Gå til innhold

Dagboken min

Nanella

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Takk for hilsen fra deg også Monja!

Jeg blir nesten litt sentimental jeg av å gå å mimre fra året som har gått. Det er så rart! Lille tulla som lå på brystet mitt for ett år siden, så masse glede, bekymringer, kjærlighet, usikkerhet som valset rundt oppe i hodet på meg da. Nå raser hun jo rundt, fått egen vilje, egne uttrykk, et herlig smil og en nyyyyyyyyyyydelig latter :ler: Hun er jo så sjønn samtidig er hun en liten rampejente :) Jeg elsker alt ved henne og kunne ikke vært for uten. :hjerte:

Maren prøver nå å gå en del, i går gikk hun masse, men bare 6 skritt på det meste. Hun er jo ganske ustø enda og det går litt på hell og lykke enda, men så gøy å se det ansiktsuttrykket hennes når hun går. Jenta er et eneste stort smil og hun ser bare såååååååååå stolt ut! Vi fikk filmet henne i går da så da har vi noen av hennes første skritt på video!

Også tror jeg kanskje hun sier "hei", men det er veldig vanskelig å si.. Hun har sagt det to ganger når noen har kommet, men er ikke helt sikker på om det kanskje er litt tilfledig.

Blir spennende å følge utviklingen hennes fremover ja. Det er jo så mye spennende som skjer hele tiden.

Livet er herlig med en ettåring i huset!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig gøy at hun er begynt å gå! De er jo bare så søte når de begynner å stabbe rundt! Også er det jo kjempegøy å få det på film da ikke sant? Jeg er så glad vi filmet Henrik masse også når han var liten for det er jo så gøy å se på det i dag! Og han selv koser seg med filmene.Nå må vi bare være like flinke å filme minstemann - det blir liksom alltid mest med nr 1 synes jeg! Blir lettere sløv ja med nr 2 ;) Men vi har nå mange opptak med henne også da!

Ha en fin dag da snuppa!

Stor klem fra

Charmina :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann Silje:) !

Så gøy at Maren går så masse nå! :hoppe:

Brage har stoppet litt opp igjen han, men til gjengjeld så raser han rundt med gåbilen sin og er blitt ganske flink til å styre og snu den rundt også!

Kjenner følelsen av at det året har gått rasende fort altså. Det er jo ikke lenge siden ungene våre var noen bittesmå nurk som var helt hjelpeløse her i verden. Husker jeg var redd for det store ansvaret, men det gikk seg jo til!

Blir det noen flere barn på dere da...? :sjarmor:

Må bare spørre vettu ;)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem: til dere jenter :)

Nå sitter jeg å griner til hvert tv program jeg ser så nå tror jeg snart jeg kaster tv'en ut av huset! :sjenert: He he

Nei La Traviata, blir nok ikke noen småttiser på oss enda. Jeg vil vente en liten stund jeg. Får kose meg med Maren en stund til før vi setter igang med flere.

Jeg må være ærlig og si at det har gått litt tregt i forholdet til meg og sambissen etter Maren ble født. Ikke pga. henne da, hun er jo så snill og nydelig- hun er jo det beste vi har sammen. Jeg vet ikke helt hvorfor det blir stående litt stille for oss. Jeg håper det går seg greit til igjen etterhvert, men løsningen er kanskje ikke en baby til...

Nå har jeg fått klarsignal til å begynne på regnsakpskurs så da er det bare å sende inn nødvendige papirer. Jeg får sette meg ned i morgen når sambiss er hjemme. Gleder meg til å begynne med noe! Får jo også håpe at det blir lettere å få jobb da. Det er jo egentlig det viktigste. ;)

I går var jeg hos en kompis og så film og ble skravlenes laaaaaaaaaaangt ut på natta. Det var kjempekoselig. Han hadde litt jenteproblemer så da var jeg litt hobbypsykolog jeg da. :) He he, godt Maren sover lenge for jeg var jammen meg trøtt i dag ja! Er koselig da, også syns jeg det er så godt å komme meg utenfor husets fire vegger litt.

Nå er det så masse masse klær som venter på at jeg skal kaste meg over dem, men kan de ikke bare gå inn i skapet sitt selv. De må jo snart lære! :fy_fy::ler:

Det er så kaldt hos oss idag. Det er minusgrader og rim på bakken. Nesten bedre at det kommer litt snø da så blir det litt lunere.

Nei får vel kaste meg rundt her nå. Hei så lenge :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror jeg blir gal om jeg ikke får meg jobb snart jeg. Skjønner ikke hvordan folk går arbeidsledig frivillig :( Sorry, har bare hatt litt kjip dag i dag. Satser på at humøret blir bedre imorgen.

Phu..

Sambiss er på stand up kveld i dag så jeg sitter alene og ser på TV. Fredag er jo bare en super TV dag så det er egentlig helt greit. Maren la seg kl. halv åtte og da har jeg sittet benka siden. :sjarmor:

Maren har ikke gått noe mer da. Hun har vel bevist sitt for nå :ler: Jeg kan hvis jeg vil så det så!!!! :ler: Det går vel litt tid før hun syns det er mer praktisk å gå, det er jo fortsatt mye raskere å krabbe!! Og aller best er det jo å sitte på armen til mamma. Ja ja, går vel ikke lang tid før hun ikke har tid til det lenger heller tenker jeg.

Nei nå kjenner jeg det snart blir natta for min del, sigen gitt!!

Natta :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg skjønner godt vennen at du savner å jobbe. Man blir jo litt sånn småtussete av å bare være hjemme hele tiden. Det jeg savner mest er jo voksenkontakten. Når Charminamannen kommer hjem er jo jeg helt utsultet på voksenprat og skravler hull i hodet på han mens han er kjempelei av tyt og mas etter en hel dag med pasienter på jobben :ler: ikke lett det der nei!!!

Håper du har hatt ei fin helg iallefall. Her har vi hatt et nydelig vær så langt! henrik har mer eller mindre bodd ute på akebrettet.

Klem fra Charmina :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

:klem: Charmina- Ja man kan bli litt tussete av å bare si: Nei, putte munnen, såååååååå flink du er, må ha på klær.. etc. :ler: Voksenkontakten er jo den jeg savner for ellers er det jo bare koselig å være hjemme med gullet.

Nå ringte de faktisk fra den gamle arbeidsplassen min og spurte om jeg var interessert i noen vakter... Jeg ble jo kjempeglad men samtidig er jeg jo litt furten over hvordan de har behandlet meg og hadde vært gøy og heller kunne si at nei nå har jeg fått meg ny jobb så da kan jeg nok ikke jobbe hos dere... Men jeg har jo ikke fått noen ny jobb så da er jeg jo tilgjengelig og har veldig lyst til å jobbe så jeg sa jo at jeg ville se på de vaktene de hadde slik at jeg kan jobbe litt igjen. Jeg kommer nok fortsatt til å søke på andre jobber da, føler at jeg "fortjener" å være et sted jeg kan få fast ansettelse. Jeg får jo ikke det der jeg jobber. Det blir kun vikarvakter. Men men, da ser det ut til at jeg kan jobbe litt fremover da så da er jo det det beste!!!!!!!!!

:ler: Maren har ikke gått noe særlig siste uken, men i går fant jeg ut hvorfor! Hun har jo ikke trengt å gå så derfor har hun ikke giddet. Men når jeg fant frem en nonstop og hold foran henne, DA gikk hun da :ler: Hun gikk faktisk ganske masse!!!! Så det var det som skulle til for at hun syns det var gøy igjen. Ikke missforstå da, hun får jo ikke det hver gang hun går... Men nå har hun "kommet på" det å gå igjen så nå har hun gått masse både i går og i dag :klappe: Flinke jenta mi!!!!!!

På lørdag var jeg på jentekveld med noen av de gamle venninnene mine. Det var kjempekoselig!! Er så hyggelig å treffes igjen nå.

Har vært mye som har skjedd i helgene nå i det siste så nå får jeg være litt hjemme med sambiss. Vi har snakket endel i helgen og vi må prioritere hverandre nå tror jeg. Må ha en liten slagplan om hvordan forholdet vårt kan bli bedre igjen.

Nei, får ta meg av litt husarbeid jeg da kanskje.. Jippi!!! He he

Hei så lenge :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei!

Jeg kjeder meg sånn om dagen jeg nå.. He he, venter på at ting skal skje. Jeg har vært å søkt om politiattest så så snart den kommer og jeg får sendt den til arbeidsgiver kan jeg vel ta noen vakter allerede. Jeg har søkt på flere andre jobber også da og håper interlig jeg får den ene av dem. Det er en 60% kontorjobb så da blir det jobbing tre dager i uken også kan jeg jo ta en helg i mnd på den andre jobben.. Det hadde vært perfekt!!! Håper og håper, får svar i løpet av november så det er jo ikke så lenge igjen å vente.. Men det spørs vel kanskje det... Det ville blitt litt for mye av min flaks på en gang. Men er lov å håpe da!!

Maren går mer og mer... Nå har hun gått tvers over kjøkkengulvet og tatt mange skritt av gangen. Hun virker mer stødig også. Er så gøy å følge med!!! Og ellers er hun ganske så bestemt på at mamman hennes skal sitte på gulvet sammen med henne hele dagen slik at hun kan komme på fanget når det måtte passe henne :ler: Jeg får bare nyte tiden og dagene med henne nå. Når jeg begynner å jobbe igjen blir det jo mindre tid til henne. Men alikevel blir det en del tid sammen med henne da.. Deilig det også. Hadde blitt mye å plutselig skulle jobbe 100% dagtid og være borte store deler av dagen. Det hadde blitt vanskelig for meg hvertfall!

Nå er det snart helg og det er deilig! Liker helgefølelsen :) Sambiss skal på julebord med jobben på lørdag da men da får jeg leie meg en film og innta sofan tenkte jeg. Er litt godt å være hjemme alene syns nå jeg da.

Ha en fin dag :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Silje:) ! :klem:

Så gøy at Maren går mer og mer, sånn holder Brage også på. Men det må være noe spennende å gå mot så han "glemmer" seg litt!

Håper du får den jobben du søkte på så du kan jobbe litt mer enn bare de vikarvaktene. Det er som du skriver, man blir litt tussete av å bare snakke med en ettåring hele dagen! Selv om det er kjempekoselig å være hjemme også.

Deilig med helg ja! Du får kose deg med sofa og film når sambissen er på julebord. Hjemme alene-kvelder er jo litt digg da :tommelsmil:

Ha det bra så lenge! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt at du egentlig hadde lyst til å si nei til den jobbinga sånn som de har behandlet deg. Men så er det jo det at man trenger penger da ikke sant? Men håper det dukker opp noe fast snart vennen.

Så gøy at Maren går så masse nå da! De er jo bare så søte når de stabber rundt sånn. Martine går nok ikke på en stund ennå tror jeg. Men Henrik gikk jo heller ikke før han var 16 mnd så hun har jo noe å slekte på.

Ha en fin mandag da snuppa :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Charmina og La Traviata! :klem:

Jeg mener ikke å være sutrete over at jeg skal tilbake der jeg har jobbet altså, jeg gleder meg masse til å jobbe igjen og det er masse trivelige kollegaer der så det blir nok bare bra :) Det er bare så synd at det har blitt så mye frem og tilbake fra sjefen sin side for det gjør jo at jeg får litt negative tanker om arbeidsforholdet... Men men, nå har jeg fått sendt politiattesten så da skulle hun ringe meg så fort hun fikk den. Spennende!!!! Blir litt rart å komme tilbake når jeg har vært borte så lenge.

Jobbsøkingen går sin gang ved siden av. Ser jo ikke ut til at jeg får noe napp og da er det jo veldig godt å ha noe annet og henge fingrene sine i så lenge.

