Gå til innhold

Dagboken min

Nanella

Anbefalte innlegg

Phu, i natt har det vært ganske slitsomt må jeg si. Maren har ikke vært trøtt men det har jeg så jeg vet ikke hvor mange ganger jeg har puttet i smokken i håp om at hun skal bli trøtt å sovne også.. Men gullet mitt ble ikke ordentlig trøtt før kl ni i dag tidlig så da kunne vi få sove noen timer i strekk :Gjesp: Godt man bare har hverandre sånn at man kan sove når det går.. Tør ikke tenke på hvordan det hadde vært og måtte ha flere unger å følge opp i tillegg.. Men er vel en vanesak det også.

Ellers prøvde jeg å få tatt en hel masse bilder av Maren i går, men det var vel svært få som ble vellykket så får prøve igjen idag. Trodde ikke øynene ble røde jeg med digitaltkamera... Godt det bare er å slette de man ikke skal ha, det hadde blitt dyrt å fremkalle alle bildene man tar!! :ler:

Nå ligger Maren å sover i vogna si ute. Jeg får så vondt av henne også da.. Hun må jo bli sliten etter en slik natt??? Også gulper hun masse. Tror ikke hun har magemål jeg, må kanskje hjelpe henne med å stoppe å spise etter en stund.. Kan ikke skjønne annet at hun får for mye at det er grunnen til at hun gulper?? Stakkars jenta mi.

Takk for hilsner La Traviata og Susanna! Det er rart ja hvor fort det går før de blir mer bestemte og sier i fra hvis det er noe de ikke er helt enig i. Bra at de sier ifra da hvertfall- tyder på at alt er i orden da :wink: Jeg har begynt å samle lager i fryseren jeg også nå så da er det lettere for sambiss å være alene med henne over litt lengere tid. Godt det, men må nok spare litt mer. Ikke mange måltidene jeg har enda, men må jo begynne et sted!!

Jeg pumpet meg i sta, men da våknet Maren like etterpå å var virkelig sulten og da måtte hun jo få det jeg hadde pumpet ut.. Man må være tålmodig i sparingen skjønner jeg :tunge1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er bare innom en liten rask tur for å si hei.

Marcus har økedag idag, så jeg har ikke mye "fri" :ler:

Nå har jeg litt tid mens Sandramannen bader og vasker Marcus.

:-)

Gratulerer med Marens 1 md dag! Så fort tiden har gått. Synes det ikke var lenge siden du gikk her og ventet jeg.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg XSiljeX! Så dumt at natta deres var slitsom, har Maren slutta å ha så godt sovehjerte? Håper det bare var et engangstilfelle!

Dagen blir litt rar etter en sånn natt, skjønner godt at du er sliten! Jeg har også tenkt på det med hvis man har flere barn, da må man jo ta seg tid til eldre søsken også, noen i barselgruppa mi har det sånn, og en sliter vedlig med sjalusi også. Så vi har det ganske greit foreløpig tror jeg! :wink:

Ikke lett å ta fine bilder av de små nurkene våre nei! Vårt digitalkamera har anti-røde øyne funksjon, men Brage liker ikke det røde lyset så vi pleier å slå det av. Liker best å ta bilde uten blits, men siden det er så mørkt for tida er det ikke så lett å bruke dagslyset. Har tatt noen bra bilder uten blits i de rommene som har sterkt lampelys, det kan anbefales!

Håper du klarer å samle deg et lager med melk! Det gir litt mer frihet. Men noe jeg ikke tenkte på var at hvis man har mye fri fra ammingen så går produksjonen ned, i hvert fall gjorde det det på meg i helga, hvor jeg var borte fra Brage to ganger midt på dagen. På mandagen syntes jeg at jeg hadde så lite melk! Så nå har vi jobba noen dager med å få opp produksjonen igjen.

Ønsker deg en fin dag! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Sandra og La Traviata!!

I natt har Maren sovet godt igjen.. Var litt tidligere oppe enn hun pleier men veldig blid og fornøyd da. Er herlig å få en så god start på dagen!!

Slitsomt med økedag da Sandra.. Jeg kan liksom ikke merke at Maren har hatt spesielt med økedager jeg.. Kun en jeg kan trekke frem.. Men hun virker da fornøyd med mengden på måltidene så da kan det vel ikke være noen fare..? Ja jeg også syns det går fort, alt for fort!! Vil gjerne stoppe tiden litt jeg da :roll:

Jeg håper det ikke skal bli noen vane at hun skal være våken på nettene nei La Traviata, hun som har kommet så godt i gang med nattesøvn.. Nei får krysse fingrene for at det snur igjen! Må nok spørre sambiss om antirød funksjon på kameraet ja. Eller ta bilde i godt dagslys, men det finnes jo ikke om dagen. Enten er det mørkt eller så er det skumt. Skikkelig trist!!

Idag har vi vært på besøk hos en nesten nabo. Hun har en sønn på ett år + noen mnd. Stor forskjell kan man si ja :ler: Han var rimelig aktiv. Maren sov seg gjennom nesten hele besøket, men på slutten vekte jeg henne for å gi henne mat. Hun slo seg ikke helt til ro der, men det var kanskje ikke så rart da denne gutten slo kasseroller i gulvet og lagde et enormt leven til tider.. Var nok godt å komme ut i vognen igjen da ja. :-)

Nå får jeg vel rydde opp litt her. Huset blir ikke helt prioritert om dagen, men må vel litt skjerpings til. Vi skal ha julaften hjemme og da får det se litt ordentlig ut her også... Må vel få handlet litt mat til jul også kanskje.. Huff, dagene går alt for fort for meg.

