Gå til innhold

Jeg liker ikke hunder!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er jeg bare så lei av hundeeiere som lar dyrene sine løpe bort til folk, "hilse på" dem, hoppe opp og rive i stykker klær og ikke minst slikke dem på både ansikt og hender.

Det er direkte uhøflig og respektløst, og ikke minst ufattelig ekkelt.

Jeg liker ikke å bli slikket på, og spesielt ikke av en hund.

Desuten lukter de forferdelig vondt. Klapper man en hund så sitter lukten på hendene resten av dagen.

Joda, hundene får jo som regel tilsnakk av eierne ETTER at de har hoppet og slikket og gud vet hva, men da er det jo allerede for sent.

Kan dere hundeeiere vennligst plukke av dyrene disse uvanene?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du prøvd å vske deg på hendene etter å ha klappet en hund? Det kan hende at det hjelper på lukta.

Ellers enig med deg.

Skrevet

Jeg er enig i det meste av det du sier, og jeg har hund.

Lukta blir hundeeiere som regel immune for, men for den som ikke har hund kjennes den veldig godt.

Hopping og slikking er en uting, og hvis hundeeiere ikke får plukket vekk dette av hundene sine bør de (hundene, altså :) ) etter min mening holdes i bånd i områder der det ferdes mennesker.

Om hundene ikke bestandig river istykker klærne, risikerer en jo å bli ganske skitten. I og med at jeg vet litt om hva hunder slikker og smaker på, kan jeg ikke akkurat si jeg synes det er noe hyggelig å bli "hilst på" med slikking i ansiktet, og jeg sier fra på en pen måte når andre hunder gjør det.

Når vi har besøk av folk som ikke er hundevant eller ikke er overbegeistret, pleier vi å lukke stuedøra så hunden ikke kan "oppsøke" gjestene. Noe hundelukt er det sikkert i huset, men det må nok de som besøker oss leve med. Vi kan ikke gjøre total rundvask hver dag, heller.

Skrevet
Har du prøvd å vske deg på hendene etter å ha klappet en hund? Det kan hende at det hjelper på lukta.

Ellers enig med deg.

Klart jeg vasker hendene, men lukten setter seg jo i klærne også. Og ikke minst alle hundehårene. Fysj!

Enkelte er faktisk allergiske mot sånne ting..

Skrevet

Jeg synes hunder er veldig søte. Men opplever aldri at hunder slikker meg i ansiktet, bare litt på hendene noen ganger. Synes få av dem lukter så vondt heller. Dersom de slikker meg litt på hånden overlever jeg det.

Utsagnet "jeg liker ikke hunder!" høres like teit ut for meg som å si "jeg liker ikke mennesker!" Folk som ikke liker dyr får minus en stjerne i boka for meg.

Skrevet
Utsagnet "jeg liker ikke hunder!" høres like teit ut for meg som å si "jeg liker ikke mennesker!" Folk som ikke liker dyr får minus en stjerne i boka for meg.

Minus en stjerne i boka for deg? Javel, det var da trist. Jeg kunne ikke brydd meg mindre.

Skrevet

Jeg liker ikke når hunder skal lukte i skrittet jeg. Det er det jeg misliker mest av alt egentlig. Man føler seg veldig ekkel når det skjer foran folk.

Skrevet

Jeg er enig.

I tillegg er jeg redd for hunder, så er ikke veldig kult hvis det løper en bikkje mot meg i hundre og helvete uten bånd for å si det sånn.

Skrevet
Jeg liker ikke når hunder skal lukte i skrittet jeg. Det er det jeg misliker mest av alt egentlig. Man føler seg veldig ekkel når det skjer foran folk.

Akkurat det er vanskelig å "plukke vekk". Hvis du tillater at en hund hilser på deg (nå tar jeg for gitt at hundeeieren har vett nok til å holde dyret unna de som ikke ønsker å hilse), så er snusing en del av hundens måte å bli kjent med andre på.

Jeg er selv flau når hunden min gjør dette på folk, og jeg blir flau når andres hunder gjør dette på meg, men hunder er dyr, de har en sterk luktesans som de er avhengige av, og de snuser der de synes det lukter interessant.

