Gå til innhold

P-ring - hormonpåvirkning

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_Fortvilet_*
Skrevet

Jeg vet ikke hvordan jeg skal forklare det, men jeg "mister meg selv" litt når jeg går på hormonprevensjon. Jeg prøver nå p-ring i mangel av noe annet, har prøvd mye annet, men går stort sett med en ulykkelig følelse i magen og blir overfølsom og tullete. Flere som bir sånn av hormoner?

Føler jeg er såpass ute av lage mesteparten av tiden at det nesten ikke er noen vits i å forbli i et forhold. Blir likegyldig og sårbar, og opplever ting mer som belastning enn som noe positivt.

Hva slags prevensjon er vanligst der ute, hva bruker dere - og er dere i så fall fornøyd med det, eller er det en nødvendighet dere piner dere gjennom?

Videoannonse
Annonse
Gjest Sandbekken
Skrevet (endret)

Hei ts :)

Jeg går nå på loette og har det på samme måte som deg, pluss mange andre plagsomme bivirkninger.. sopp, økt apetitt, kvalme, vann i kroppen.. :(

Jeg lurer veldig på om jeg skal skaffe meg en pearly pfc hjemmesiden i norge

Hvis du vil snuse på tanken kan jeg anbefale deg å bestille en gratis katalog, det gjore jeg, der sto det veldig mye bra om hvordan hormonprev fungerer i kroppen og hvordan pearly er i samme sikkerhets-klasse som hormonprev, bare uten hormonene.. anbefales :)

Endret av Sandbekken
Skrevet

Når jeg var i et forhold gikk det i FAM (fertilityfriend.com eller ovusoft.com er greie sider) og kondomer.

Jeg er rett og slett ikke intressert i å ha det vondt i livet pga at jeg er i et forhold.

Skrevet

Kondomer er det eneste jeg tåler. Har prøvd alt av prevensjon ellers. Av p-ring fikk jeg vond rygg og sårhet, migrene, vann i kroppen og sopp. Av piller (alle slags) sopp, vann i kroppen migrene, opphovnede ben mm.

Prøver ut Cerazette nå, har blødd konstant i 2 mnd. og fått vann i kroppen. Økt en bh størrelse på grunn av dette faktisk, nokså ømme bryster. Får se hvordan det går. Men har sluppet unna migrene med disse pillene og ikke fått kramper i bena eller urolige ben. (Det har jeg fått av alle andre vanlige p-piller. Det er fryktelig vondt og gjør at jeg nesten ikke får sove om natten). Så har et lite håp om at Cerazette kan være et alternativ for meg. Ikke fått kviser eller blitt deprimert av dem heller. Bare blødningene stopper så kan det fungere. (Andre sier de blødde med disse pillene i 2-3 mnd og så ble helt mensfri! Høres ok ut for meg).

Skrevet

Jeg får også bivirkninger av p-piller og p-ring. Humørsvingninger og depresjon, løs i magen, sopp, hodepine, svimmelhet og sikkert andre ting også. Bruker p-ring nå. Er på andre ring og soppen kom for en uke siden. Har tatt to stikkpiller og smører meg med krem, men det går ikke helt over.

Jeg kommer nok til å gå over til kondomer og temperaturmåling, enten med en Pearly eller en nøyaktig termometer og registering på fertilityfriend.com.

At de ikke kan lage ikke-hormonell prevensjon! Jeg blir helt på gråten av det jeg :( (Eller er det hormonene som prater nå, kanskje?? hehe)

Gjest Sandbekken
Skrevet

Jeg har hørt at forskerene drier å tester ut p-piller til menn, og det var søren meg på tide! menn har mye mindre infløkt system der nede.. Ååå.. kan de ikke skynte seg!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...