Gjest Gjest Skrevet 14. september 2009 #1 Skrevet 14. september 2009 Uff, i dag fikk jeg en kommentar av noen at jeg ser mye yngre ut enn mine 20 år. Ble mobbet for at jeg så så mye yngre ut enn mine medelever da jeg gikk på barne/ og ungdomsskolen, så for meg er det grusomt å høre slike kommentarer. På videregående skole fikk jeg også høre at jeg så ut som jeg var mye yngre enn mine jevnaldrende, noe jeg prøvde å ignorere. Men jeg kjente at det stakk litt allikevel. Nå har det gått to år uten at noen har sagt til meg at jeg ser ut som en 15- åring, noen har til og med sagt at jeg ser så voksen ut! men i dag var det altså noen som sa at de trodde jeg var under 17 år, fordi jeg så sånn ut... Virker som at jeg aldri kommer til å se ut som jeg er over 15...hjelp! Flere som har det slik? hvordan takler dere slike kommentarer? Takk for at du tok deg tid til å lese. hilsen lille meg...
Gjest Emera Skrevet 14. september 2009 #2 Skrevet 14. september 2009 Jeg skjønner at det ikke er morsomt å bli tatt for en tenåring. Men nå ser du jo ut som du ser ut, ikke mye å gjøre med akkurat det. Det måtte være å kle eller sminke deg "voksnere." Prøv å slappe av og være deg selv. Når du, som meg, er førti og blir tatt for tretti, da er du glad for det!
Gjest Gjest Skrevet 14. september 2009 #3 Skrevet 14. september 2009 Jeg har alltid sett mye yngre ut enn jeg er, veldig irriterende før, men nå synes jeg det er morsomt at folk tror jeg er 10 år yngre:-) Kler meg voksent, har en klassisk stil. Halvlang bob (klipte av meg det lange håret i håp om å se eldre ut, og fant ut at jeg kledde bob). Setter ofte opp håret i knute bak, minimalt med sminke. Beste var i sommer da jeg ble spurt om legimitasjon på polet da jeg skulle kjøpe whisky!! Er 32 år.... Så det blir bedre:-)
Gjest Gjest Skrevet 14. september 2009 #4 Skrevet 14. september 2009 Jeg er 29, og ble senest for noen dager siden tatt for å være under 20. Det er ikke gøy, for jeg føler at det sier mer enn at jeg har et ungt ansikt - det sier noe om min generelle fremtoning og utstrålig.
Eeyore Skrevet 14. september 2009 #5 Skrevet 14. september 2009 Skjønner deg godt, for det er kjipt når man er 18-20 og gjerne vil se eldre ut. Men prøv å utnytt godene, jeg gikk på barnebillett til jeg var over 20, og når jeg nå i en alder av 32 blir spurt om leg, så er jeg strålende fornøyd og tar det som et stor kompliment
Gjest ts Skrevet 14. september 2009 #6 Skrevet 14. september 2009 Jeg tror ikke jeg klarer å utnytte "godene" helt heh. F.eks jeg får nesten litt angst bare av å tenke på å lyve til bussjåføren at jeg er under 18 for å få barnebillett. MEN, derimot klarer jeg å lyve til selgere o.l at jeg er under 18 for å slippe unna gnålet deres:P Ja, jeg er rar!
Gjest fiskeGjest Skrevet 14. september 2009 #7 Skrevet 14. september 2009 Hei, Jeg har selv et veldig ungt utseende selv om jeg nærmer meg 30. Jeg har fin hud og ingen rynker, store 'uskyldige' øyne liten nese. Litt sånn 'barnefjes'. Jeg blir spurt om legitimasjon når jeg kjøper alkohold og på utesteder. Jeg synest det er helt greit, tenk heller positivt! Du kommer ikke til å få rynker på lenge, og du kommer til å se ung ut lenge! Så lenge du tar vare på deg selv og ikke fester for hardt og røyker.
Gjest Gjest_Little_me_* Skrevet 14. september 2009 #8 Skrevet 14. september 2009 Oss er det mange av Jeg er 23 år og og flirer hver gang jeg forteller alderen min til noen. De blir liksom litt sjokkert når de får vite at jeg er over 18 år hehe... Litt kjipt å bestandig se så "liten" ut for folk behandler en annerledes. Hadde vært kjekt å bli behandlet som en i tyveårene, istedenfor en 17-åring men men... Får vente til jeg blir nærmere 40 og enda ser ung ut. Det hjelper jo når man begynner å prate med folk, for da skjønner de fort at man er litt eldre enn man ser ut. Er lav og har skikkelig babyface med fregner og det hele, så det eneste jeg kan gjøre er å kle meg ordentlig. Hadde også vært fint å være noe annet enn "du er så søt" men man må vel godta seg selv slik man er å gjøre det beste ut av det
Gjest Ylva Virvla Skrevet 14. september 2009 #9 Skrevet 14. september 2009 Er 25, og får høre at jeg ser ung ut hele tida. Ei gammel dame sa: "Ja, noen har det litt jentete over seg veldig lenge". Jeg syntes det var skikkelig kjedelig da jeg var 21-22, men nå synes jeg det er greit å bli spurt om leg på utesteder. Det synes jeg egentlig er fint. Liker fortsatt ikke å bli tatt for å være veldig ung i jobbsammenheng. Men hadde vært utrolig mye kjipere om det var motsatt, og mange tok meg for å være 30 eller eldre! Har en venninne som er like gammel som meg som blir det. Unngår plagg som hettegensere eller plagg i rosa fordi det får meg til å se ung ut (og fordi jeg ikke synes det er særlig pent.)
