Gå til innhold

Valgets kval (ang medisiner og forestående operasjon)

Chiquita

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg sitter nå og "sliter" mellom to punkter:

saken er den at jeg har "pådratt" meg beinhinnebetennelse i begge leggene mine, og det gjør selvfølgelig veldig vondt. Så er det også sånn at jeg skal inn til en lapraskopi-operasjon(magen) neste uke.

Da jeg var inne til operasjon (kneet) forrige høst, fikk jeg beskjed om å ikke spise blodfortynnende, eller betennelsesdempende tabletter/medisiner de siste 14 dagene før operasjonen, og jeg vil tro det samme gjelder denne gangen også.

Så derfor "sliter" jeg litt med:

1. skal jeg ta betennelsesdempende tabletter så jeg får en mulighet til å bevege meg normalt igjen så raskt som mulig, men da også "gå imot" det jeg fikk opplyst av legene ved forrige opersasjon

2. Skal jeg la være å ta noe betennelsesdempende og være på "god-fot" med det legene sa, men HA fryktelig vondt i leggene - så jeg ikke klarer å forflytte meg på normal måte (klarer bare såvidt å gå til do = ca 7-10 meter)

Vet jo at jeg må ta hensyn til flere ting her. Både min egen velvære, og den nært forestående operasjonen.

Vurdere å ta krykkene fatt for å avlaste føttene så mye som mulig. (For en må jo være mye i ro for at dette skal bli bra igjen)

Hva hadde dere gjort?

(Ikke at jeg tror dere har et "fasitsvar", men før jeg ringer legen, så vil jeg gjerne gjøre meg opp en mening først)

*sukk*

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Konsentrer deg om operasjonen. Såvidt jeg vet har du ventet litt på den og den går foran. Benhinnebetennelsen din er der etter at du er operert også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uffda, for et vanskelig dilemma.... :-? Tror jeg ville hørt med legen, og gjort som han/hun anbefaler!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rådet fra legen er gitt for at man ikke skal blø mer enn nødvendig. mn vet aldri hvilke komplikasjoner som kan komme i en operasjon, så jeg ville nok ha fulgt rådet. Men du kan jo ringe å høre om det er noe annet du kan ta?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uffda, for et vanskelig dilemma.... :-?  Tror jeg ville hørt med legen, og gjort som han/hun anbefaler!

Er så enig. Det beste er å høre med legen tror jeg. Lykke til med den forestående operasjonen da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakket med legen i dag, og det ble AVGJORT at jeg ikke skal ta noen medisiner nå før operasjonen.

Selv om jeg ikke har fått noen beskjed om det fra sykehuset denne gangen, så ble vi enige om at det var best å la være.

Får holde meg mest mulig i ro da i stedet og "behandle" føttene med Thermal-salve (som faktisk hjelper)

Benhinnebetennelsen din er der etter at du er operert også.

Takker for at du er så optimistisk, fryden :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...