Fibonacci Skrevet 9. februar 2005 #301 Del Skrevet 9. februar 2005 Hei XSiljeX! Koselig at du stakk innom dagboka mi! Oi, er Maren 3 mnd snart? Wow, så fort tida går!! Hvor mye veier hun nå? Er bare nysgjerrig, det er litt gøy å sammenligne. Jeg skjønner heller ikke hvorfor folk skal bry seg med ammingen. Jeg har heldigvis ikke så mye problemer med ammingen, men for de som ikke får det til må det være utrolig slitsomt, og når man da etter hvert går over til mme, så har man slitt svært lenge med å prøve å få det til. Det virker som folk tror at "alle" i prinsippet kan amme, og at de som gir mme bare "ikke gidder". Det er uhørt synes jeg!! Mange mennesker uttaler seg nok om ting de ikke vet noe om. Og med så mye ammepress som det er her i Norge kan man fort føle seg som en skikkelig dårlig mor hvis man ikke får det til! Vel, det var dagens utblåsning fra denne kanten! Kos deg videre med lille (store) Maren! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madden Skrevet 10. februar 2005 #302 Del Skrevet 10. februar 2005 Helt utrolig så fort tiden flyr Silje! Synes liksom ikke det var så lenge siden vi hadde nedtelling til du skulle føde..og nå er lille Maren plutselig 3 mnd!!! :o Det er godt at dere nyter dagene...og jeg er helt enig med La Traviata jeg altså..Jeg skjønner ikke hvorfor utenforstående skal bry seg med å kommentere ammingen!! Noe så uhørt! Skjønner veldig godt at det blir slitsomt å streve sånn som du har gjort...ser bare på Susanna, der tar jo matingen snart hele døgnet..! Og ikke bare er det mye styr med all pumpingen og flaskekokingen...men så tapper det jo for krefter også! Og det kan da vel virkelig ikke være noe mening i at du skal gå rundt frustrert og sliten hele tiden!! Nei, gjør som du har bestemt og ikke hør på bedrevitende tufser som blander seg i saker de ikke har noe med! Ble visst en liten utblåsning fra meg også!! Håper du får en flott torsdagskveld Silje! fra Madden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Charmina Skrevet 11. februar 2005 #303 Del Skrevet 11. februar 2005 Enig med de over her når det gjelder ammingen jeg også! Ingen andre har vel noe med hva du gjør :evil: Men det er jo typisk enkelte å legge seg oppi alt mulig da! Man skal gjøre det man selv føler for og som blir riktig for dere! Selv fikk jeg ikke en dråpe med morsmelk da jeg var liten og jeg har da vokst opp greit jeg da Håper du får en fin helg Siljevennen! Klem nurket fra meg - hun er så søt! God helg Stor fra Charmina Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Charmina Skrevet 21. februar 2005 #304 Del Skrevet 21. februar 2005 Bare innom og ønsker deg en fin uke Silje! Håper solen skinner hos deg også og at du koser deg med lille Maren! Her hadde vi dåp i helgen, det gikk fint selv om det var mye styr også! Stor klem fra Charmina Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibonacci Skrevet 21. februar 2005 #305 Del Skrevet 21. februar 2005 Hei XSiljeX! Håper dere koser dere i heimen, og at Maren har det supert og vokser og trives! Ønsker dere en fin uke! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nanella Skrevet 22. februar 2005 Forfatter #306 Del Skrevet 22. februar 2005 Hei hei, tusen takk for hilsner Charmina, Madden og La Traviata! Her står alt bra til, dagen flyr og jeg skjønner ikke hvor de blir av. Det er vel et tegn på at man har det bra er det ikke?? Maren er fortsatt verdens beste. Hun sover hele natten og er mammas engel på dagen. Det er utrolig mye som skjer med henne nå. Hun har nok begynt å skjønne at hendene og fingrene er hennes for hun prøver så godt hun kan å bruke de på riktig måte. Sånn som hun konsentrerer seg.. Artig er det. Liker mer og mer å ligge på gulvet å se på leker og holder seg en god stund på magen. Men det er jo aller best å sitte på armen til mamma da, men er vel ikke annet å forvente seg. Hun er nok en smule mammadalt, da hun roer seg litt fortere med meg til stede, noe som frustrerer sambiss litt, men det er jo jeg som er hjemme med henne på dagen og da er det jo litt vanskelig å unngå det da. Vi var på helsestasjonen på fredag og tok sprøyte. Det gikk kjempebra. Maren klarte å gulpe og tisse på matta dems da når helsesøster skulle sjekke hoftene hennes. Den frøkna vet å benytte sjansen når bleia er av ja Madden: ja det er rart så fort tida går. Syns det ikke er lenge siden jeg ventet på å føde selv jeg. Er nesten så jeg ønsker meg litt tilbake for å oppleve det igjen. Det er jo så stort!! Håper inderlig det snart blir din tur. Det fortjener du!! Og ja, jeg har bestemt meg for å lukke ørene for bedrevitende. Det er jo jeg som kjenner vår situasjon best så kan de mene hva de vil!! Charmina: Takk for hilsner. Ja det er jo mange som ikke har fått noe annet enn flaske og er jo ingenting i veien med de fordet, så denne ammingen syns jeg er litt overdrevet. Jeg vet det er det beste, men når det ikke fungerer er mme like bra. Flott at dåpen gikk fint. Er jo koselig med slike dager selv om det kan bli litt slitsomt også. Vi skal jo ikke døpe Maren vi så jeg slipper unna med alle forbredelsene og det som hører til. La Traviata: Ja vi koser oss vi her. Maren har nå rundet 6 kilo nærmere bestemt 6070 g. og 59 cm. lang. På ingen måte underernært for å si det sånn :-) Til helgen skal jeg til Oslo og møte venninne alene. Drar innover på ettermiddagen og toget hjem ved midnatt. Sambiss og Maren skal kose seg hjemme. Merker jeg syns det blir rart jo mer det nærmer seg, men er jo litt godt å få litt tid for seg selv også da, samtidig som Maren trenger tid alene med pappa. Det gikk jo så fint sist og er jo ikke noen grunn til at det ikke skal gå bra nå også. Man blir vel litt hønemor vel... Neida, jeg skal kose meg jeg. Jeg gleder meg jo også. Nå er det snart tid for frustrerte fruer, det blir bra!! Tirsdag er den beste tv kvelden!! Også fredag da.. Får stikke innom noen flere dagbøker først da.. Hei så lenge!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nanella Skrevet 22. februar 2005 Forfatter #307 Del Skrevet 22. februar 2005 Jeg tror forresten jeg må komme innom KG litt oftere jeg for snart spiser jeg opp den stakkars lille her.. Tror jeg snart må innføre kosekvote jeg Godt hun sover så lenge om natten for da får hun være litt i fred.. :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madden Skrevet 23. februar 2005 #308 Del Skrevet 23. februar 2005 Godt å lese at dere har det så bra da!! Forstår godt at d har lyst til å "spise henne" for de er jo så utrolig skjønne! Jeg har ofte lyst til å "spise opp" Susanna's lille Jonas..Jeg får definitivt brukt kosekvoten min når jeg besøker dem da..da sitter jeg med ham hele dagen hvis jeg får anledning! Det er jo forståelig at du ikke har tid til å være så mye her inne nå da..det skjønner vi godt! Når Maren blir litt større er det kanskje enklere!! (eller kanskje vanskeligere?!) Ha en flott uke da Silje! :klem2: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susanna Skrevet 23. februar 2005 #309 Del Skrevet 23. februar 2005 Heisann XsiljeX! Jo, det er et kjempe godt tegn at du føler tiden flyr fra deg! Ikke tvil om at dere koser dere masse du og lille Maren! Så koselig å lese om dere!! Håper du får en kjempe fin tur til Oslo i helgen Silje! Maren og pappaen koser seg sikkert kjempe masse sammen, og det går sikkert kjempe fint! Ønsker deg en kjempe fin onsdagskveld!! Mange fra Sanna!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibonacci Skrevet 25. februar 2005 #310 Del Skrevet 25. februar 2005 Hei XSiljeX! Takk for koselig hilsen i dagboka mi! Kos å lese her også. Du må ikke spise Maren helt opp da... selv om det er fristende! Hurra for Maren som sover hele natten! Det er så gøy i den alderen de er nå, de oppdager verden mer og mer! Det skjer noe nytt nesten hver dag synes jeg :-) Stor og fin er hun blitt også! Ha en fin helg med venninnetreff! Det er deilig å komme seg litt ut iblant, vi har slitt med flasketrøbbel en periode, så jeg har ikke turt å forlate Brage så lenge. Men det har bedret seg nå, så håper det holder seg sånn! Ha det bra så lenge! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nanella Skrevet 25. februar 2005 Forfatter #311 Del Skrevet 25. februar 2005 Takk for hilsner Madden, Sanna og La Traviata! Nei jeg vet, må holde meg i skinnet slik at hun ikke blir lei all kosingen min Jeg fikk meg en liten støkk her igår. Var på trening. Er det to ganger i uken. Da jeg kom hjem så sambiss rimelig frustrert ut og det gjorde Maren også. Hun hylskrek på armen til pappan sin! Viser seg at hun har blitt en liten mammadalt!! Da mamma kom ble alt bra igjen. Må si jeg fikk litt kalde føtter med tanke på at jeg skal til byen imorgen!! Men hun må jo bare lære seg til det. Hun var nok litt sulten også da også begynte det jo å bli kvelden for henne så det kan ha spilt en liten rolle det da. Men stakkars sambiss syns det nok er litt vanskelig at hun oppfører seg annerledes mot meg.. Jeg ramset opp en del ting de kunne finne på eller gjøre når de skal være alene på lørdag så håper det går bra alikevel. Ellers har jeg og er jeg på desperat jakt etter noe å ha på meg på lørdag. Så vanskelig. Har igjen litt før jeg er tilbake i normalen igjen og vil jo gjerne ta meg litt bra ut når jeg skal bort.. Blir siste sjans idag. Finner jeg ikke noe nå får jeg grave lenge og godt i klesskapet. Har så lyst til ut å gå tur om dagen, men det er jo så kaldt. Har vært flere dager med under -10 her, og da prøver jeg og ikke dra Maren for mye ut. Har unngått sykdom på henne frem til nå og hadde vært kjekt å holde det sånn :-) Nei nå har Maren snart sovet 2 timer inne i vogna si!! Det er ikke normalt lenger. Om dagen sover hun sjelden mer enn en time i strekk! Er deilig da. Tenkte jeg skulle ta en tur på butikken når hun våkner, etterpå skal jeg til ei venninne på te. Får fyre litt mer i peisen jeg nå.. Her er det skikkelig kaldt!!! God helg alle sammen!! Klem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandra Skrevet 25. februar 2005 #312 Del Skrevet 25. februar 2005 God helg XSiljeX! Koselig å lese om livet i Siljeheimen Håper det går bra med Maren sammen med pappaen sin i morgen. Du har rett, de må nok bare finne seg i litt pappatid Marcus er nok også litt mammadalt, men jeg prøver å ikke blande meg når han er hos pappa og ikke alt er bra. Tror det er lurt at pappaene også gjør sine egne erfaringer, så ikke alltid jeg kommer løpende til som et levende Marcusleksikon. Ha en fin helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nanella Skrevet 28. februar 2005 Forfatter #313 Del Skrevet 28. februar 2005 Hei hei, da var den helga overstatt. Det går så alt for fort. Takk for hilsen Sandra! Ja pappane trenger litt tid uten om at vi skal blande oss i hva de gjør. Jeg må ta meg i det innimellom, ikke være så hønemor. De klarer seg jo bra! Det hadde gått veldig bra på lørdag når jeg var borte da. Lurer på om det er litt greiere når de er sammen fra morgenen av for da blir det ikke noen overgang på en måte. Det hadde blitt litt grining, men det må man jo bare regne med. Tror sambiss var litt letta når det gikk så bra som det gikk. Jeg hadde det også veldig koselig. Er deilig å kunne sitte å prate og bare ha seg selv og tenke på innimellom. Men er også selvfølgelig kjemperart og dra fra. I går var vi på bursdag hos kusinen til Maren som fylte 1 år. Det var voksen bursdag igår også barnebursdag på lørdag så hun har fått kjørt seg litt hun. Men jeg syns det er så godt å se at Maren bryr seg ikke om i det heletatt at det er bråk og masse folk rundt henne. Hun bare lå på matta på gulvet og lekte meg meg, rangla si eller snakket med dem som kom for å hilse på. Har vel kanskje litt igjen for at jeg har dratt henne med mye rundt. Hun var mye mer var på dette før. Herlige jenta vår Nå om dagen har hun begynt også å bli mer utholdene til å leke på matta. Hun kan ligge lenge og flere ganger om dagen og se, prøve og ta på og snakke til mennesker og leker. På ryggen og magen. Utrolig så fort som ting skjer nå. Nå ligger hun ute å sover og når hun våkner skal jeg gå til butikken en tur. Hun trenger vist noen nye klær. Vokser så fort ut av dem- men det er jo bare sånn det er. Ha en fin dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Charmina Skrevet 1. mars 2005 #314 Del Skrevet 1. mars 2005 Hei Silje Så koselig å lese fra livet ditt igjen! Skjønner godt at du har lyst til å spise henne opp jeg - sånn føler jeg det med begge mine - de er jo så goe Merker at jeg glemmer litt pappaen deres oppi det hele!Må ta meg litt sammen innimellom ja! Ja ungene blir fort mammadalter men det er jo kanskje ikke så rart heller!Det er jo som regel vi som er mest sammen med dem siden pappaene ofte er vekke på jobb eller skole på dagtid. Har ikke merket noe på Martine ennå - det er visst det samme for henne hvem hun er sammen med. Men broren hennes derimot har alltid vært den mammagutten og er det nok ennå ja! Men har sett litt i det siste at han går mere bort og koser med pappaen sin sikkert fordi jeg ofte sitter opptatt med Martine og mating. Kos deg videre silje med den lille prinsessa di! Ha en fin uke! Stor fra Charmina Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nanella Skrevet 1. mars 2005 Forfatter #315 Del Skrevet 1. mars 2005 Takk for hilsen Charmina! Koselig med besøk! Er viktig å huske på pappane også ja. Min er bra på å si ifra han da om han føler seg litt forsømt :-) Både når det gjelder oppmerksomhet fra meg eller tid med Maren. Godt han har interessen da, det er jo faktisk ikke alle som har det. Idag har vi vært på musikk i livets begynnelse. Det var virkelig morsomt. Det ble mye presentasjon og de tok det litt med ro for det er jo mye som skal fordøyes av disse små. Men det er sang og musikk, regler, instrumenter som barna får se på. De syns det jo er helt herlig. De som holder kurset er en fysioterapeut- hun ser litt på motorikken og om det er noe som trenger noe oppfølging på hva det skulle være, så er det en musikkterapeut også helsesøster. Åtte tirsdager fremover er dette kurset. Gøy å treffe andre med barn også da. Nei, nå får jeg vel gi meg. Tirsdag er tv-dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Charmina Skrevet 1. mars 2005 #316 Del Skrevet 1. mars 2005 Gratulerer med nytt smilende navn - veldig kledelig Hørtes kjekt ut med musikk i livets begynnelse! Greit å møte andre med småttiser også! Ha en fortsatt fin uke! Klems fra Charmina Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibonacci Skrevet 1. mars 2005 #317 Del Skrevet 1. mars 2005 Hei Silje! :-) Grattis med nytt nick! Høres gøy ut med musikk for de små, de er ikke gamle før de setter pris på musikk, det merker jeg godt på Brage! Pappaene har lett for å komme litt i bakgrunnen noen ganger, så vi prøver å ha sånn far-sønn tid innimellom. Hvor jeg ikke er til stede. Og det går jo kjempefint, men jeg er skikkelig hønemor og lurer alltid på hvordan det går og sånt. Samme hvis vi er ute og har barnevakt, da tenker jeg mye på hvordan det går hjemme, og må anstrenge meg for ikke å ringe hjem og spørre om alt er OK... Jeg er håpløs (og er klar over det!). Tirsdag er en fin TV-dag her hjemme også - først fruene og så Joey (ikke så bra som Friends riktignok..) Ha det fint da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandra Skrevet 2. mars 2005 #318 Del Skrevet 2. mars 2005 Grattis med nytt nick Musikk ved livets begynnelse holdt jeg også på å melde oss på, mange fra Brselgruppen min som går på det, men kom aldri så langt at jeg fikk bestilt Har hørt hun kurslederen er veldig flink, og VELDIG ernergisk? Kan jo hende det er flere som holder kurs, så det er jo ikke sikkert du har henne da Nå har vi heller valgt å melde oss på videregående kurs på babysvømmingen. Ha en fin dag Silje:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nanella Skrevet 2. mars 2005 Forfatter #319 Del Skrevet 2. mars 2005 Hei hei! Ja ble nytt nick på meg. Syns de X'ene var så dumme Charmina: Takk, bra du syns det var kledelig La Traviata: Jeg er veldig hønemor jeg ja. Må ringe hjem og sjekke at hun ikke skriker og at det går bra- akkurat som om jeg kunne gjort noe med det alikevel når jeg er borte.. Bare tull og bekymre seg egentlig. Blir nok spennende å se når det er andre enn sambiss som skal passe henne- da kommer vel telefonen til å rødgløde :oops: Morsomt å se hvordan de reagerer på musikk ja. Maren har likt det heletiden hun, ikke vanskelig å se i det heletatt!! Sandra: Går ikke på musikk i livets begynnelse i Oslo, bor litt utenfor jeg.. Men de liker nok jobben sin veldig godt de som driver med det. Kanskje derfor de blir veldig energiske og ivrige :-) Huff og huff -13 grader her idag så jeg måtte la Maren sove inne i vognen sin jeg nå. Er så kjedelig når man ikke kan gå ut!! Men jeg burde ablosutt bruke litt tid på husarbeid jeg nå. Syns det er noe å ta tak i overalt og nå har jeg vært så lat i det siste at jeg henger litt etter. At det går ann, er jo så mye letter når man heller gjør litt og litt hele tiden! Nei får kanskje sette igang med noe... Maren sover vel ikke såååå lenge tenker jeg. Ha en fin dag alle sammen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandra Skrevet 2. mars 2005 #320 Del Skrevet 2. mars 2005 Ja, mente det på en positiv måte altså Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg