Gå til innhold

London for viderekomne


pilutta

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg gir Londontur i bursdagsgave til min kjære mor i år. Vi reiser 21. januar, og har torsdag-søndag i London. Har ikke bestilt hotell ennå, men satser på å bo relativt sentralt.

Vi har begge vært i metropolen endel ganger, både sammen og med andre. Men nå er det vel sikkert en 3-4 år siden noen av oss var i London sist, og dette er jo virkelig byen en aldri blir lei av.

Vi er ganske ferdige med Madame Tussaud, Big Ben, og vi har vært på British Museum, Camden Market og Portobello Road Market endel ganger.

Vi liker kunst, teater, musikk, design, shopping, hage, litteratur og alt som er gøy. Mamma er 57, jeg er 27. Foreløpig står dette på lista:

- Borough Market

- Spitalfields Market (må alltid innom!)

- V&A

- Marylebone High Street

- Brick Lane

- Lion King på Lyceum

- Obligatorisk tur innom Oxford Street, Regent Street, The Strand osv.

- Hamley's er et must!

Så: gi meg ditt beste London-tips!

Er sikker på at det finnes masse folk med masse gode tips, og jeg blir veldig glad for gode ideer!

Takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

...du reiser med din mor: Ville det ikke vært morsomt å få med seg "afternoon tea"? Selv vet jeg lite om dette, men en reisevant kamerat snakket mye om at de hadde reservert plass på afternoon tea på et eller annet fasjonabelt hotell (må reserveres i god tid). Det er visst ganske dyrt, men mange sorter te og kaker og slikt.

Kanskje noen vet mer om dette enn jeg, men det høres ut som en litt spennende og "annerledes" ting å gjøre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_tinemor_*

Har vært i London nå i helgen, ble anbefalt Sketch www.sketch.uk.com . Det er ett resturant/bar hus helt utenom det vanlige!!! Fantastisk innredning... Alt for liten tid hadde vi der... skal nok tilbake der ved neste London besøk.

God tur..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden dere ikke har bestilt hotell ennå, har jeg lyst til å anbefale Hoxton:

http://www.hoxtonhotels.com/

Har sjelden kost meg så mye på hotell. Nydelig mat i restauranten, og gode drinker i baren hvis man har lyst på en rolig kveld på hotellet. Og egyptisk bomull og høye dunputer på sengene. Prisen var ikke avskrekkende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ÅH! Takk for fine svar!

Tate Modern har vi besøkt før, men der skjer det jo hele tiden ting, så vi skal sikkert innom igjen, synes det er veldig stas.

Og afternoon tea, det er en strålende idé for oss to ikke-kaffe-drikkende damer! Det har vi faktisk bare gjort i Oslo, og det var stas, så jeg kan jo tenke meg at the Ritz eller tilsvarende er enda mer stas!

Kew Gardens står på sjekkelista mi, må finne ut hvordan det er der i januar. Ser uansett ut som at det er verdt å ta turen. Dessuten tenker jeg å legge opp til at vi drar innom et hagesenter. Og ellers er jo hageavdelinga på en stor, engelsk bokhandel en drøm!

Skal også google litt på Themsen-cruise, pub, Hoxton og Sketch!

Takk for tips! Man kan jo google seg fram til mye, men ingenting er som anbefalinger fra folk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_anepane_*

jeg og min mor var i London for et par år siden og da besøkte vi Kensington Palace, der prinsesse Diana bodde. den gang var det utstilling av kjolene hennes iallefall. etterpå kan man drikke afternoon tea i orangeriet. skal man til V&A er ikke kensington palace langt unna. vil også anbefale shopping i kensington high street på det varmeste, masse flotte butikker og ikke den trengselen man finner i oxford street.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og afternoon tea, det er en strålende idé for oss to ikke-kaffe-drikkende damer! Det har vi faktisk bare gjort i Oslo, og det var stas, så jeg kan jo tenke meg at the Ritz eller tilsvarende er enda mer stas!
Skal dere på Afternoon Tea, spesielt på Ritz e.l., er det som regel nødvendig å reservere på forhånd, ellers kan det være vanskelig å få plass. Jeg kan anbefale The Wolseley på det varmeste, veldig flott sted, men ikke riktig så stivt (eller dyrt ;)) som Ritz. (Men også der bør man reservere.) De har også veldig bra frokost, om man vil gjøre noe ekstra, f.eks. en søndagsmorgen.

Enig i anbefalingen av Hoxton - fantastisk hotell! :tommelsmil: Du kan prøve å melde deg på nyhetsbrevet deres, de har av og til salg nede i £1-£29 (jeg ser av nettsiden deres at de skal ha et slikt salg i oktober).

Hvis dere liker å gå på museum er Sir John Soane's Museum og Museum of London begge interessante på hver sin måte, særlig det første er litt spesielt. National Portrait Gallery er også et utrolig flott museum, som jeg synes får ufortjent lite oppmerksomhet. Og kaféen i toppetasjen har fantastisk utsikt over London!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...