Gjest Gjest Skrevet 13. september 2009 #1 Del Skrevet 13. september 2009 Om bilen er billig, 10 år gammel, ser fin ut, EU ok i år men har en km.stand på over 250.000... Er det et dårlig kjøp uansett pris? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bilgæren Skrevet 13. september 2009 #2 Del Skrevet 13. september 2009 Hadde vært grusomt greit med mer info om bil og pris!!! Det kommer ann på merke, vedlikehold, ol. ALtså bilen er 1999 mod..... eu ok i år.... hadde det vært en mercedes, vw eller audi, toyota, honda og nissan så hadde jeg ikke bekymra meg....... Hadde du sagt pris og merke så er det lettere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marlo Skrevet 13. september 2009 #3 Del Skrevet 13. september 2009 Enig med forrige skriver her. Litt mer info om bilen hadde värt fint. Men generellt sett så kjöper jeg aldri en bil som har kjört mer enn 200k Men som forrige også skriver, enkelte biler er det ikke så viktig med. Ikke enig med alle alternativene h*n skriver, men mercedes, volvo m.fl. holder mye lengre enn andre biler igjen. Og det er mye mer som spiller inn. Hvor mange eiere har bilen hatt (og hva slags eiere?), er serviceheftet fulgt?, er det mye rust? også videre .... Du må se på helheten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Petter_* Skrevet 15. september 2009 #4 Del Skrevet 15. september 2009 Og en dieselbil tåler vel å gå mye lengre enn en bensinbil. Du spør om det er et dårlig kjøp uansett pris, og svaret er nei. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bilgæren Skrevet 15. september 2009 #5 Del Skrevet 15. september 2009 Og en dieselbil tåler vel å gå mye lengre enn en bensinbil. Du spør om det er et dårlig kjøp uansett pris, og svaret er nei. Ikke enig med deg. Noen biler er prisa høyere enn de burde være. Kommer selvfølgelig ann på merke. Du burde fremdeles legge ut -merke/model -Pris og er et pluss om du sier noe om motortype og om det er diesel eller bensin! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Petter_* Skrevet 15. september 2009 #6 Del Skrevet 15. september 2009 Ikke enig med deg. Noen biler er prisa høyere enn de burde være. Kommer selvfølgelig ann på merke. Du burde fremdeles legge ut -merke/model -Pris og er et pluss om du sier noe om motortype og om det er diesel eller bensin! Jeg tror vi forsto spørsmålet litt forskjellig. Slik jeg forstår det spør hun om det er dumt å kjøpe en 10 år gammel bil som har gått 250.000km samme hvor lav pris det er. Og da blir svaret nei. Det kan jo være verdt å kjøpe en billig bil med denne kilometerstanden. Selvfølgelig er det feil pris på noen, jeg mener jo ikke at det er greit samme hvor HØY pris bilen har. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bilgæren Skrevet 15. september 2009 #7 Del Skrevet 15. september 2009 Jeg tror vi forsto spørsmålet litt forskjellig. Slik jeg forstår det spør hun om det er dumt å kjøpe en 10 år gammel bil som har gått 250.000km samme hvor lav pris det er. Og da blir svaret nei. Det kan jo være verdt å kjøpe en billig bil med denne kilometerstanden. Selvfølgelig er det feil pris på noen, jeg mener jo ikke at det er greit samme hvor HØY pris bilen har. Som det står "uansett pris." Ville du kjøpt en 1999 reanult laguna som har gått 250 000 til 50 000? Hvis trådstarter kunne gitt mere eksakt info om bilen så er det lettere for oss:) Noen merker har ikke noe å si, mens andre har det.... Ikke alle biler er like gode:) Ikke meningen å kritisere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Max Magnus Skrevet 23. september 2009 #8 Del Skrevet 23. september 2009 Om bilen er billig, 10 år gammel, ser fin ut, EU ok i år men har en km.stand på over 250.000... Er det et dårlig kjøp uansett pris? Her var det mange merkelige svar. Jeg vil IKKE anbefale å kjøpe en bil som har gått så langt. Jeg hadde ikke tatt imot en bil som hadde gått over 200.ooo gratis engang... Det finnes selvfølgelig motorer som holder mye lenger enn det, men du må huske på at alle bevegelige deler i bilen blir mer slitt for hver kilometer du kjører. Den er allmenn viten at verkstedregningene blir høyere for hvert år som går hvis du ikke er bilkyndig selv. Nå vet ikke jeg hva du skal bruke bilen til, men jeg ville gått for en bil med lavest mulig kilometerstand i den bilklassen du er ute etter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Troyamin-utlogget Skrevet 23. september 2009 #9 Del Skrevet 23. september 2009 Hvis du ikke er villig eller kan skru selv, så styr unna biler som har kjørt langt! (Har selv en 4x4 amerikaner fra 78 og den har vel snart rundet 350tusen. Og det er den "nye" motoren...) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå