Gå til innhold

Svette

Gjest Gjest_siri_*

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_siri_*
Skrevet

Hei!

Jeg blir utrolig plaget av svette rundt hoderegionen, eller fra halsen og opp da. Vurderte om jeg skulle legge denne under trening og kosthold, men blir altså plaget utenom treningsstudioet også.

Et eksempel, gikk til jobb idag. 10 min frisk gange. Når jeg kom på jobb kjente jeg svetten renne ned fra hårfeste og ellers klam i ansikt og nakke. Dette skjer selv om jeg ikke føler jeg har anstrengt meg det minst. Samme når jeg vasker/støvsuger, setter sammen ikeamøbler osv.

Selvfølgelig er det ekstra ille på trening. Har følelsen av at det kommer allerede med en gang jeg har satt foten innenfor treningssalen. Synes det er ubehagelig at det ser ut som om jeg er dødsliten to min ut i oppvarmingen. Dette fører igjen til at jeg ikke gir alt på treningen, i håp om at svetten skal gi seg.

Er i grei form, ikke overvektig..

Jeg er heller ikke typen som blir helt tomat i ansiktet, bare svett..

Hjelp????? Plager meg så mye, vurderer en tur til legen. Noen med erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg svetter også hele tiden, men bare på nesen og over pannen. Ikke slik at det renner da.

Jeg synes din svette høres såpass unormal ut at hadde jeg vært deg ville jeg bestilt time hos legen. Dersom svetten ikke skyldes en sykdom, kan kanskje legen likevel hjelpe deg til å finne en måte å redusere svettingen.

Gjest Purple Haze
Skrevet

Dette har jeg problemer med også. Svetter i hodet, ansiktet, halsen og nakken. Utrolig sjenerende og plagsomt.

Er mest plaget med det på jobb, så jeg lurer på om det er inneklimaet der som gjør det.

Hender det er sånn hjemme også, men veldig sjelden. Tenker å snakke med legen om det, for det kan umulig være normalt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...