Gå til innhold

Bør jeg ha dårlig samvittighet?


Gjest jente93

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er en jente på 16 år som har utviklet anorekisia (sier i alle fall legen min). Jeg er 165 cm og veier 45 kilo. På min tyngste vekt, veide jeg 56 kilo, for omtrent 6 måneder siden, men syntes jeg var fo tykk, så jeg bestemte meg for å slanke meg. Jeg gikk ned i vekt ved å hoppe over måltider og spiser supersunt. Havregryn, frukt, fullkornsfiber knekkebrød og blandinger osv var alt det gikk i om dagene. Nå klarer jeg ikke å styre det lenger. Hver gang før jeg spiser noe, (om jeg i det hele tatt spiser noe gjennom en dag lenger) så sjekker jeg ALLTID næringsinnholdet i varene. Usnunne ting som brødvarer og melk og pasta holder jeg meg langt unna. Trener så mye styrke som mulig, alt fra 1-3 gange daglig for å forbrenne bort så my som mulig. Jeg ser jo at ribbeina mine viser, men føler meg fortsatt for tykk. Jeg har ikke lyst til å være slik, men klarer ikke la være :(!!!

Men tilbake til poenget mtt. Moren min tvinget meg til å spise middag i dag (noe jeg ikke har spist på mange uker) fordi hun er så bekymret. Jeg spiser jo lik null (omtrent 50-150 kcal daglig), men er det noe rart? Det byr meg så i mot og noe inni hodet mitt sier at om jeg spiser, kommer jeg til å bli straffet! Vi skulle ha pizza til middag, men det klikket helt for meg! PIZZA?!, den værste kaloribomben en kan få i seg tenkte jeg.. Derfor endte det med at jeg sendte mor til butikken og ga henne plikt til å kjøpe grovbakst mel og karbonadedeig og lettost (slik at jeg kunne lage min egen, liten mer sunnere pizza). Så måtte jeg jo spise et veeldig stort stykke pizza, fordi hun stod jo og overvåket meg! Men problemet er nå, jeg har så syyykt dårlig samvittiget etter å ha spist det stykket for 2 timer siden :(!!! Tenk hvor mange kalorier jeg har fått i meg på grunn av det stykket!? Jeg skal ikke spise mer på en lang tid!! Har jeg lagt på meg noen gram av det stykket nå? Eller har jeg ikke godt opp et gram? Burde jeg være bekymret over PIZZAEN??!

Vær så snill å svar meg, jeg sliter sånn :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette innlegget hører ikke hjemme på mat og drikke. Du må rett og slett til en lege, for du er syk. Ingenting av det vi sier her inne vil kunne få deg til å bli frisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære jente93.

Jeg stenger denne tråden nå, da vi ikke kan vite om det ligger god kompetanse bak svarene som gies.

Jeg vil gjerne formidle telefonnummeret til IKS, 22 94 00 10. Her sitter det mennesker med både kompetanse og erfaring, og som kan gi deg gode og nyttige råd på veien.

Vennlig hilsen

Bond, mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...