Hei så lenge! :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei XsiljeX :vinke:

Innom for å se hvordan det står til med dere! Det ser ut som dere har det bra du og Maren! :wink: Får håpe hun fortsetter med den gode nattesøvnen sin ja! :Nikke:

Får dere besøk på julaften , eller blir det bare XsiljeX-familien?

Håper både du og Maren får en kjempe fin helg!

:klem2: fra Sanna!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei!

Så tidlig du er på'n da Sanna!!! :o Men veldig koselig at du bruker morgentimene til å titte innom dagboken min :-)

Her er alt bare bra. Maren har sovet godt i natt også og det er virkelig herlig!!! Våken ved åttetiden og da smilte hun og snakket til mamman sin i senga :hjerter: Så herlig hun er!!

Etterpå bæsjet hun på stellebordet :ler:

Nå har jeg nettopp vært på en liten handlerunde.. Kjøpt maling til barnerommet. Skal ha det nøytralt så det ble lys toscana- skal heller ha farge på gardiner, og møbler der.. Må vel en tur på Ikea over nyttår :sjarmor: Så handlet jeg siste julegaven til svigemor også fikk jeg kjøpt litt julepynt, var så mange søte nisser :-) Må ha litt ny pynt nå som vi har flyttet inn i "nytt" hus!

Vi skal være hjemme med resten av min familie på besøk julaften. Så da blir det meg, sambiss og Maren + mamma og pappa og mine tre brødre. Blir nok det syns jeg. Bør ikke være for mange heller.

Hvis hun lille frøkna mi sover en liten stund til nå så skal jeg pakke inn litt julegaver. Sambiss skal bort i kveld så da blir vi alene hjemme jeg og Maren. Mulig jeg tar en tur til mine foreldre, men jeg får se.

Ha en fin dag!! :vinke: :nisseblunk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei XSiljeX! Stikker innom for å ønske deg en riktig god helg! :klem:

Deilig at Maren sover fint igjen! Hun er nok egentlig et murmeldyr, bare med visse unntak!

Kos deg med julepynting og gaveinnpakking og selvfølgelig lille Maren :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler:

Marcus bæsja overalt i dag han også. Til og medpå mamman sin ;) Og så smilte han og lo litt. Blir vanskelig å være oppgitt da :-)

Høres fint ut med Toscanafarge. Det blir lettere å dekorere da, så blir man ikke så avhengig av veggfargen.

Ikeatur høres lurt ut :Nikke:

Høres ut som du koser deg med lille Maren.

Får vi se nytt bilde snart eller? :-D

God helg vennen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare innom med en liten :klem: det er nemmelig svært lite søvn her for tiden :Gjesp:

Håper du koser deg i julestria

klems fra Charmina :nissekone:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann XsiljeX! :nissevink:

Hvordan går det med dere?

Noen dager siden du har vært innom nå, men du er vel i full gang med juleforbredelsene! :nisseblunk:

Ville bare se hvordan det sto til med deg og Maren! :kose:

:klem: fra Sanna!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

Tusen takk for hilsner alle sammen!! Har hatt det så travelt i det siste jeg at jeg har knapt nok vært på nett. Sånn er det i disse juletider :-)

Vi var på helsestasjonen på mandag. Maren veier nå 4255g. så hun har gått opp en kg. siden hun ble født også er hun 55 cm. lang!! Vokst mye denne vesle frøkna!! Det er bra det.

På tirsdag var jeg på legekontroll- skal begynne på den p-pillen man kan ta selv om man ammer. Måtte tilbake igjen på sykehuset for ny kontroll igår da legen min ville dobbeltsjekke at det ikke var igjen rester. Det var det heldigvis ikke!! Men mye farting har det blitt da!

Nå har jeg vel det jeg klarer å få ferdig til jul.. Skal bare vaske over badet nå også skal vi pynte juletre. Koselig det, synd sambissen min ikke er så ivrig på denne jula- jeg syns det er koselig jeg og man skal bare slappe av, spise god mat, gå turer og være sammen med venner og familie- resten kan vente til etter jul. Vi får prøve å nyte jula, blir mye som skjer hele tiden i hverdagen så alt bare løper fra oss.

Siste uken har Maren sovet hele natten, nesten ikke våken å spiser en gang. Et par ganger har hun sovet over åtte timer i strekk!!!! God gullet mitt! Hun skjønner nok at mamman og pappan hennes liker å sove om natten :wink: Ellers har vi fått malt ferdig rommet hennes dvs. Marens morfar fikk gjort det :ler: Ble skikkelig fint!! Lys Toscana gjorde susen det. Sambiss får ta gulvet over nyttår så blir nok rommet hennes snart ferdig.

Jeg har fått tatt noen bilder som jeg skal sende over til Sandra nå og når jeg får de tilbake legger jeg de ut med en gang. Hun er så fin atte. Har ikke blitt noen julebilder da men det får gå. Blir vel tatt litt fler bilder når hun får på seg julekjole imorgen :hjerte:

Gleder meg virkelig til en jul med barn! Jeg koser meg utrolig mye med Maren. Livet får et litt annet innhold kan man si. Det er bare herlig!!

Vil ønske alle som stikker innom en riktig god jul!! :nisseblunk:

:klem: Silje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God jul Silje!

Håper du får det kjempefint i julen :nissevink:

Jeg ordner bildene jeg vettu' ;)

(er litt syk så det blir litt korte rare hilsner her nå da men,...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...