Skrevet
Akkurat det er vanskelig å "plukke vekk". Hvis du tillater at en hund hilser på deg (nå tar jeg for gitt at hundeeieren har vett nok til å holde dyret unna de som ikke ønsker å hilse), så er snusing en del av hundens måte å bli kjent med andre på.

Jeg er selv flau når hunden min gjør dette på folk, og jeg blir flau når andres hunder gjør dette på meg, men hunder er dyr, de har en sterk luktesans som de er avhengige av, og de snuser der de synes det lukter interessant.

Så sant, så sant. Jeg forstår jo at det er en grunn til det og at det er helt naturlig, men fortsatt så føles det veldig ukomfortabelt. Men det sier seg egentlig selv at det ikke er noe man liker :)

Skrevet
Nå er jeg bare så lei av hundeeiere som lar dyrene sine løpe bort til folk, "hilse på" dem, hoppe opp og rive i stykker klær og ikke minst slikke dem på både ansikt og hender.

Det er direkte uhøflig og respektløst, og ikke minst ufattelig ekkelt.

Jeg liker ikke å bli slikket på, og spesielt ikke av en hund.

Desuten lukter de forferdelig vondt. Klapper man en hund så sitter lukten på hendene resten av dagen.

Joda, hundene får jo som regel tilsnakk av eierne ETTER at de har hoppet og slikket og gud vet hva, men da er det jo allerede for sent.

Kan dere hundeeiere vennligst plukke av dyrene disse uvanene?

jeg liker ikke barn

er så lei av at foreldre lar ungene springe rundt på helsestudie, hyle og lage bråk inne på flytoget, og at unger stiller seg opp og stirrer på deg.

Det er direkte uhøflig og resepktløst og ikke minst ufattelig ekkelt med snørrete unger som foreldre skal drasse med seg for enhver pris. jeg har ingen interesse av å ta på unger og jeg syns de stinker.

ungene får ikke engang tilsnakk når de ligger å hyler inne i butikker, på arbeidsplassen min der folk har de med seg til stadighet , og overalt ellers. siste er at en alenefar har flyttet inn i naboleiligheten, og det er skrik og skrål fra morgen til kveld, og det ligger plutselig masse leker og slenger i vårt tidligere så voksne leilighetskomplex ( vel, var igrunnen derfor jeg kjøpte her)

full forståelse for at du ikke liker hunder TS, men sånn er livet. Det fins masse ting andre mennesker gjør som vi ikke liker. er enig med at det fins masse ufyselige hundeeiere, men det fins jammen meg masse ufyselige foreldre også ( for de av oss som syns unger som hyler seg igjennom 2 timer på flyet mens man selv har behov for stillhet) ikke er noe stas.

tror det er det som kalles å leve i et samfunn.......så får man bare smile , være høflig og forsøke å ta det med et smil, selv om man irriterer seg grønn....

Skrevet
jeg liker ikke barn

er så lei av at foreldre lar ungene springe rundt på helsestudie, hyle og lage bråk inne på flytoget, og at unger stiller seg opp og stirrer på deg.

Det er direkte uhøflig og resepktløst og ikke minst ufattelig ekkelt med snørrete unger som foreldre skal drasse med seg for enhver pris. jeg har ingen interesse av å ta på unger og jeg syns de stinker.

ungene får ikke engang tilsnakk når de ligger å hyler inne i butikker, på arbeidsplassen min der folk har de med seg til stadighet , og overalt ellers. siste er at en alenefar har flyttet inn i naboleiligheten, og det er skrik og skrål fra morgen til kveld, og det ligger plutselig masse leker og slenger i vårt tidligere så voksne leilighetskomplex ( vel, var igrunnen derfor jeg kjøpte her)

full forståelse for at du ikke liker hunder TS, men sånn er livet. Det fins masse ting andre mennesker gjør som vi ikke liker. er enig med at det fins masse ufyselige hundeeiere, men det fins jammen meg masse ufyselige foreldre også ( for de av oss som syns unger som hyler seg igjennom 2 timer på flyet mens man selv har behov for stillhet) ikke er noe stas.

tror det er det som kalles å leve i et samfunn.......så får man bare smile , være høflig og forsøke å ta det med et smil, selv om man irriterer seg grønn....

Eh, hva er det egentlig du snakker om? Er poenget ditt at fordi det finnes ufyselige foreldre så er det greit å la hundene løpe bort til fremmede..?

Hvis ikke så kan du kanskje forklare meg på hvilken måte innlegget ditt hadde noe mad det ts skrev om?

Skrevet

Jeg liker ikke mennesker! De skal alltid snakke med meg, og klenger noe helt utrolig! Usj! Hold dere vekk!

Skrevet

Jeg foretrekker barn framfor hunder, men vi er jo alle forskjellige.

Heldigvis har jeg to veloppdragne barn på 3 og 5 år som aldri hyler eller lager bråk. Ikke er de snørrete heller, og hvis det skulle forekomme, så går de og tørker seg og vasker hendene etterpå.

De rydder opp lekene sine, legger seg aldri ned i butikken og de er heller ikke med på helsestudio eller på arbeidsplassen min.

Jo, og så støvsuger de rommet sitt selv og rydder av bordet når de har spist.

Naboene mine var ikke klar over at jeg hadde unger engang, for de hadde aldri hørt noe skriking fra dem.

Full forståelse for at du ikke liker barn, men sånn er livet:)

Barn er da mye lettere å oppdra enn en hund.

Skrevet
Jeg foretrekker barn framfor hunder, men vi er jo alle forskjellige.

Heldigvis har jeg to veloppdragne barn på 3 og 5 år som aldri hyler eller lager bråk. Ikke er de snørrete heller, og hvis det skulle forekomme, så går de og tørker seg og vasker hendene etterpå.

De rydder opp lekene sine, legger seg aldri ned i butikken og de er heller ikke med på helsestudio eller på arbeidsplassen min.

Jo, og så støvsuger de rommet sitt selv og rydder av bordet når de har spist.

Naboene mine var ikke klar over at jeg hadde unger engang, for de hadde aldri hørt noe skriking fra dem.

Full forståelse for at du ikke liker barn, men sånn er livet:)

Barn er da mye lettere å oppdra enn en hund.

Hvis naboene dine ikke var klar over at du hadde unger så vil jeg ikke si at det er noe sunnhetstegn du ;) Mine to på 3 og 5 både høres og sees, og innenfor rimelighetens grenser er det sånn det bør være.

Ellers så er det faktisk ikke lettere å oppdra barn enn hunder, tvert imot.

Men selvfølgelig helt enig med deg, hunder skal aldri tillates å løpe bort til kjente eller ukjente uten invitasjon. Men mange raser kan ha vanskeligere for å motstå fristelsen enn andre, og eierne av slike gladhunder må vel lære seg å ta mer hensyn til det. Jeg har nulltoleranse på sånt, og har en hund som aldri tar kontakt med fremmede mennesker eller hunder på egen hånd, dermed kan han gå løs stort sett over alt.

Skrevet

Jeg er hundeeier, og liker heller ikke at hunder hopper og slikker i ansiktet. Min egen hund er fortsatt valp, men hun er stor, og har absolutt lyst til å hoppe på de som vil hilse på henne.

Trener aktivt på hilsing uten å hoppe, og det går bedre og bedre. Men det er ikke det enkleste vi har trent inn, for å si det sånn.

Holder henne i bånd, og hun får ikke hilse hvis hun ikke kan beherske seg og holde beina på jorda.

Jeg liker hunder, men jeg liker ikke ALLE hunder av den grunn. For meg er ikke hopping grunn nok til å ikke like enkelte. Men skjønner godt at andre kan ha det sånn.

Skrevet

Helt enig i at hundeeiere burde hindre hundene sine i å gå bort til folk helt til "folk" sier fra at de ønsker å hilse. På samme måte burde ikke folk gå bort til hunder uten å spørre om det er greit at de får hilse, hundeeiere burde trene aktivt for å hindre at hundene plager omgivelsene med bjeffing og ta opp etter hundene sine, foreldre burde ta hensyn til at mange ikke liker barn og oppdra ungene sine bedre, hindre dem i å skråle og bråke hele dagen og løpe bort til folk uten at disse folkene har sagt at de ønsker å hilse på barnet, alle burde være hyggelige mot kassadama i butikken, ikke bølle i køa, snakke høylytt i telefon på bussen, and so on.

Dette er ikke et hundeproblem, men manglende vanlig folkeskikk, omtanke og høflighet. La oss alle bare tenke litt mer på andre, så tenker kanskje de andre litt mer på oss også, til slutt. :)

Skrevet

liker du ikke hunder:O de som er så skjønne ^^

jeg kunne forstått deg / andre om man er redd dem, sånn psykisk sett, men fysisk? jeg synes du snakker om hunder som om det er noe dritt ? : )

har to hunder, den ene er ganske stor så når det kommer folk å jeg er ute med ham, får han alltid veldig kort band sånn at han ikke når bort til dem, men det er fordi jeg ikke vet om dem er redd ham, har aldri tenkt tanken at noen synes han er ekkel... ellers så får jeg bare posetive tilbake meldinger om ham hvis noen stopper å hilser på ham, om det er eldre folk(med stokk, eller generelt dårlig til bens) virker det som han forstår det, for han opptrer mye roligere da, enn hvis det er en ung og sprek 20 åring. mot små unger er han også snill og rolig. jeg må ikke glemme å si at han er min BESTEvenn( hvor rart det enn hørest ut, mener jeg det) fordi han er den første som kommer å hilser på meg når jeg kommer hjem fra en lang og slitsom skoledag, han er den som kommer bort til meg om kvelden å legger seg i soffan ved siden av meg, han er den som slukter all mat jeg lager, og han er den som får meg i godt humør om jeg er nedfor, bare ved å være tilstedet. dette ble kanskje litt utenfor temaet, for jeg skjønner vel egentlig hva du mener, men jeg håper du skjønner hva jeg mener også! hunder er skjønne skapninger og de forguder oss mennesker(eierene hvertfal) å de kan virkelig ikke noe for at de lukter som de gjør.

de må jo hilse de også, vi mennesker håndhilser, å det er jeg litt skeptisk på igjen X) "håper han er flink med å vaske seg på henda" kan jeg tenke etter å ha håndhilst på en, å generelt liker jeg det ikke, men må man så må man!

den andre hunden er liten, å jeg må innrømme at jeg kanskje er sløvere der, men det er sjeldent han hopper opp på folk, da må de som hilser på ham få en god kontakt med ham, ellers så er han litt skeptisk mot fremede, sånn generelt. men når han først blir kjent, blir han vill. kanskje ikke så kult for de hvis de har på seg hvit bukse eller noe, så kommer det lille dyret med skitne poter å hopper, ...spytter gjør han også faktisk. heldigvis har ingen blitt sure å skjelt meg ut, men hva de tenker vet jeg ikke. men om de frivillig stopper for å hilse så må de bare godta at hunden blir glad å vil hilse tilbake^^

Skrevet

Jeg liker hunder, men jeg liker ikke når eierne ikke passer på dem, eller ikke dresserer dem til å ikke hoppe opp og slikke folk i fjeset.

Skrevet
Eh, hva er det egentlig du snakker om? Er poenget ditt at fordi det finnes ufyselige foreldre så er det greit å la hundene løpe bort til fremmede..?

Hvis ikke så kan du kanskje forklare meg på hvilken måte innlegget ditt hadde noe mad det ts skrev om?

poenget er at man lever i et samfunn der menneskene rundt deg tar andre valg enn deg selv, som regel gjør de sitt beste for å forhindre at deres adferd skal være støtende, til hinder og til bry for andre mennesker i samfunnet, men med hunder som med barn er det ikke alltid man som menneske klarer å være perfekt. Så da kan man velge å gå og irritere seg over det som TS gjør, eller man kan være den voksne å forsøke å se ting også fra et annet perspektiv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...