøre mye med hvor ung/gammel jeg oppfattes. Ellers ser jeg det ikke som noe mål å se ut som jeg er 20, da jeg tross alt har med meg litt livserfaring og tyngde som den gjennomsnittlige 20-åring mangler, men må innrømme at det er smigrende også at endel tror jeg er noen-og-20... Jeg synes forøvrig ikke mine jevnaldrende venninner ser eldre ut enn meg, men vet ikke hvordan de oppfattes av andre. Jeg tror også det, i hvert fall når man blir eldre enn det jeg er, har endel med "innstilling og utstråling" å gjøre hvor gammel man ser ut. Jeg kjenner kjempespreke 60-,70- og 80-åringer, og de har det til felles at de er nysgjerrige, gjerne kreative (trenger ikke være i "kreative yrker", men kreative som personer), positive eller heller løsningsorienterte og ofte relativt sunne/fysisk aktive. Samtidig har jeg sett mange utrolig satte mennesker i 30-årene.
Gjest Gjest Skrevet 15. september 2009 #20 Skrevet 15. september 2009 Det tror jeg ikke man kan svare bastant på. Noen ser unge ut og så soler de seg for mye, røyker, oversminker, eter søppelmat osv. Og så tar alderen dem igjen dobbelt når de er 30. Er man veldig tynn er det stor sjanse for å se sliten og skrapa ut når man er 30, særlig etter et par unger. Jeg tror det handler om gener, livsstil og stil generellt.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå