Gå til innhold

Dagboken min

Nanella

Anbefalte innlegg

Takk for hilsner, ja ikke sant hun er søt!!! :-)

Gode jenta mi har sovet 9 1/2 time i strekk i natt hun!! Denne uken har hun vært skikkelig flink.

Huff, det grusomste skjedde i går, mitt store mareritt; jeg datt ned trappa i går og mistet Maren :( Var helt nederst da, men alikevel.. Jeg var helt i sjokk da jeg ringte sambiss og helsestasjonen. Heldigvis gikk alt veldig bra, Maren fikk ikke en skramme, ble nok mest redd hun også. Jeg har så dårlig samvittighet. Fy så ekkelt!!! Kan ikke beskrive det. :(

Nå kommer sambiss hjem, får lage litt mat jeg da. Skriver mer senere..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Madden

:trøste: Var sikkert hjerteskjærende for din del..men så godt at alt gikk bra!! Du er absolutt ikke den første som har vært så uheldig altså..jeg vet om mange som har vært like uheldige, så du må ikke ha dårlig samvittighet!! Ramle kan vi jo alle..! Og Maren klarte seg helt fint...! Men skjønner at det måtte virkelig ha vært grusomt der og da!

Må bare si at den jenta di er helt nyyydelig! Blir helt betatt!! :hjerte:

Stooor :klem: fra Madden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei XSiljeX!

Huff, så ekkelt å falle i trappa, har holdt på å gjøre det selv en gang, trappa vår er så glatt (MÅ få gjort noe med det!).

Godt at det gikk bra! Man får seg en støkk når sånt skjer. Men det er utrolig hva disse små tåler!

Skulle ønske det fantes anti-skli sokker for voksne også jeg!

Fint at hun sover så lenge da, Brage begynte også å trenge mer søvn rundt den alderen. Jeg blir jo helt bortskjemt!

Kos dere videre! :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsner Madden og La Traviata. :klem: Jeg har kommet meg litt etter sjokket nå. Maren har det fortsatt helt fint. Godt vi slapp unna med skrekken. Antiskli for voksne kunne vært noe ja. Men må få gjort noe med den trappa. Jeg datt der når jeg gikk gravid også.

Ellers har vi det veldig fint om dagen. Maren er min lille engel. Skriker når hun er sulten, men ellers bare blid og fornøyd og sjemmer meg bort med søvn :wink: Jeg sover jo like mye nå som da jeg gikk gravid jeg :roll: Hun er virkelig nydelig ja :hjerte:

Huff husarbeidet er det så som så med om dagen. Synd alt bare hoper seg opp jeg. Har tatt et skikkelig tak når det gjelder klesvask idag, men det tar ikke lang tid før det fyller seg opp igjen. Det er vel sånn det blir når man har små barn i huset, kan hvertfall skylde på det.

Ellers har jeg og min svigerinne bestilt oss ferietur- jentetur med barn!! :hoppe: Blir koselig. Så Gran Canaria i mai blir det. Jeg og Maren + Svigerinne med to barn. Ei på 10 og ei på 1. Gleder meg :-) Ferie med sambiss og Maren blir senere på sommeren igjen. Den er ikke helt planlagt enda.

Cerazette heter forresten p-pillen jeg skal begynne med. Lovte jeg skulle skrive det ned..

Nei nå roper både klesvask og Maren så da får jeg gi meg for denne gang.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madden

Så flott plan for Mai da!! :) Høres kjempedeilig ut!! Har veldig lyst til å ta en liten ferie selv jeg..til syden..men vi får se!

Håper du får ei fin helg Silje!

:klem: fra Madden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff da Silje :( Sikkert en kjempeekkel opplevelse, men det er mange mange som har opplevd å miste babyen, og også snuble og falle. Så bra at alt gikk fint med deg og Maren.

Så heldige dere er som skal til syden da! Det blir nok deilig. :) Savner sol og sommer allerede jeg.

God natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei hei!! Obs en halv uke siden jeg oppdaterte sist nå!!! Skjerpe meg må jeg :-)

Maren min har fortsatt med den gode døgnrytmen, så får håpe hun holder seg til den. Er så herlig å få sove lenge hver natt!! :wink:

Igår hadde hun en veldig merkelig dag. Tror det ble litt ugreit for hun sov bort spisingen og da ble ikke resten av dagen så grei for henne. Idag er hun som før igjen da. Blid og fornøyd. Så morsomt, hun fikk øye på lekehunden som ligger på stellebordet idag. Sånn som hun smilte å snakket med den. Da er hun så herlig :hjerte:

Å ja, Madden og Sandra, skal bli utrolig godt å dra til syden i mai. Gleder meg veldig!! Jeg er sånt et sommermenneske jeg da så vinteren blir fryktelig lang for meg. Men er såååååå lenge til da :roll: Litt utålmodig jeg.. He he

Etterpå skal jeg på trening igjen. Satser som sagt på spinning en gang i uka til å begynne med. Det var ganske hardt å begynne på igjen kjente jeg forige uke, kjenner at det er lenge siden sist for å si det sånn. Men det går seg vel til tenker jeg!!

Imorgen skal jeg og Maren til byen å møte ei venninne av meg. Blir kos det. Godt å komme seg ut litt.

Må jo forresten gratulere Sanna med gutten sin da. Så herlig. Skulle nesten ønske jeg kunne skru tilbake tiden til det var jeg som lå der med en nyfødt en i armene. Så stort som det er!!! Det er jo ikke så lenge siden da, men tiden går fort!

Har forresten tatt et skikkelig fint bilde av Maren som jeg må få lagt ut her snart. Skal få sendt det til Sandra så fort jeg får det inn på data'n.

Nei får gå å få på meg treningstøyet jeg nå..

Ha en fin kveld alle sammen!!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er som trener Silje! Jeg har ikke kommet så langt ennå, men driver og tenker på litt svømming etter hvert.

Skal fikse bilde når jeg får det jeg:)

Ha en fortsatt fin uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he.. Ser jeg skryter av døgnrytmen til Maren her ja. De to siste nettene har hun vært ganske så våken. Natt til igår sovnet hun ikke før halv seks!!! Og inatt sovnet hun ikke før tre.. Ja ja, får håpe hun snur igjen. Hun har jo gjort det før, og natten i natt var jo bedere enn natt til igår. Man må vel bare regne med det. Men hun er veldig blid da. Snakker og smiler og spreller. Er bare at hun ikke er trøtt rett og slett. Satser på at hun sovner tidligere idag da.

Imorgen skal vi på gruppe på helsestasjonen. Er ikke helt sikker på hva som skal skje da jeg men.. Spennende blir det jo uansett.

Ja det er godt å komme i gang med litt trening igjen ja Sandra. Men jeg begynner forsiktig da. En gang i uken til å begynne med. Jeg går jo litt turer også da, så det hjelper jo på litt det også. Men det kan virkelig anbefales. Kroppen føles litt bedre nå, har jo ikke akkurat følt meg veldig vel med kroppen etter svangerskapet- ble jo noen kilo ekstra kan man si.. :roll:

Jeg tror jeg skal kikke innom hm.com jeg.. Brenner etter å kjøpe meg noen nye klær, men jeg burde jo heller spare til sydenturen... Hmm, trøste meg med at det ikke er så dyrt der. :wink:

Hei og hopp så lenge :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff da har jeg shoppet for alt for mye på hm.com!! Pytt pytt, det får gå, er jo så moro!! Gleder meg til det kommer i posten!!!! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dolphina

Godt å se det er flere enn meg som shopper litt for mye på hm.com! :oops:

Får bikinier nå + at jeg bestilte litt klær til jul...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei XSiljeX!

Så slitsomt med sånne netter, håper det bedrer seg! Sover hun mye på dagen, eller er hun generelt mye våken? Søvnmønsteret forandrer seg nok etterhvert, vi merka at Brage trengte mer søvn da han var 8-9 uker kanskje. Og det er sikkert veldig individuelt.

Fint med barselgruppe da! :-) Jeg trives godt i min gruppe, fint å ha noen å diskutere med og spørre om ting!

Ha det fint! :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei hei!

Etter tre netter med veldig lite soving presterte Maren å sove 11 1/2 time i sin egen seng inatt!!! :o Helt utrolig! Jeg måtte opp kl. 12, 01, 02, 03 for å putte i smokken, hun var jo ikke våken så da tok jeg jo henne ikke opp for å mate. Utrolig deilig må jeg si. Kan hende det hjalp at jeg har tatt inn et annet lys på soverommet som ikke lyser opp noe særlig i motsetning til det flomlyset jeg har brukt før...? Ikke godt å si, men håper det snur seg igjen nå hvertfall.

Var på gruppe på helsestasjonen igår og da var det et par stykker som ga litt erstatning på kvelden slik at ungen skulle bli skikkelig mett til kvelds. Da sov de stort sett hele natta. Jeg har jo hatt litt mindre melk til kvelds så jeg gikk til innkjøp av erstatning igår som jeg tenkte jeg kunne bruke som tillegg hvis jeg skjønner at det er for at hun ikke får nok at hun ikke roer seg. Jeg rakk ikke bruke det igår før hun sovnet da, så hun må jo ha vært sliten etter de forige nettene denne uka.

Må innrømme at jeg syns nesten det var litt fælt å lage istand flaske til henne igår, følte det rart at hun skulle ha noe annet enn melk fra meg, men det er jo bare tull- mange barn som får dette i tillegg og det er jo ikke noe galt i det. Men som sagt fikk jeg jo ikke prøvd og kommer ikke til å bruke det annet enn hvis jeg ser hun ikke er fornøyd og mett når hun skal legge seg. Har nemlig måtte bruke matlageret mitt i fryseren om kvelden en del i det siste. Og da blir det jo ikke noe igjen der heller.. Er jo også greit og bruke dersom jeg skal bort en kveld.

Ja det ble en lang avhandling om søvn og mme men det er det som opptar meg nå :wink: Etter å ha sett litt rundt meg er det jo en del som har begynt å legge ungene til et tidspunkt på kvelden og kun ha de i sin egen seng om natten og det har jeg satt i gang med nå. Har bare prøvd to netter da.. Første natta var hun jo så våken så det endte med at jeg tok henne over i vår seng, men i natt sov hun ja da hele natten i sin egen seng. Gleder meg til å få litt rytme i dette jeg :roll: Må si jeg syns det nesten er litt trist at man må begynne slik nå.. Syns det var kos å ha henne i sengen jeg, men vil jo at hun skal lære seg og sove i egen seng også så da må hun jo lære dette nå. Kan jo kose litt om morningsen :-) Også er det deilig og kunne snu og venne på seg akkurat som jeg vil :sjarmor:

Ellers var det greit på barselgruppe, folk var ikke så veldig snakkesalige første gangen, men det kommer seg vel etter hvert. Har meldt meg og Maren på "musikk i livets begynnelse" som er et tilbud de har på helsestasjonen. Flere som syns det har vært veldig ok så da får vi prøve det. Da er det mye sang og rytmeinstrumeneter, regler osv som barna tar del i. Har sett videoopptak fra det og du kan tro ungene koser seg. Husker ikke helt når det begynner da men tror det var i slutten av feb. Passer bra for da er Maren litt større også. Egentlig burde hun være nærmere halvt år for å få ordentlig utbytte av det, men må jo bare bli med når de setter igang. Det blir nok bra uansett.

Nå er det endelig helg. Får besøk i morgen kveld av et vennepar. Det blir koselig. Ellers tenkte jeg at jeg skulle prøve å snike meg på trening imorgen på dagen. Har blitt lite turgåing denne uken så får prøve å kompensere litt.

Hmm, lurer på når klærne fra hm kommer jeg.. Regner med midten av neste uke- passet på å bare bestille klær de hadde på lager. Da går det fortere :tunge1: Utålmodig jeg :ler:

Nei, får komme meg i dusjen jeg. Også burde jeg vel få gjort litt husarbeid her. Badet ser virkelig ikke ut!! Spørs hvor lang formiddagslur hun vesle frøkna skal ha i dag når hun sov så lenge i natt. Blir fasinert av at hun i det hele tatt blir så trøtt etter bare to timer våken etter den natta.

God helg til alle som stikker innom :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: Gratulerer med 2-mnd dagen Maren! :hoppe:

Tida går jammen fort!

Så deilig at Maren sov så godt i natt, da. Søvn avler søvn, vet du :-)

Kan godt hende det hjelper med mer dempa belysning, og kjempefint at hun klarer å sovne i sin egen seng også! :klappe:

Er det ikke godt å kunne snu seg som man vil i senga? Jeg syntes ikke jeg sov så godt når Brage lå mellom oss i senga, tørte jo ikke å røre meg...

Det er ikke noe galt i å gi litt erstatning, det er mange jeg vet om som gjør det! De blir jo mer trøtte og mette av det, og hvis du som du sier ser at hun ikke roer seg om kvelden og er mere sulten, kan du sikkert gi litt MME.

Vet du om hun legger på seg som hun skal? Hvis hun gjør det, har du sikkert nok melk. Hvis du er i tvil kan du jo dra og veie henne på helsestasjonen?

Hørtes kjempegøy ut med musikk-gruppe! Det kommer Maren sikkert til å ha mye glede av. Musikk kjenner ingen aldersgrenser! :-)

Ha en kjempefin helg! :klem:

Synes du er flink jeg som klarte å få Maren til å sove i senga si og forhåpentligvis blir døgnrytmen gradvis bedre. Det går rette veien! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei og takk for hilsen La Traviata! Ja nå har jeg gitt Maren litt mme om kvelden før hun legger seg. Har gått bra det. Hun har ligget i egen seng hele helgen også, men hun har vært litt mer våken igjen. Stakkars, kan ikke forvente at det skal gå feilfritt da. Hun er jo så liten enda, men det blir jo viktig at vi holder oss til dette nå slik at hun blir vant med det. Hun sover jo mesteparten av natta og da er jeg fornøyd med det :-) Hun er jo bare så god! :hjerte:

Nå har jeg fått Sandra til å fikse flere bilder av Maren som jeg skal legge inn straks jeg er ferdig med å skrive her :-)

I går hadde vi besøk, lagde litt god mat og tok det med ro. Et vennepar med en datter på snart to år. Veldig koselig er det. De er jammen søte på den alderen også. Tror hun syns Maren var litt kjedelig som ikke ville leke og snakke noe særlig med henne, men hun prøvde jo å være snill med Maren på mange måter. Gi henne leker, smokken etc. :ler: Var veldig opptatt av babyen hvertfall!!

Jeg hadde store planer å ta mitt første glass vin på veeeeeldig lenge igår. Men fant jeg vinopptrekkeren da??? NEI! Så ergelig, jeg som hadde gledet meg så fælt!! Får besøk igjen om to helger da så da er det en ny anledning. Finne vinopptrekkeren til da ja. Har nok blitt borte i all flyttingen. Har jo flyttet to ganger i løpet av et år vi da.

Ista måtte jeg ta sambissen en liten lekse. Jeg som gleder meg sånn hele uken til han skal være hjemme med meg i helgene.. Også når helgen kommer så skal alt gjøres. Oppussning, husarbeid, besøk etc. Får jo aldri noen tid sammen vi. Så nå skal han bare gjøre ferdig litt til på rommet til Maren så skal vi gå en tur sammen når Maren har fått mat etter luren sin nå. Er lenge siden vi har gått tur sammen. Sånn er det når man har et lite barn og et hun som ikke er ferdig restaurert. Huff så lei jeg er. Hvis jeg noen gang skal kjøpe hus igjen skal det være minimalt med oppussing, det er hvertfall sikkert!!!! Syns i allefall det er viktig å prioritere forholdet litt også jeg når man er i den fasen vi er i nå med lite barn. Men det er nå meg da.

Nei nå skal jeg legge inn bildene, det ene med Maren på magen på lekematta si syns jeg er så fint. Hun koser seg der bare det ikke blir for lenge om gangen. Jeg har forresten tatt frem vippestolen hennes. Den har vibrasjon og et stativ med leker på seg og musikk og lys som blinker. Maren likte den kjempegodt. Snakker til lyset koser seg ordentlig. Hun kan jo ikke sitte i den så lenge av gangen da, hun er egentlig litt liten til stolen enda, men tar sjansen jeg..

Nei, bye for so long :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei XSiljeX!

Så nydelige bilder av Maren! :hjerter:

En ordentlig hjerteknuser er hun!

Det var jo fint at hun ville ha MME og sov mesteparten av natta! Det blir jo alltid litt avvik fra rutinene innimellom, hovedsaken er at man prøver å ha de og de rutinene. Det føles nok trygt for disse små nurkene våre.

Så dumt at du og samboreren din ikke får så mye tid sammen da :-(

Håper han hører på deg og lar ting ligge litt innimellom. Her i huset er det vel motsatt problem; mannen koser seg med oss i helgene, og får ikke gjort så mye i huset som han egentlig skulle. Vi har også div. oppussingsprosjekter, og det hadde vært veldig fint å få noe av det ferdig til dåpen! Men med så mye sport på TV i helgene er det ikke mye håp... :roll:

Vi har det jo fint sammen ellers, så jeg kan ikke klage sånn sett :ler:

Så irriterende med den vinopptrekkeren da! :klaske:

Første gangen jeg drakk vin etter fødselen smakte det bare så utrolig godt! Tålte bare et glass, og kunne ikke drikke mer uansett, men det var bare så KOS.

Håper du får tatt deg litt vin om ikke lenge!

Det har du fortjent :klem:

Ha det bra så lenge! :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja hun er virkelig nydelig lille Maren!!! :hjerte:

Koselig lesning her inne..!! Jeg legger ikke igjen så mange hilsener hos alle lenger..men jeg leser og koser meg...! Blir bare sånn når jobben tar opp all tid!! :oops:

Ha en kjempeflott mandagskveld!! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...