I går var det ettårskontroll for Maren. Fikk sprøyte også var det legesjekk etterpå. Skal si hun var skeptisk til legen etter hun hadde fått sprøyte av helsesøster ja! Tok litt tid før hun kunne smile til han :ler: Men alt var veldig bra da. Hun er nå 75 cm. lang også veier hun 9285 g. Følger kurven sin perfekt! Ble liten tid til å snakke med de andre på gruppa for sambissen var med før han skulle på jobb så vi måtte komme oss avgårde så han fikk dratt.

Idag våknet jeg 1120!!!! Herregud! Jeg skjønte jo ingenting. Maren hadde jo ikke våknet heller så jeg måtte le litt når jeg kom inn til henne og møtte det putetryne :ler: Hun våknet i natt og var våken 20 min så jeg vet ikke helt hva det kunne være jeg. Hun roet seg jo kjapt. Tenker det er sprøyta som kanskje gjorde det jeg. Ikke vet jeg. Vært veldig kosete i dag så mulig formen ikke var helt på topp.

I dag er det ordentlig TV kveld!! Jeg skal sitte pal tror jeg :ler: Tirsdager har liksom fått alt!

Nå har jeg fått ryddet i litt klær, sambiss har tatt med Maren til foreldrene sine. Hun hylskrek da pappan hennes skulle ta henne mens jeg fikk spise opp i fred så ser ut til at hun kanskje trenger litt tid borte fra meg. Helst skal hun stå på fanget mitt hele dagen. Er jo veldig kos da, men får ikke gjort så mye merker jeg. Blir spennende å se hvordan dette blir når hun skal være litt hos dagmamma.

Hmmmmmmmmmm, jeg har fått sånn merkelig innfall at jeg har lyst til å bygge hus :klø: Har jeg glemt hvor mye tid det tok å pusse opp???? He he, blir nok ikke noe av da, men dagdrømmer er vel lov? :sjenert:

Nå kommer vel Maren og sambiss snart tilbake så jeg får hive meg rundt.

Hei så lenge :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så fint at det gigg bra på ettårs kontrollen og at hun følger kurvene fint! Hun er jo blitt så stor og fin jente. Martine er nok litt liten i forhold ja. Men hun følger nå sin egen kurve da og jeg tror nok hun er kommet opp i 8 kg nå.Hun har iallefall en kjempeappetitt og spiser jo mere en storebroren gjør.

Håper dere koser dere i snøen. Her er det jo rene julelandskapet utenfor. Men så spørs det hvor lenge vi får beholde det da!

Ha en fin onsdag vennen.

Klem fra Charmina :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Silje:) ! :klem:

Nå var du faretruende langt nede på side 2 vennen! Må redde deg jeg da! :ler:

Håper det står bra til med dere i disse førjulstider. Her i huset er det en veldig aktiv gutt som går masse og stadig gjør nye ting, pluss et sofadyr av en sliten gravid mamma og en litt sliten pappa som må gjøre alt i huset... Gleder oss masse til jul og ferie og avslapning! :nisse:

Ha en fin kveld! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei vennen :klem:

Kaver du på i denne søte julestri?Her skal vi bake pepperkaker i morgen. Og ellers er det jo husvask igjen da. Og det trengs visst :overrasket::ler:

Prøvde å ta julebilde av ungene i dag, men Martine var lite sammarbeisvillig da!Ikke lett å få til det der!Hvordan går det med maren da? Er hun opptatt av nisser kanskje? Martine er helt vill når hun ser de digre nissene som står i enkelte butikker! Ikke mye redd nei! Så jeg er spent på hva hun gjør når den "ekte" nissen dukker opp på julekvelden. :nisse:

Håper du koser deg og ikke stresser!

Stor klem fra Charmina :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Annonse

Heisann :klem:

3 dager igjen til jul og det har jammen gått fort! Håper dere koser dere og ikke kaver for mye nå i innspurten. Martine er akkurat begynt å gå litt og det er så gøy å se på henne. Jammen er de søte når de stabber avgårde på vinglete ben!

Håper dere får en kjempefin jul Silje, og at Maren kommer til å kose seg på selve kvelden.Gi henne en skikkelig god klem fra meg!

Ønsker deg og din lille familie en kjempefin jul

Stor klem fra Charmina :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...