Gå til innhold

Dagboken min

Nanella

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei Sandra og Charmina!!

Charmina: Jeg gir Maren havrefrøt med ris og hvete (tror jeg) Er fra 4 mnd i butikken. Og vi har kjøpt sånne solbriller du snakker om, de var veldig kjekke de! Maren ble litt sint med en gang vi hadde på de, men det gikk over. Blir spennende å se hva Martine veier ja, de skal vel egentlig være like store de...

Idag skal vi ut å kose oss i det fine været!! Tror jeg må skrive mer senere, var nemlig ikke så lett å skrive med vesle frøkna på fanget!! :ler:

Hei så lenge!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Martine syntes det var litt merkelig å få grøt i munnen ja :ler: men hun smilte nå fra øre til øre da! Men hun var ikke helt i form etter vaksinen stakkars og fikk høy feber i går som fortsatt sitter i i dag! Ikke noe kjekt! Måtte gi henne febernedsettende i går. Nå sover hun etter å ha sutret lenge! Håper det gir seg snart da!

Ute skinner solen og det er sååååå kjedelig å måtte være inne. Men med min bihulebetennelse og halsvonde så er det sikkert like greit å holde seg innenfor husets fire vegger ja!

Håper alt er bra hos deg!

Ha en fin dag :dagensrose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag er jeg virkelig sliten! Har vært mye turer på meg i det siste + trening og masse frisk luft! Er helt gåen jeg, men har bare godt av det hvis jeg skal få av meg de siste kiloene før vi skal til syden (eller hvertfall før sommeren setter til for fult)

Idag har jeg gitt Maren grønnsakspuré! Hun ble nok litt skuffet når det ikke var grøt på skjea for det syns hun er kjempegodt, men når hun fikk tenkt seg om var dette nok stas også for hun spiste en god posjon! Prøvde med ferskenglass i går tror jeg og det ville hun ikke ha!!

Idag har Maren vært litt sutrete og ubestemmelig. Gulpet en hel masse og blitt fort sliten og lei. Det hender hun har noen sånne dager og de er litt slitsomme for begge to. Men som regel er det over til morgenen etter da. Nå sover hun godt i sengen sin.

Jeg har ikke vært noe flink med huset disse dagene som det har vært så fint vær, så jeg burde vel se å få gjort en liten innsats her nå snart. Huff.. Jeg er nok litt lat tror jeg :roll: Men det trengs nå så det er vel bare å ta seg sammen!!!

Charmina: Håper feberen til Martine går bort da og at bihulene dine blir bedre. Ikke noe kjekt det- dere har hatt nok av denne sykdommen for en stund!! Kjekt at det er flere som skal stramme inn litt før sommeren da! Er motiverende å være fler :Nikke:

Nei, nå får jeg rydde litt og ta oppvasken før jeg slenger meg på sofan og blir der resten av kvelden!!

Heidå :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halloen Siljesnuppa :)

Ja så er det helg igjen og deilig er det!Ikke at vi som har permisjon merker så stor forskjell da men det er nå greit at resten av familien har fri også ikke sant?Å jeg skulle ønske Martine var like flink som Maren til å spise - særlig siden hun jo trenger å vokse litt!Men neida her bare spyttes det ut igjen mens hun ler - rakkerunge aldeles :ler: Hun er nok alt for glad i puppen den lille frøkna der - men hun kan jo ikke leve evig på den da!Får nå bare fortsette å gi henne litt smak av grøt hver dag så kanskje hun gir opp den utspyttingen etterhvert? Håper det!

Så flink du er til å trene da!Jeg skal nå avgårde på mandag jeg, og tar Martine med på barneparkeringen. Det blir spennende.Skal trene SHAPING og gleder meg for det var skikkelig gøy!Men fikk veldig vondt i musklene i dager etterpå da!Ikke mye trent kropp her nei :tunge1: Men det gir seg jo etter å ha trent litt håper jeg!

Ønsker deg og dine en riktig god fredag og helg!Her blir det vel å se på Idol og slappe av :)

Klem fra Charmina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg Silje!

Slitsomt med sånne dager, men detgår som du sa heldgigvis fort over.

Så fint at Maren liker og spise mat.

Vi har ikke begynt ennå, men skal kanskje prøve litt grøt i morgen.

...forresten ikke bare du som er lat :sjenert: Jeg er fryktelig rotete og hater å rydde og vaske :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Charmina!! Vi skrev nok i hverandres dagbøker likt vi nå :ler: Martine må vel bare venne seg til ny smak og konsistens tenker jeg. Er jo ikke rart de blir litt forundret når vi putter i dem nye rar mat. Nå får jo ikke Maren pupp så hun har ikke den kosen å holde fast på, så det kan hende det er derfor hun spiser så lett?? Neimen om jeg veit, det jeg veit er at den frøkna er glad i mat!!

Shaping så jammen spennende ut! Ser det kun er i Bergen så det blir jo litt langt å dra for trening... Virker som et bra konsept- blir gøy å høre hvordan du syns det funker.

Hei Sandra :vinke: Ja det er slitsomt med sånne dager, men ser ut til at det er bedre idag. Ofte kan det se ut som det har litt sammenheng med hvor mye hun gulper.. I går var hun jo helt ekstrem!

Godt å høre at det ikke bare er jeg som er sånn med tanke på husarbeid. Jeg trenkte jeg skulle ta meg i nakken nå når Maren sover, men så landa jeg her da. Men nå er det ingen bønn!!

Nei får gi meg her nå da. Husarbeid MÅ gjøres!!!!!!!! I kveld skal vi bort til noen venner på mat- se Idol og slappe av! Herlig med helg!!! Maren skal være med da. Skal legge henne der også ta henne med hjem sovende. Må øve litt på det så det går ann å dra bort selv om hun må sove. Har gått bra et par ganger så...

Nei, skriver mer senere jeg, GOD HELG! :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia Silje! :vinke:

Du må kose deg masse med idol i kveld! Det skal jeg også gjøre, tenker jeg og mannen også skal lage noe god mat til idol, ble jo så fristet til det når jeg leste om hva du skulle ikveld! :wink:

Jeg kjenner også til med det husarbeidet.. Har en tendens til å bli nedprioritert her også :oops: Men men..

God helg vennen!

Mange :klem: fra Sanna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Silje!

Så fint at Maren liker grøt da! Brage syntes også det var godt da vi prøvde i går! Han ville visst gjerne sluke hele skjea... :ler:

Men lurer på om han strever litt med magen i dag, mulig at han er litt forstoppet, pga grøten. Velvel, det kommer nok ut!

Jeg har også vært lat med husarbeid i det siste - men til helga skal jeg ta i et tak pluss rengjøre bilen innvendig! Det trengs jammen!

Ha en fin fredagskveld vennen og kos deg med Idol!

Ønsker dere en god helg :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du har hatt en fin kveld og at du har kost deg med idol!

I morgen skal vi også prøve grøt, håper det går like greit som det har gjort for Maren og de andre barna!

Ha en fin helg da Silje:) :klem: :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann jenter :vinke::klem:

Ja da kom jeg meg til slutt gjennom husarbeidet :klappe: Har bare å legge sammen noen klær (og det får jeg sikkert ikke somlet meg til å gjøre før imorgen)

Innmari koselig i går. Venner, mat og Idol. Syns det var dumt det ikke var Mari som gikk ut da. Vi la Maren borte og tok henne med hjem, det gikk bra det, men hun våknet litt da- og sovnet igjen med en gang. Idag skal vi nok bare slappe av hjemme tenker jeg. Godt det også. Sambiss skal til Bergen igjen på mandag så da får vi ha litt tid sammen.

Sandra: Det går helt sikkert bra med Marcus og grøt også. Men lurt å gi lite til å begynne med så de venner seg til smak og konsistens- men det vet du sikkert. Lykke til hvertfall!! God helg ja :klem:

La Traviata: Godt å høre det ikke bare er jeg som er lat med husarbeid. Skjønner ikke helt hva jeg syns er så fælt med det, for du verden så godt når man er ferdig!! Prøv maltekstrakt i grøten om Brage blir hard i magen, det skal hjelpe.. Eller sviskesaft.. God helg til deg også :klem:

Susanna: Jeg koste meg igår og håper dere gjorde det også da :-) God helg :klem:

Maren er mye våken idag! Lurer på hvorfor det, hun har jo sovet så godt om dagen i det siste. Men alle dager er vel ikke helt like. Hun er jo blid og fornøyd så.. Ikke godt å si.

Nei får hoppe i dusjen jeg nå. Ha en fin helg alle sammen :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der har jeg fått Marenavatar. Har tatt noen skikkelig fine bilder av henne i det siste som jeg tenkte jeg kanskje skulle sende til Sandravennen så hun kunne fikse litt for meg..... (hvis det er greit da.....) Så kan det være det blir flere Maren bilder snart ja. Er så treg av meg jeg... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Siljesnuppa :kyss:

Åhhhhhhhhhhh for en nydelig avatar du har fått deg (hurra for sandra som kan ordne opp for oss :dagensrose: ) Hun er jo bare så søt da :hjerter:

Gi henne en skikkelig stor :klem: fra meg og Martine! Og nok engang grattis med flott avatar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å så fint! Det gjorde seg med en Martineavatar ja! Bare send bildene du vil gjøre om til avatar du så skal jeg fikse 8)

Kanskje du vil ha noen til albumet også?

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :vinke:

Ja nå har jeg sendt noen bilder til Sandra! Tusen takk for at vi har deg ja!! :-) (Du blander Martine og Maren litt da.. Hi hi.. Men skjønner det er lett å gå i surr, det er jo ganske like navn :-))

Koselig at du syns hun er søt Charmina :klem:, syns vi alle har noen ordentlige skjønne babyer jeg :-) Jeg skal gi henne en god klem fra dere når hun våkner etter formiddagsluren sin :Nikke:

Nå har sambissen min dratt til Bergen igjen, men han kommer mest sannsynelig tilbake imorgen da, så det går jo greit. Kjedelig når han må farte så fælt!! Idag skal jeg bare ordne noen småting i banken, bestille time til voksing av legger- må jo få orden i bushen før vi skal til syden :tunge1: , også skal jeg trene i kveld. Mamma kommer for å passe Maren.

Nei, nå får jeg legge sammen litt klær tenkte jeg (som jeg ikke fikk gjort i helgen :oops: ) Så skal jeg gå gjennom noen dagbøker senere idag.

Hei så lenge!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Silje!

Gratulerer med nydelig Maren-avatar!

Hun har jammen blitt stor og forandret seg masse! :-)

Hadde vært gøy å se flere bilder også! Men vi ses jo om ikke mange dager likevel... Gleder oss! :hoppe:

Ha en fin kveld! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei ja La Traviata! Jada hun forandrer seg hele tiden. Har som sagt sendt over flere bilder til Sandra som jeg legger ut så fort de er klare for det :-) Du ser henne tydligere på de bildene- eller hvertfall det ene. Men det er jo som du sier, vi ses jo snart så da får du se henne irl! Gleder meg masse til å treffe dere også! Og Sandra og Marcusen også. Synd Hanni ikke kunne være med da! Men det blir vel ikke siste sjans.....

Da har denne dagen gått også. Maren hadde vært så snill med mormoren sin når hun passet henne, bare hun fikk i seg grøten var alt greit. Men det er tydelig hun skjønner noe skal skje når jeg skal bort og andre skal passe henne- hvertfall når det er på kvelden.. Vi snakket om å prøve en gang til at de skulle ha Maren- og nå helt alene før vi drar til syden. Kanskje ikke så dumt å holde det litt varmt slik at det ikke går så lang tid til neste gang. Men det er som jeg sa, skaffe barnevakt når man egentlig ikke trenger det.. Føler meg som en utrolig dårlig mor jeg da- jeg vil jo ha mest mulig tid med prinsessa mi, men det er jo greit å venne henne til det også da så det ikke blir krise om vi skal noe en gang... Dessuten syns jo mamma og pappa det er stas å låne henne litt også da. Huff, ikke så lett det der.

Litt stusselig når sambiss er borte om kvelden, men forhåpentligvis er han tilbake igjen i morgen. Snakker vel med han etterpå tenker jeg.

Idag har jeg blitt spurt om jeg ikke vil komme på intervju til en butikkjobb i en barneklærforretning. Det er hver tirsdag fra 4-7, annenhver fredag fra 4-7 og annenhver lørdag fra 10-15. Det er hos de jeg kanskje har lyst til å jobbe hos mens Maren er så liten og jeg ikke vil jobbe turnus på gamlejobben min, men jeg har jo ikke avklart noe med gamlejobben også syns jeg det er fælt å begynne å jobbe allerede nå selv om det ikke er så mye... + er jo at jeg får gode rabatter i noen kule klesforretninger.. Men tror jeg ikke gjør det, satse på at jeg heller kan få noe når jeg skal begynne å jobbe igjen. Får ta en prat med sambiss, men tror ikke jeg gjør det altså! Jeg trives veldig godt som hjemmeværende jeg :wink:

Nei, får stikke innom noen flere dagbøker før jeg slenger meg på sofa'n å ser litt på tv før jeg kvelder.

Hei så lenge :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia Silje:) :vinke:

Hvordan gikk det på musikken i dag? Tipper dere koste dere masse du og Maren! :Nikke:

Å, som jeg gleder meg til å få se nye bilder av Maren! :-) Du har jo en aldeles nydelig avatar ihvertfall, det ser ut som om hun har forandret seg siden forrige bilde vi fikk se av henne.

Spennende med ny jobb da! Men ja, jeg skjønner at du synes det blir rart å begynne å jobbe igjen..

Du begynner i det små, det er sikkert litt godt..Da får du en litt mykere overgang liksom :wink:

Ønsker deg en kjempe fin kveld vennen!

Stor :klem: fra Sanna!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Susanna!

Ja vi har storkost oss på musikken idag, de filmet idag slik at vi kan få et lite minne og det er jo kjempebra!

Maren forandrer seg ja, man ser henne tydligere på de andre bildene som jeg skal legge ut snart (hvis Sandra vil hjelpe meg da...)

Jeg skal ikke begynne å jobbe igjen da. Ringte idag og takket nei jeg. Er for tidlig. Hun skulle si ifra hvis det ble behov når jeg var ferdig i permisjon, noe det antagligvis er. Må nyte den tiden vi har nå.

Nei, Maren kaller :ler:

Hei så lenge! :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Silje!

Det høres kjempegøy ut med musikken, gøy å ha et minne for senere også!

Skulle kanskje ha filma babysvømminga til Brage også, men litt vanskelig når man er i vannet selv!

Er samboeren din tilbake nå? Alltid stusselig når de er borte, men dobbelt så godt når de kommer hjem igjen da! Maren savnet kanskje pappa hun også?

Mannen min er litt sånn hjemmeværende for tiden han, så Brage blir nok vant til at vi er der begge to!

Rart å tenke på jobb igjen, jeg skjønner godt at du vil nyte den tiden du har igjen! :Nikke:

Jeg kom fram til at jeg bare har 4 måneder igjen av permisjonen jeg, for mannen skal jo ha to måneder! Oioi, som tiden flyr! :o

Kos deg med fruene i kveld Silje, og så ses vi snart! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...