Avalon Skrevet 14. september 2009 #10 Skrevet 14. september 2009 (endret) Jeg er 23, og får veldig ofte barnbillett på buss og båt..så de tar meg ofte for å være under 16år. Jeg synes jo dette er litt plagsomt, mens andre sier jeg bør være glad for det. Men synes det er en forskjell å være 40, bli tatt for å være 30 og å være over 20 og bli tatt for å være under 16. Men men. Endret 14. september 2009 av Avalon
Gjest Gjest Skrevet 14. september 2009 #11 Skrevet 14. september 2009 Hei! Da jeg var 15, var jeg med moren min på et kjøpesenter. Der traff vi på en bekjent av moren min som sa dette til meg: Oi, så stor du har blitt! Hvor gammel er du, 12? Da jeg sa at jeg var 15 sa hun: Åå..men da ser du ikke så stor ut allikevel! Kan vel si at jeg ble skikkelig flau over utseendet mitt da ja... (brukte ikke sminke i det hele tatt, og gikk i joggebukse og hettegenser...) Ser fortsatt ung ut i følge venner av meg, men det bryr jeg meg ikke noe om =)
Gjest Gjest Skrevet 14. september 2009 #12 Skrevet 14. september 2009 Uff, i dag fikk jeg en kommentar av noen at jeg ser mye yngre ut enn mine 20 år. Ble mobbet for at jeg så så mye yngre ut enn mine medelever da jeg gikk på barne/ og ungdomsskolen, så for meg er det grusomt å høre slike kommentarer. På videregående skole fikk jeg også høre at jeg så ut som jeg var mye yngre enn mine jevnaldrende, noe jeg prøvde å ignorere. Men jeg kjente at det stakk litt allikevel. Nå har det gått to år uten at noen har sagt til meg at jeg ser ut som en 15- åring, noen har til og med sagt at jeg ser så voksen ut! men i dag var det altså noen som sa at de trodde jeg var under 17 år, fordi jeg så sånn ut... Virker som at jeg aldri kommer til å se ut som jeg er over 15...hjelp! Flere som har det slik? hvordan takler dere slike kommentarer? Takk for at du tok deg tid til å lese. hilsen lille meg... Det er ikke mere enn to tre år før de første damene begynner å bekymre seg for at de har blit litt eldre og effekten det så smått har på utseendet. Enda ett par år senere har alle damer merket visse ting som at huden ikke har den samme gløden og at det er vanskelig å holde rumpa like small etc. Fra da av og fremover kommer alle damer til å misunne deg. Damer opp over i 20årene og spesielt ra 30 og oppover hadde kuttet av seg en arm for å se 5 år yngra ut.
Gjest Slem_Pike Skrevet 14. september 2009 #13 Skrevet 14. september 2009 (endret) Uff, i dag fikk jeg en kommentar av noen at jeg ser mye yngre ut enn mine 20 år. Ble mobbet for at jeg så så mye yngre ut enn mine medelever da jeg gikk på barne/ og ungdomsskolen, så for meg er det grusomt å høre slike kommentarer. På videregående skole fikk jeg også høre at jeg så ut som jeg var mye yngre enn mine jevnaldrende, noe jeg prøvde å ignorere. Men jeg kjente at det stakk litt allikevel. Nå har det gått to år uten at noen har sagt til meg at jeg ser ut som en 15- åring, noen har til og med sagt at jeg ser så voksen ut! men i dag var det altså noen som sa at de trodde jeg var under 17 år, fordi jeg så sånn ut... Virker som at jeg aldri kommer til å se ut som jeg er over 15...hjelp! Flere som har det slik? hvordan takler dere slike kommentarer? Takk for at du tok deg tid til å lese. hilsen lille meg... Har og delvis er i den situasjonen (i følge min kjære iallefall). Skjønner ikkje hva som er så gale med det, syns det er ein bra ting eg. Slapp av, og nyt det så lenge du kan... Du vil savne å se yngre ut når rynkene og de grå hårene kommer :gjeiper: Bare til å ignorere det eller si takk for komplimanget Når eg var 15 fikk eg barnebillett på ei ferje, litt vittig, men det var fordi eg satt veldig sammensunket og eg var veldig tynn på den tida i tillegg. Endret 14. september 2009 av Slem_Pike
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå