Gå til innhold

Italiensk sitron-is i Norge ?


minienthe

Anbefalte innlegg

noen som vet om det er mulig å få tak i skikkelig italiensk sitron-is i norge ? har jo abstinenser under en uke etter jeg kom hjem fra italia :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De hadde på Smart Club før i allefall

er det den med skikkelig sitronsmak og uten fruktskall/fruktkjøtt ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Kim_*

Hva med å lage din egen? Is er jo fryktelig enkelt å lage. Hvis det er sitron sorbet du mener så er det enda enklere å lage enn fløteis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva med å lage din egen? Is er jo fryktelig enkelt å lage. Hvis det er sitron sorbet du mener så er det enda enklere å lage enn fløteis.

det er ikke sorbet jeg tenker på, spurte de på "italian school of ice cream" når jeg var der og det var noe fløteprodukter i den og. de kalte det ihvertfall ikke sorbet og oppskriften var dessverre hemmelig :sukk:

dessuten så er ikke kjøkkenoppgaver min sterke side :sjenert:

Kulinaris!

De lager blant annet Sorbet laget av siciliansk sitron:)

sjekk på kulinaris.no

skal snoke på den der, de har visst et utsalg her i nærheten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Gjest_Ellen_*

Kun i Oslo, men dog:

Dolce Vita ved Steen og Strøm lager italiensk is av en annen verden! De har sitron-is i sortimentet hele året (sammen med sjokolade, pistasj, vanilje, jordbær og endel andre klassikere), og i sommerhalvåret utvider de med de mes funkye smaker. Favoritter er mojito-is (smakte virkelig mojito, skikkelig lime/mynte/rom-smak) og blodappelsin (smakseksplosjon!).

Og har de ikke det du ønsker, så kan du ringe to dager i forveien og be dem lage det... De trenger to dager for å kjøpe ingredienser og mekke isen, men tror ikke det er noe de IKKE lager. Min søster kom hjem fra Italia og hadde fått dilla på lakris-is. Ikke noe problem for dem. En venninne ønsket seg mozartkule-is, og jada: det laget de også.

Det skal legges til at dette er ekte italiensk is med fløte, ikke sorbet-is. Men de bruker mindre fløte og mer fruktpuré (eller tilsvarende, om det ikke er fruktsmak), og får til en fløyelsmyk, herlig konsistens. Gutta bak disken er alle italienere, Rai Uno eller hva enn det er står på hele døgnet, og de har til og med de ubrukelige papirserviettene de har i Italia. Når savnet blir for sterkt, stikker jeg innom der og puster inn litt italienske vibber. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de serviettene er jo umulige å glemme, tørker jo ingenting jo :fnise:

men, hvor er sten og strøm egentlig ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...