Charmina Skrevet 16. september 2005 #621 Del Skrevet 16. september 2005 Neimen Silje:) da, nå må du slutte å ligge her på side 2 det går virkelig ikke an altså Her er det endelig helg - den fredagen er alltid så deilig! Snart skal vi ut og handle litt mat og annet. Kaninfor og nye støvletter til mor Har sett på de så lenge nå at jeg bare må slå til. Martine ligger i lekegrinden og leker seg og Henrik er ute og sykler. Ganske surt og kaldt ute selv om solen skinner litt innimellom så jeg koser meg inne. Håper alt er bra med dere og at du får en kjempefin helg vennen! STOR klem fra Charmina Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibonacci Skrevet 18. september 2005 #622 Del Skrevet 18. september 2005 Hei Silje! Håper dere nyter helg og søndag, og at alt er bra ellers! Gleder meg til å se dere igjen om noen uker! Stor klem fra Brage og meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibonacci Skrevet 25. september 2005 #623 Del Skrevet 25. september 2005 Neimen Silje da, har du bosatt deg på side 2 nå!? Drar deg opp litt jeg! Har helga deres vært bra? Skulle overbringe en hilsen fra Brage til Maren: Nå klarer jeg såvidt å stå litt alene! Hva med deg, søta? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Charmina Skrevet 28. september 2005 #624 Del Skrevet 28. september 2005 Ser ut som du liker deg på side 2 ja Håper dere har det bra i heimen snuppa! Stor klem fra Charmis Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Charmina Skrevet 2. oktober 2005 #625 Del Skrevet 2. oktober 2005 Håper du har hatt en fin helg vennen. Og at uka som kommer også blir bra! her håper vi på godt vær til en forandring! Klem fra Charmina Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Charmina Skrevet 6. oktober 2005 #626 Del Skrevet 6. oktober 2005 Innom og ønsker deg og dine en kjempefin helg! Håper dere har det bra og at du titter innom snart! Stor klem fra Charmina Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nanella Skrevet 13. oktober 2005 Forfatter #627 Del Skrevet 13. oktober 2005 Hei hei! Liker meg på side to ja, det skal være visst!! He he, takk for at dere holder liv i dagboken min da- så blir den ikke helt borte Jeg er så lei om dagen at jeg vet liksom ikke helt hvor jeg skal begynne.. Jeg skulle jo egentlig være igang med jobb jeg nå men når den dumme jobben min ikke har noe til meg lenger så da blir jeg jo gående her som en arbeidsledig slamp. Ikke noe som er værre enn det når man faktisk er innstilt på å tilbake til jobb. Jeg får bare søke på jeg da, men er ikke så himla mye å søke på. Æsj, får krysse fingrene bare å håpe på det beste. Ellers har jo da sambiss pappaperm om dagen, ikke at jeg merker så mye til det. Han jobber to dager i uken og resten går med på å bekymre seg for alt han burde gjort på jobben. Må jobbe litt hjemmefra også han da. Han er 30 år den 23.10 (ja Brage sin bursdag også!) så da blir det 30 års lag den 22. Litt å gjøre frem til da har liksom ikke helt oversikten, men må jo bare se å sette i sving snart.. Tiden går!! Maren har det bra, er litt preget av å være myyyyyyyyyyyyye sammen med mamman sin og er ganske så mammadalt om dagen ja. Tror nok det er noen vonde tenner på gang igjen for nå er hun ekstra irritabel. Stakkars jenta mi. Må ta meg i å lasse på litt ekstra tålmodighet for jammen er det slitsomt når hun driver sånn. Vi var på hytta i Hemsedal i helgen da, det var koselig, men var bare heldig med været en av dagene og da satte vi Maren i bæremeisel og gikk tur i fjellet. Herlig! Dagen etterpå var det godterispising som belønning He he, man skal jo kose seg.......? Ellers har det stått litt stille i utviklingen hennes syns jeg.. Hun går etter ting og står innimellom alene, men det er når hun glemmer seg litt.. Ellers klapper hun og vinker og elsker og lese bøker, danser og leker bake kake søte. Men snart kommer det vel mer, hun var jo tidlig ute med krabbing og reise seg og da var det vel nok for en stund. Blir spennende fremover nå. Imorgen er hun jo 11 mnd og da går det fort til et år!! Tenk det! Ikke til å fatte spør du meg. Ellers har hun ikke helt skjønt poenget med nei enda.. He he, jeg klarer jo nesten ikke holde meg alvorlig, men hun klatrer opp til tv'n og skal slå av og på og når jeg da sier NEI bare ler hun og syns det er rasende festlig... Hun skjønner vel etterhvert kanskje. Barneoppdragelse er lett i terorien men i praksis??? :klø: Ha en fin helg alle sammen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nanella Skrevet 14. oktober 2005 Forfatter #628 Del Skrevet 14. oktober 2005 Hva var det jeg skrev i går?? Nå står Maren alene og klapper i hendene og gjør det helt bevisst!!!! Så gøy He he... Gratulerer til La Traviata som har baby i magen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibonacci Skrevet 14. oktober 2005 #629 Del Skrevet 14. oktober 2005 Og gratulerer til Maren med 11 måneders dagen! Brage sto også og klappet i hendene i dag! Det var sååå gøy å se på! Koselig å lese oppdatering fra dere! Håper det ordner seg med jobb for deg også Siljemor! Kjenner meg igjen i barneoppdragelsen forresten, Brage gliser også når vi sier nei, men når vi er strenge nok så går det inn! Er litt dumt å være streng også på en måte, men... Ha en god helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nanella Skrevet 20. oktober 2005 Forfatter #630 Del Skrevet 20. oktober 2005 Hei hei Å bli streng virker ikke her i gården. Da er det bare enda morsomere! Men hvos vi går i et annet rom og ikke gir henne noe oppmerksomhet bli pipa en annen. Skulle tro jeg hadde med en treåring og gjøre. Neida, er ikke så ille da- blir bare litt frustrert Det er sikkert ikke siste gang jeg blir det. Men stort sett er hun bare godjente om dagen. Kommer og gir mamman sin masse gode klemmer innimellom leking også må hun jo opp på armen og få kos innimellom- men det er jo bare så herlig! Hun har fått enda flere jeksler nå også- to nye. De har jeg ikke sett før de var fremme også virker det ikke som hun har vært så plaget med de som med de første. Ellers skal sambiss ha 30 års lag til helgen og da blir det fest!! Kommer 45 stykker så det er litt og henge fingrene i om dagen ja! Maren skal være med til å begynne med da for barnevakten er også bedt, men de tar henne med hjem etter middagen. Må prøve å drøye dagsovingen litt så hun ikke blir så fort sliten. Håper det går greit. Regner med det, hun får vel masse av oppmerksomhet tenker jeg også elsker hun jo å ha folk rundt seg. Ellers er det ikke så mye nytt når det gjelder jobb. Jeg får bare smøre meg med tålmodighet. Nei, nå får jeg vel ta fatt på mere husarbeid. Det er tre stykker som skal overnatte her etter festen på lørdag så da får jeg vel ta meg litt sammen her Ha en fin helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibonacci Skrevet 20. oktober 2005 #631 Del Skrevet 20. oktober 2005 Hei Silje:) Kan tenke meg at det blir full fart med 30-årslag i helga! Har samboeren din bursdag samme dag som Brage? Så gøy! Lurer på om det kommer jeksler hos Brage også - har Maren fått i alle 4 "hjørner" eller? Kjempebra at det ikke plager henne nevneverdig! Ha en fin bursdagshelg og hils sambissen og si grattis m dagen! :-D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Charmina Skrevet 21. oktober 2005 #632 Del Skrevet 21. oktober 2005 Hei vennen Så leit at det ikke er noe jobb da! Men det dukker nok opp noe skal du se. Og så artig det er å lese om Maren. Synes serlig jeg ser henne borte med tvèn når du sier nei og hun bare ler! Her i huset er det ei som får skikkelig surleppe når mammaen sier nei! Hun smiler første gangen men når det så kommer et nytt nei skal jeg si leppa blir sid ja Lykke til med 30 års feiringen til samboeren. Og ha en stråååååååååååålende helg Klem far Charmina Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nanella Skrevet 24. oktober 2005 Forfatter #633 Del Skrevet 24. oktober 2005 Da var feiringen over og jeg har en 30 år gammel samboer. Vi hadde det gøy da, men jammen er det masse forberedelser som skal til! Vi har hvertfall nok mat fremover Maren var med en liten stund før hun ble med sin mormor og morfar hjem. Hun er hvertfall ikke sjenert den lille frøkna! Hun storkoste seg med masse folk og sjarmerte vel de fleste Nå driver hun å prøver seg litt på å gå med stor hjelp fra sin mor og far. Hun holder med en hånd å går!! Men tar nok litt tid før hun slipper seg tror jeg, hun er en liten safer, dvs. kaster seg ikke ut i det før hun føler seg trygg, men det er jo bare bra! Er veldig gøy å se henne om dagen. Go'jenta mi Snart er det på tide å begynne å tenke på 1 års dagen hennes. Tenk at hun snart er et år!! Det er litt rart og tenke på. Nå må jeg vel snart få på vinterdekkene på bilen, for her kommer vinteren skjønner jeg. Nesten så jeg lukker øynene litt for det jeg da. Jeg er et sommermenneske så det holder og disse kuldegradene kler meg ikke! Brrrrrrrrrr. Får begynne å spare til ny sydentur så vi får oss en tur igjen. Imorgen får jeg besøk av ei jeg spilte håndball med for mange år siden. Har ikke hatt kontakt med henne siden vi gikk på ungdomskolen så det skal bli koselig. Hun har ei jente som er 5 1/2 mnd. Blir morsomt å se hva Maren syns om det Har ikke så mange venninner med barn så er morsomt og treffe noen i samme sko. Da kan vi spise litt mer bursdagskake også for det er nok å ta av der også. Nå er søknaden om kontantstøtte fylt ut også så da blir det litt ekstra penger. Det kan trengs. Egentlig er systemet helt sykt. Får jo mer penger nå enn da jeg var i permisjon. :klø: Kommer jo godt med, men jeg liker å jobbe for pengene jeg da. Hører om noen som gjør det med "vilje" og da blir jeg egentlig litt provosert! Nei, jeg får surfe på jobber jeg, det var egentlig det jeg skulle gjøre, men denne dagboken har jo satt seg fast på side 2 så.... Min skyld?? Jada jeg vet! Ha en fin uke alle sammen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Charmina Skrevet 26. oktober 2005 #634 Del Skrevet 26. oktober 2005 Hei snuppa! Hørtes ut som dere har hatt en kjekk feiring, og jeg tenker lille frøkna fikk masse oppmerksomhet ja! Kontantstøtten ja, den er jeg egentlig helt imot! Ville mye heller hatt barnehageplass til alle. Sånn som det der er lagt opp er det jo bare helt meningsløst urettferdig! Men når de nå engang vil gi meg de pengene så tar jeg jo imot!Men det blir jo nesten gratis for de som velger dagmamma og kjempedyrt for de som har barnehage.Sitter akkurat og ser på søknaden om barnehageplass til Martine - har ennå ikke fått sendt den avgårde så det spørs nå om vi får plass neste høst da! Ellers regner det her og vinteren og kulden holder seg unna - selv om vi har hatt minusgrader noen netter da!Savner ikke snø jeg for jeg er helt klart vår og sommermenneske.Snøen kan holde seg på fjellet og bare komme her på julaften Ønsker deg en fin onsdag! Klem fra Charmina Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibonacci Skrevet 26. oktober 2005 #635 Del Skrevet 26. oktober 2005 Hei Silje:)! Vel overstått bursdag både for dere og oss! Så rart at Maren snart blir ett år også... og så flink hun er som går med litt hjelp! Lykke til videre med jobbsøkinga Jeg synes også kontantstøtten er noe tull, men det er sikkert fint for de som vil være hjemme med barna (bare at så mange bruker dem til dagmamma og sånt istedet...). Ønsker deg en super kveld! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Charmina Skrevet 29. oktober 2005 #636 Del Skrevet 29. oktober 2005 Innom og ønsker deg en flott helg...............det som er igjen av den da Klem fra Charmina Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madden Skrevet 30. oktober 2005 #637 Del Skrevet 30. oktober 2005 Innom og oppdaterer meg litt jeg! Er lider av litt KG-sløvhet for tiden..leser endel men skriver ikke så mye! Synd å høre om jobben din da! Håper virkelig at du finner noe snart! Synes du skal være stolt over holdningen din..det er nok av dem som hadde utnyttet systemet for alt det er verdt! Herlig lesning om vesle Maren! Tenk at hun snart er 1 år!!!! Tiden går bare altfor fort altså!!! God fra Madden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nanella Skrevet 31. oktober 2005 Forfatter #638 Del Skrevet 31. oktober 2005 Hei hei! Koselig at noen stikker innom dagboken min Jeg er som deg jeg madden- veldig KG sløv. Jeg leser men skriver ikke så mye. Betyr ikke at man ikke følger med Idag har jeg sjekket opp med aetat om jeg kan ta kurs/deltidsstudie på internett mens jeg går å venter på å finne meg jobb. Må jo gjøre noe... Jeg kan vist det da men må søke først, så da blir det prosjektet i dagene fremover. Jeg gleder meg jeg til å henge fingrene i noe. Jeg lurer litt på da om ikke jeg skal ordne meg en "studiedag" i uka slik at Maren skal være hos svigerinna mi som er dagmamma en dag i uken. Jeg betaler jo selvfølgelig for det da og tror både jeg og Maren kan ha godt av det. Da får Maren kommet seg litt bort fra skjørtekanten min også kan jeg ha noe annet og konsentrere meg om en dag. Dessuten elsker Maren og være der det er mange andre barn så tror hun kommer til å kose seg da jeg. Jeg skal tenke litt på det til jeg forhåpentligvis får klarsignal til å begynne studie. Nå har Maren fått seg innesko så da får vi se om hun har lyst til å gå litt med de.. He he, neida vi stresser henne ikke altså- hun syns det er morsomst å dra opp lissene på skoene hun da Hun har vært litt varm igår og i dag og spiser lite så vet ikke om hun brygger på noe jeg... Sover mye gjør hun også (om hun ikke sover nok fra før mener jeg...) Hun er aktiv da så ordentlig syk er hun ikke. Håper det bare blir med dette. Ja ja, det var det for nå. I'll be back Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Charmina Skrevet 1. november 2005 #639 Del Skrevet 1. november 2005 Martine er herved sendt over med il post for å ta et aldri så lite sovekurs hos Maren Tenk at den lille prinsessen din er 1 år snart - tiden raser bare avsted ikke sant? Før du vet ordet av det har du skolejente.........sånn følte iallefall jeg det var med Henrik, det er jo ikke lenge siden det var han som var babyen min jo :grine2: Ha en fin tirsdag vennen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nanella Skrevet 2. november 2005 Forfatter #640 Del Skrevet 2. november 2005 (endret) Ja snart går hun på skolen ja. Hjelpes meg!! Vil ikke at tiden skal gå så fort jeg! Ja da har vi funnet ut hvem vi skal be til barnebursdag så da er det bare å få ut innbydelser. Lurer litt på om vi skal ta barnebursdag og voksenbursdag på samme dag eller om vi skal ta det over to.. Kan tenke meg det blir slitsomt å ha alt på en dag, men hadde jo vært greit også. Tja, tenke litt mer på det. Ja Charmina da venter jeg på Martine i posten så skal vi vise hvordan det skal gjøres. He he, legger Maren kl. 1930 og da sover hun til 1000-1030!!!!!!! Er det mulig? I tillegg sover hun et par timer på dagen. Mulig noe hun har arvet fra sin mor. På fredag tuter jeg meg inn til ei venninne i Oslo da skal det spises god mat og drikkes vin. Jeg gleder meg! Tror jeg skal kræsje på sofa'n hennes jeg. Så slipper jeg det dumme toget hjem, det går jo så tidlig også så jeg har en tendens til ikke å ha skravlet ferdig til da Nå har jeg vært inne hos Monja og blitt inspirert til å begynne planlegging av julegaver. Jeg er jo alltid så sent ute så nå skal jeg ha ting litt klart for meg her. (må bare vente på litt pæng da.....) Tror det går i boks med deltidsstudie så da håper jeg å få begynne med det straks. Er bare sååååååå klar jeg da Hei så lenge Endret 2. november 2005 av Silje:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg