Gjest Gjest Skrevet 12. september 2009 #1 Skrevet 12. september 2009 Er jeg gravid? Kan jeg være gravid? De fleste har sikkert fått med seg at dette er det hyppigst stilte spørsmålet på kg. Hva med å lage en funksjon på kg der man kan teste urinen sin ved å stryke den over skjermen feks? Eller lag en poll blant alle de som har lurt, slik at man kan finne ut hvor mange prosent gravid de som spør er. Hadde vært så kjekt. Neste gang spørsmålet kom kunne vi da svart at jo, kg-statsen viser at du er 17% gravid. Lykke til!
Gjest Gjest Skrevet 12. september 2009 #2 Skrevet 12. september 2009 Er så enig. Tenkte senest i ettermiddag følgende innlegg som sticky: "Kan du være gravid?" Ja, det kan du. Uansett hvor mye eller lite symptomer du har. Ta en test. Du kan derimot IKKE plage brukerne med evig mas om hvor ofte du tisser, hvor oppblåst du føler deg, om puppene er ømme, du er sulten eller ikke sulten, hvor mye det murrer og hvordan skjedeslimet ditt ser ut. Slike tråder slettes omgående.
Gjest Chrizzy Skrevet 12. september 2009 #3 Skrevet 12. september 2009 Phø, det skjer jo så utrolig lite på graviditetsforumet, tror kanskje noen mennesker har litt lite å bry seg med her i verden
Noli Skrevet 13. september 2009 #4 Skrevet 13. september 2009 Neste gang spørsmålet kom kunne vi da svart at jo, kg-statsen viser at du er 17% gravid. Lykke til! Åh, jeg stemmer veldig for dette! Det som derimot overrasker meg i sånne tråder, er hvor lite voksne (en del av dem snakker jo om samboeren og jobben sin, så antar de er myndige i det minste) vet om hvordan kroppen deres fungerer. At de ike vet at man må vente minst 14 dager etter det aktuelle samleiet før man kan teste, eller at det er helt usannsynlig at man blir gravid dagen etter man begynte med mensen, eller det er svært få som har en blødning helt like sånn de pleier å ha mensen og fremdeles er gravide...
Gjest Gjest Skrevet 13. september 2009 #5 Skrevet 13. september 2009 Åh, jeg stemmer veldig for dette! Det som derimot overrasker meg i sånne tråder, er hvor lite voksne (en del av dem snakker jo om samboeren og jobben sin, så antar de er myndige i det minste) vet om hvordan kroppen deres fungerer. At de ike vet at man må vente minst 14 dager etter det aktuelle samleiet før man kan teste, eller at det er helt usannsynlig at man blir gravid dagen etter man begynte med mensen, eller det er svært få som har en blødning helt like sånn de pleier å ha mensen og fremdeles er gravide... Kjenner en som hadde et kondomuhell (og ikke barneønske), jeg spurte om hun hadde noen annen prevensjon for å være sikker, tenkte da på å anbefale angrepille. Det trengte hun ikke, hun var i en sikker periode. Pga erfaring fra forumet tenkte jeg at det ikke kan skade å få en dato og regne litt (jeg er helsepersonell), og da viser det seg at hun er på dag 13 i syklus! Dette var en kvinne som har vert fertil i ca 18-20 år... Men tenk litt tilbake og spør deg selv hvor mye du visste før du fikk lyst til å få barn? Vil tro at de aller fleste har veldig bratt læringskurve fra de beveger seg inn på nettet med barnetankene sine, og at de vet svært mye mer etter bare få uker.
Gjest Gjest_Lita_* Skrevet 13. september 2009 #6 Skrevet 13. september 2009 Men tenk litt tilbake og spør deg selv hvor mye du visste før du fikk lyst til å få barn? Vil tro at de aller fleste har veldig bratt læringskurve fra de beveger seg inn på nettet med barnetankene sine, og at de vet svært mye mer etter bare få uker. Enig med deg i dette. Jeg er selv 24 år, har ikke begynt å prøve å bli gravid, og har heller ikke samboer/ kjæreste. Selv mener jeg at jeg "skjønner greia" ganske godt, jeg vet hva som skal til for å bli gravid og kan også en del om symptomer osv. Jeg leser da mye, har hatt seksualundervisning (nåja, kanskje ikke den er så mye å skryte av) og jeg har ikke minst pratet mye med venninner, mødre, tanter osv., barn i magen er noe man som jente interesserer seg for, og vil vite mye om. Likevel. Noen ganger har jeg plutselig begynt å tenke, kroppen min har vært litt annerledes enn den bruker å være, jeg har hatt et samleie som jeg i ettertid begynner å lure på om ikke var HELT etter boka osv. Da er det ikke enkelt å roe tankene sine, man konstruerer kriser, dikter opp symptomer som man har hørt betyr graviditet, og man kommer til og med på at man har symtomer som man aldri har hørt om før. Mennesker har det ofte med å blåse opp ting, og lage seg problemer som vokser proposjonalt med frykten. Første stopp er da internett, man leter febrilsk på sider om graviditet, oppsøker forum der temaet blir diskutert, og finner ut en ting - svarene er ikke så klare som man ønsket. Da er det lett å slenge inn et emne, under overskriften "dette er sikkert teit, men..", og etter noen dager i uvisshet roer man seg ned med at det bare var eggløsningsslim (som man aldri før har lagt merke til, man har jo aldri før letet etter noe heller). Jeg er sikker på at hvem som helst av oss kan få det for seg at noe er galt, begynne å klemme her og der på kroppen, og feks. bli overbevist om at en har kreft. Selv om du tror du vet hva en sykdom/tilstand er på forhånd, blir det noe helt annet når du begynner å lete på deg selv, for du vet ikke så utrolig godt som du tror hvordan du selv er bygd sammen!
Noli Skrevet 13. september 2009 #7 Skrevet 13. september 2009 Men tenk litt tilbake og spør deg selv hvor mye du visste før du fikk lyst til å få barn? Vil tro at de aller fleste har veldig bratt læringskurve fra de beveger seg inn på nettet med barnetankene sine, og at de vet svært mye mer etter bare få uker. Alt det som er "basic" om hvordan man lager barn når man er friske og ikke trenger hjelp, har jeg visst så lenge jeg har vært kjønnsmoden. For meg har det alltid vært viktig å kunne ta ansvar for min egen kropp og faktisk vite hvordan ting fungerer, slik at jeg også er klar over det når ting ikke fungerer slik de skal. Det synes jeg faktisk burde gjelde for alle kvinner. Hvis seksualundervisningen var litt mer nyansert enn "Ikke pul, da blir dere gravide og dør av klamydia!" kunne vi økt unge kvinners kunnskapsnivå i forhold til egen kropp, og det er jeg veldig for.
The Kitten Skrevet 13. september 2009 #8 Skrevet 13. september 2009 Jeg er veldig fascinert over hvor mange som tydeligvis ikke vet hvordan barn lages. "Altså, jeg og typen min hadde ubeskyttet sex, kan jeg være gravid?"
HulaHoop Skrevet 13. september 2009 #9 Skrevet 13. september 2009 Likevel. Noen ganger har jeg plutselig begynt å tenke, kroppen min har vært litt annerledes enn den bruker å være, jeg har hatt et samleie som jeg i ettertid begynner å lure på om ikke var HELT etter boka osv. Da er det ikke enkelt å roe tankene sine, man konstruerer kriser, dikter opp symptomer som man har hørt betyr graviditet, og man kommer til og med på at man har symtomer som man aldri har hørt om før. Nettopp. Selv har jeg vært oppe i situasjonen før. Jeg leste på nettet, og oppdaget at jeg hadde et par "symptomer" på graviditet, man begynner å tenke og hjertet begynner å dunke hardt. Det hele viste seg dog å bare være hormonforandringer i kroppen. Når man er i en slik situasjon, kan mange kjenne et snev av desperasjon, og slenge ut et innlegg på et slik forum hvis man f.eks. ikke har så mange andre å prate med i det virkelige liv. Men jeg er enig i at det virker en smule dumt å spørre om du kan være gravid, hvis du har hatt ubeskyttet sex. Jeg trodde at de fleste i dagens samfunn var opplyst om at ubeskyttet sex kan føre til graviditet.
The Kitten Skrevet 13. september 2009 #10 Skrevet 13. september 2009 De som spør om det her på kg, venter de virkelig at vi andre skal kunne svare? :klø:
HulaHoop Skrevet 13. september 2009 #11 Skrevet 13. september 2009 De som spør om det her på kg, venter de virkelig at vi andre skal kunne svare? :klø: Nei, de venter nok ikke å få et "ja" eller "nei", for det er umulig for oss å si. Men de håper kanskje bare på å få noen trøstende ord fra sine medsøstre. Ikke vet jeg. Er ikke et svangerskap ønsket, kan man føle seg rimelig desperat og redd.
Gjest Fugl Fønix Skrevet 14. september 2009 #12 Skrevet 14. september 2009 Det hadde vært gøy om alle slike tråder kom med en poll. "56% av KG mener at du er gravid...."
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå