Gå til innhold

Dagboken min

Nanella

Anbefalte innlegg

Hei Silje vennen!

Tenk at det snart er 1 år siden Maren ble født. Virker som om det var i går.

Så gøy at hun prøver å gå da. Torstein går ikke, men han prøver hele tiden da. Med støtte går det kjempebra, og han har da vaklet en 7 - 8 skritt alene, men så er det bums på rompa. Ja, ja, det kommer seg sikkert etterhvert. Morsomt med alt de gjør nå. Han snakker en del da. Har en god del ord, men ellers er det jo stort sett babling da. Snakker Maren? Har hun ord enda?

Håper du får en god torsdag!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Monja!

Maren har ikke ord i det heletatt hun!! Er ikke så nøye syns hun for det holder og smile utrolig søtt så mamma smelter, trasse ved å legge seg ned på gulvet og "gråte", eller si bestemt: "wæwæwæwæwæwæwæwæwæw" etterfulgt av et stort smil :ler: Jeg prøver å lære henne til å si MAMMA, men da begynner hun bare med noe annet eller ser dumt på meg og smiler. Den jenta har det ikke travelt med å snakke nei!

Maren har ikke tatt noen skritt alene enda da. Hun syns det er morsomt når vi holder henne og går og det er jo kjempegøy når hun er litt tøff og holder en hånd da er det akkurat som hun er kjempestolt. Vet ikke når hun har tenkt å slippe seg jeg, men virker som om hun venter til hun er veldig sikker på hva hun driver med.

Det får gå sin gang :) Det er morsomt uansett, de kommer alltid på noe nytt og finne på. Da kan man bare sitte å se på dem i timesvis!! Herlige ungene våre :hjerte:

Endret av Silje:)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, de er så skjønne disse barna våre. Vi er jammen bra heldige som har fått dem. Nyter alt han finner på for tiden, uansett om det er å rote ut av skuffer og skap eller om det er å kose med mamma'n sin..... :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er bra å nyte nyte nyte!!

Du verden så fort gjort det er å havne på side 2 her da!!! Da har det ingenting med meg å gjøre :)

Jeg tror Maren kjeder seg litt i dette triste været i dag for hun skal hvertfall ikke la mamman sin få sitte i fred i to minutter så hun får drikke ferdig teen sin nei :ler: Helst sitte på armen og finne på sprell i dag. Lurer på hva vi skal finne på for noe idag jeg. Jeg har virkelig ikke lyst å ut i dette været. Kanskje jeg skal gjøre litt husarbeid?? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trist vær her også, men med 2 lekekompiser blir det ikke mye dødtid på frøken turbo!

Akkurat nå sover alle tre da og det er bare så stille her!

Ingen planer for dagen egentlig! Kanskje fortsette litt med alle julekortene som skal lages. Må jo bestemme meg for bilde også etterhvert.

Martine går nok ikke mye, og jeg tror hun kommer til å bruke ennå en stund før hun prøver på det ja. men broren var jo 17 mnd før han gikk så det ligger kanskje i genene? Språket derimor tror jeg kommer fort. Henrik snakket jo nesten helt rent når han var 2 år. Martine sier mamma,pappa,hei,bø, og noe som likner på borte. Henrik var jo så bitteliten for alderen da også, og fikk utrolig masse oppmerksomhet siden han snakket så klart! De trodde jo han var bare året, så det var mange som kommenterte det ja!

Kos deg med prinsessa di og ha en toppers torsdag vennen.

klem fra Charmina :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Silje:) :klem:

Nå er det ikke lenge til frøkna di blir 1 år! :hoppe:

Vi hadde forresten barnebursdag og voksenbursdag to dager etter hverandre, hadde blitt ganske slitsomt med samme dag! Brage ble skikkelig sliten av selskapet han! Og det ble vi også! ;)

Så spennende med studier, håper du får det i orden og kan ta deg en studiedag eller to i uka!

Ha en fin kbeld, og hils Maren! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei hei, takk for hilsner jenter. Klem er tatt imot, men vidrebringes ikke før Maren våkner imorgen :)

Jeg er SLITEN i dag, har vært å besøkt ei venninne i byen fra i går til i dag. Det ble masse skravling, litt for mye øl, alt for sent og alt for lite søvn :ler: Men jeg har storkost meg da så da er det verdt det :sjarmor:

Nå har jeg stappa i meg litt kjip lørdagsmat, sambissen er borte så jeg er alene og da gidder jeg ikke alltid å bruke så mye energi til den maten. Planen videre er å plante stompen min i sofa'n og se på tv og spise godis resten av kvelden :sprettoy:

He he, livet er herlig!

Ha en fortsatt fin helg folkens :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Side 2 igjen, fælt da!

He he, nå har vi sett "kopps" på nrk, så sykt, men sååååå morsomt :hoho: er det mulig!!!!!

Endret av Silje:)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja den filmen er jammen artig :ler:

Fant deg på side 2 nå også ja - fyyyyyyy!!!! Synes ikke du skal like deg så godt der jeg!

Ha en fin tirsdag snuppa!

Klem fra Charmina :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem: takk takk Charmina, hva skulle jeg gjort uten deg???? Vært på side 3????????????????????? :overrasket::ler:

Nå drives det i bursdagsplanlegging til snella :) Vi skal ha barnebursdag på lørdag og voksen bursdag på søndag. På mandag da den virkelige dagen hennes er skal jeg, Maren og pappan hennes baaaaaaaaaaaaaaaare kose oss :sjarmor:

Imorgen blir det kakebaking og shinings av hus (som sikkert ser helt bomba ut etter alle smårollingene har fått boltret seg på lørdagsformiddagen) Sånn skal det være!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så gøy med bursdagordnings! :tommelsmil:

Kommer det mange barn? Kon love deg at det blir litt bomba etterpå, i hvert fall med 9 barn og 12 voksne som vi var! Men MORO var det! Brage likte ikke så godt at alle barna tok lekene hans, men ellers koste han seg! De andre barna var bare helt i hundre. Det holdt med 2 timer! Vi lå helt slått ut etterpå alle tre! :ler:

Lykke til med forberedelser, så får du rapportere etterpå!

Kveldsklem :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var barnebursdagen over og ja vi er slitne hele gjengen :ler: Vi har hatt det bra da og Maren har virkelig storkost seg!!

Vi var 6 barn med Maren og det var full fart hele tiden. Det var to som ikke kunne komme da, så vi får ta en liten etterpåfeiring senere.

Huset så faktisk ikke så ille som jeg hadde trodd, men Maren var vel den største grisen her :ler: Er så herlig å se hvordan hun stortrives sammen med de andre barna, blir veldig opptatt og skal være med over alt. Kake er jo bare sååååååååååååå godt og enda bedre er sjokolade. Måtte le når hun skulle spise pølse da for det er hun også skikkelig stor fan av så hun slukte bitene hele til tider, men vi klarte å bremse henne slik at hun tok seg tid til å tygge. He he, god jenta mi!

Hun fikk også mange fine gaver, det var flanelspysj, bok, bukse, 2 bodyer, joggedress, veske, sekk, hund som bjeffer og beveger på seg, liten littlepeople stall med hester- tja det tror jegat jeg har fått med alt.

Imorgen er det voksenbursdag så da blir det fult hus her da også, men det er jo bare koselig. Har jo snart en ett åring i huset og det må feires ;)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy! :hoppe:

Grattis med vel overstått barnebursdag! :gratulerer:

Kan tenke meg at Maren koste seg med kake og pølser! Og så mye fine gaver hun har fått da! :tommelsmil:

Kos dere i morgen med voksenbursdag og på mandag som er selve dagen! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

GRATULERER MED DAGEN SKJØNNE MAREN :bursdag::bursdag::bursdag::bursdag:

Tenk at du er blitt så stor jente nå! Håper du får en kjempefin dag lille vennen :bursdag::bursdag:

Stor klem fra Martine og mammaen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GRATULERER MED 1-ÅRSDAGEN MAREN!!! :bursdag::flagg::gave:

:hoppe: Håper du koste degi går med voksenbursdag og at du får en kjempefin dag i dag sammen med mammaen og pappaen din! :klem:

Du er en skikkelig godjente Maren, og så kvikk og rask. Brage sender en kosemoseklem også! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for bursdagshilsner :klem:

:bursdag: Tenk at go'jenta er 1 år idag! Så fort tiden har godt, men så masse jeg har kost meg. Maren er en herlig forandring i livet mitt og jeg kunne ikke tenkt meg noe annet!!! :hjerte:

I går hadde vi voksen bursdag og Maren spiste MASSE sjokolade :sjenert: Jaja, man blir vel bare ett år en gang... :ler: Hun koste seg da hvertfall, det var bestefar som hadde med til henne. Igår var oldeforeldre, besteforeldre, onkler, tanter og kusiner på besøk. Og som takk for at de kom, gikk Maren masse i går, hun måtte jo vise alle at hun kunne hvis hun ville :) Hun er så flink altså!!! Da fikk hun jo ikke noe mindre oppmerksomhet heller ;)

Idag har vi vært ute å gått en tur også har vi vært en tur på kafè og nå ligger bursdagsbarnet å sover godt ute i vognen sin. Det tar på med så masse feiring :Nikke:

Jeg får skrive mer senere jeg.

:vinke::klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...