Dolly-Betty Skrevet 14. september 2009 #1 Skrevet 14. september 2009 Jeg har opp gjennom de siste årene slitt med årlige influensaer som har slått så ille ut at jeg har blitt sykemeldt i flere uker. Nå har jeg nettopp hatt halsbetennelse og 40.3 i feber for 3 uker siden. No svineinflu sa kommunelegen på legevakta. Ble ferdig med medisinen for ei uke siden og følte meg helt frisk. Nå aner jeg at det murrer med en ny forkjølelse... Etter hele fredagen på kurs sammen med ei halvsjuk ei fra jobben og resten av helga med en småforkjøla kjæreste, så aner jeg småkribling i halsen... Er redd dette fører til nye ulumskheter... Jeg ta 2 c-vitaminer og 1 tranebærkapsel hver morgen. Jeg har tidligere slitt med urinveisplager, og sistenevnte har faktisk hjulpet en del på det... Har hørt om cellesalt. Hvor kjøper man det, og hvor ofte skal man ta det? Hjelper det mot immunforsvaret. Føler at mitt immunforsvar er helt på bånn og er redd at jeg snart blir offer for svineinflu og andre plager... Klarer ikke å slappe av. Stresser både på jobben og privatlivet. Legen har sagt at man må ha det bra med seg selv og ikke stresse for mye. Hvordan skal jeg klare det da....?!?
Gjest Gjest Skrevet 14. september 2009 #2 Skrevet 14. september 2009 Hvit te en til to ganger i uken er sinnsykt bra for immunforsvaret. Det er en atombombe av antiokasidanter. Å drikke mere av det enn det er IKKE bra. Med mindre du er i ferd med å bli syk eller er syk, da kan du drikke mere. Trening er alfa og omega for immunforsvaret, yoga spesielt. Meditasjon har svært, svært stor doukentert effekt på imunforsvaret.
Xtra_lilje Skrevet 14. september 2009 #3 Skrevet 14. september 2009 Hvit te en til to ganger i uken er sinnsykt bra for immunforsvaret. Det er en atombombe av antiokasidanter. Å drikke mere av det enn det er IKKE bra. Med mindre du er i ferd med å bli syk eller er syk, da kan du drikke mere. Trening er alfa og omega for immunforsvaret, yoga spesielt. Meditasjon har svært, svært stor doukentert effekt på imunforsvaret. Hvorfor bare en til to ganger i uken? jeg er veldig glad i hvit te, og drikker det ofte. Hvit eller grønn te går ned daglig. Hvorfor er det ikke bra å drikke det er enn et par ganger i uken?
Dolly-Betty Skrevet 14. september 2009 Forfatter #4 Skrevet 14. september 2009 Hvorfor bare en til to ganger i uken? jeg er veldig glad i hvit te, og drikker det ofte. Hvit eller grønn te går ned daglig. Hvorfor er det ikke bra å drikke det er enn et par ganger i uken? Hvor kjøper man hvit te?
Xtra_lilje Skrevet 14. september 2009 #5 Skrevet 14. september 2009 Helsekost, innvandrerbutikker feks. Lipton har også en hvit te som selges over alt.
Lilith Skrevet 14. september 2009 #7 Skrevet 14. september 2009 Blåbær er bra for alt. Acai er også et superbær.
Gjest Gjest Skrevet 14. september 2009 #8 Skrevet 14. september 2009 Kosttilskuddet Avant-Garden tok knekken på kjønnsvortene mine, så det er nok en immunforsvarsboost som virkelig fungerer!
Gjest Gjest Skrevet 14. september 2009 #9 Skrevet 14. september 2009 Både nbg 24:7 og Immiflex som inneholder betaglukaner er bra for immunforsvaret. Fås på helsekost, Vita eller apotek. Disse skal begynne å virke umiddelbart.
Gjest Gjest Skrevet 14. september 2009 #10 Skrevet 14. september 2009 Hvorfor bare en til to ganger i uken? jeg er veldig glad i hvit te, og drikker det ofte. Hvit eller grønn te går ned daglig. Hvorfor er det ikke bra å drikke det er enn et par ganger i uken? Det jeg er blitt fortalt er at 1 til 2 ganger i uken dekker behovet ditt for de typene antiokasidanter som er i teen (og det er mange). Drikker man mere får man i seg mere enn man trenger og det er ikke bra. Generelt for mange i seg for mye av en god del vitaminer etc. fordi de tar kostilskudd på tppen av et kosthold som dekker behovet. Jeg kan ikke si sikkert at det jeg sier om hvit te er riktig, men det er hva mannen i tebutikken sa og det høres fornuftig ut. Finner du ut at dette ikke er tilfellet så skriv det gjerne her for jeg kan også tenke meg å drikke litt mer.
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 14. september 2009 #11 Skrevet 14. september 2009 Kosttilskuddet Avant-Garden tok knekken på kjønnsvortene mine, så det er nok en immunforsvarsboost som virkelig fungerer! Jeg har i flere år jobbet på lindrende enhet, og der brukte mange av kreftpasientene Avant-Garden....de er utrolig bra! Bruker de selv når mange rundt meg er syke, og jeg har til dags dato ikke hatt influense! Bank i bordet! Og jeg er 34 år.. Ellers så er generelt et jevnt levesett bra for immunforsvaret. Sunn og regelmessig mat, nok væske, ikke for mye søtt, frisk luft, aktivitet, nok søvn. Du kan også ta jevnlig tilskudd av omega 3-6-9, som en sjelden får nok av i kosten. Og såklart, vær flink med håndhygiene! Mange bruker mye handsprit i disse svineinfluensatider, men vær obs på at det hjelper ikke hvis du har noe søl på hendene.
pittie Skrevet 15. september 2009 #12 Skrevet 15. september 2009 Mener ikke å pirke men, mot immunforsvaret blir vel litt feil heller for. Og som de andre sier, antioksidanter. Få det helst i deg via ferske kilder! Som nypukkede blåbær. Namnam. Og appelsiner for litt vitaminkick. Du bør kanskje prøve å finne din indre ro, yoga kan jo hjelpe på med å stresse ned. Sett av tid til deg selv hver dag. Ta deg et langt bad med beroligende oljer, sitt i ro, drikk te og bare tenk litt. Eller kanskje få kjæresten din til å gi deg en massasje med beroligende oljer Spis masse grønt og frukt, husk å tren. Det er basis på å bygge opp helsa og ha det godt med seg selv.
Vera Vinge Skrevet 15. september 2009 #14 Skrevet 15. september 2009 (endret) Jeg tror det er veldig mange rare og udokumenterte råd for å styrke immunforsvaret. Jeg vet ikke om det en gang er dokumentert at antioksidanter er helsebringende, slik mange ser ut til å tro. Så jeg vil råde folk til å være skeptiske til å bruke massevis av penger på ting man ikke vet om virker. Jeg ville startet med et sunt og variert kosthold, jevnlig mosjon og nok søvn. Samt vært nøye med håndhygienen. Det er ikke det at jeg tviler på at enkelte ting kan virke styrkende for immunforsvaret for enkelte. Men jeg kan bli litt provosert av helsekostprodusenter som prøver å prakke på oss dyre produkter, når de ikke en gang kan vise til noen særlig dokumentasjon. Endret 15. september 2009 av Vera Vinge
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå