Gjest Gjest Skrevet 11. september 2009 #1 Del Skrevet 11. september 2009 Jeg har den siste tiden hatt en del problemer med min 15 år gamle bil. Har skiftet klutcher m.m. Måleren begynte å nærme seg øvre grense når jeg var ute og kjørte, særlig i kø. Nå har bilen stanset helt, motoren er ødelagt og bilen må kasseres. Har hatt den i et "billig" verksted tidligere, men de så ikke at noe var feil med den bortsett fra det de ble bedt om sjekke. Fikk også høre av en kamerat av disse kara at dette var helt normalt, at pilen nærmet seg grensen! Burde de ikke ha sjekket dette nærmere? Alle sa også at det var nok kjølevæske. Det kan da ikke være normalt at en bil plutselig, helt uten forvarsel, plutselig stopper og motoren er helt ødelagt?! Den har ikke stoppet tidligere, så fikk ikke noe forvarsel heller. Men hva vet vel jeg, biler har jeg ikke peiling på, og har inntrykk av at de har trodd jeg overdramatiserte når jeg beskrev problemene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 11. september 2009 #2 Del Skrevet 11. september 2009 Hvilken pil? er det varmemålern du tenker på? Kan vel hende radiatoren takket for seg, den er jo bare å bytte. De burde vel egentlig anbefalt radiatorrens om pila holdt seg på det øvre nivå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 11. september 2009 #3 Del Skrevet 11. september 2009 Hvilken pil? er det varmemålern du tenker på? Kan vel hende radiatoren takket for seg, den er jo bare å bytte. De burde vel egentlig anbefalt radiatorrens om pila holdt seg på det øvre nivå. Ja,varmemåleren. Ja ikke vet jeg altså, Har bare inntrykk av at de trodde at jeg overdramatiserte...men nå er motoren helt ødelagt, og jeg sitter uten bil. Ikke mye å stole på sånne folk eller hva.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mekaniker Skrevet 11. september 2009 #4 Del Skrevet 11. september 2009 Ja,varmemåleren. Ja ikke vet jeg altså, Har bare inntrykk av at de trodde at jeg overdramatiserte...men nå er motoren helt ødelagt, og jeg sitter uten bil. Ikke mye å stole på sånne folk eller hva.... *** Så vidt jeg husker var helt grunnleggende vedlikehold en del av føreropplæringa, så dette burde du vite selv. Forøvrig, om du hadde hatt bilen på et skikkelig verksted, kunne du ha klaget på at de ikke fant feilen og sannsynligvis fått dekket reparasjon (bytte av topp/planing/stempelringsbytter osv) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 12. september 2009 #5 Del Skrevet 12. september 2009 *** Så vidt jeg husker var helt grunnleggende vedlikehold en del av føreropplæringa, så dette burde du vite selv. Forøvrig, om du hadde hatt bilen på et skikkelig verksted, kunne du ha klaget på at de ikke fant feilen og sannsynligvis fått dekket reparasjon (bytte av topp/planing/stempelringsbytter osv) Jeg har vært på alle årlige kontroller og fulgt opp bilen godt. Skiftet viftereim lenge før fristen. Alltid skiftet olje. Alltid gått til verksted med EN gang det har vært noe! Men så traff jeg denne mannen som ble min kjæreste og som hadde noen kamerater som kunne gjøre det billig...ingen kvittering, bare pengene rett i lomma. Og min kjæreste/eks nå har vist seg å være litt av en "billig type" også på andre områder. Og det verste er at de ikke hørte på meg, men anså det det vel kvinnfolkpreik. Skal vel være glad det ikke skjedde noe verre....Min eks stjal (jeg regner med at det var det hn gjorde) forøvrig også mine nye dekk og satte på noen gamle slitte, som han jo selvfølgelig skulle skifte men...det ble aldri gjort. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Apis Skrevet 12. september 2009 #6 Del Skrevet 12. september 2009 Ja,varmemåleren. Ja ikke vet jeg altså, Har bare inntrykk av at de trodde at jeg overdramatiserte...men nå er motoren helt ødelagt, og jeg sitter uten bil. Ikke mye å stole på sånne folk eller hva.... Den motoren din. Sitter den dønn? kan du dreie den rundt på starteren? Kommer det da rare lyder? har alt vannet forsvunet? er det i bunnpanna? Er det trykk i den tanken du fyller vann og bobler det der når motoren går? En motor trenger ikke nødvendigvis være gåen selv om den har kokt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bernardette Skrevet 12. september 2009 #7 Del Skrevet 12. september 2009 Trenger ikke være kjølevæska, noen gamle biler trenger påfyll med vann daglig..! Hvis bilen blir varm i kø bør du sette på varmen inni bilen på max, dette tar en del varme vekk og kjøler ned motoren en del hakk, selv om det kun er midlertidig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 12. september 2009 #8 Del Skrevet 12. september 2009 Trenger ikke være kjølevæska, noen gamle biler trenger påfyll med vann daglig..! Hvis bilen blir varm i kø bør du sette på varmen inni bilen på max, dette tar en del varme vekk og kjøler ned motoren en del hakk, selv om det kun er midlertidig. Dette har jeg gjort! En del ganger. Bilen stoppet helt opp, heldigvis på en nokså øde landvei, måtte til slutt hentes av bergingsbil, så den er fullstendig kaputt. Bilverksted har undersøkt den og sagt at motoren er ødelagt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Troyamin Skrevet 13. september 2009 #9 Del Skrevet 13. september 2009 Er det "toppen" som er røket på den? Hva slags bil er det snakk om? peugoter fra 90 tallet er kjent for å gå varm og dermed blir "toppen" ødelagt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Meg_* Skrevet 17. september 2009 #10 Del Skrevet 17. september 2009 Heisann! Nå har du beskrevet akkurat det som skjedde med den gamle Mazdaen min. Motoren gikk veldig varm på den, så vi måtte ha varmen på full gaffe (kjempefint på sommeren), og tilslutt stoppet den bare. Som Troyamin sier, var det toppen som røk på den. Sa ikke bilverkstedet som undersøkte den nøyaktig hva som var galt, og hvordan det kunne fikses? Og, han eksen din, kan han ha styrt på i motoren og ødelagt noe? Da jeg måtte bytte registerreim på den nye Mazdaen, tilbød en venn av meg som jobber mye med biler seg å gjøre det billig. Jeg hadde lite penger, og sa ja til det, selv om jeg egentlig er skeptisk til hele fyren. Mens han holdt på med bilen da, så gikk naboen min (som faktisk kan dette med biler) ut for å stoppe ham, fordi han så at det var rett før hele motoren ble ødelagt (har noe med festinga av reima å gjøre). Han fikk heldigvis stoppet ham i tide. Men, poenget, kan eksen din ha gjort noe med bilen din? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 19. september 2009 #11 Del Skrevet 19. september 2009 Heisann! Nå har du beskrevet akkurat det som skjedde med den gamle Mazdaen min. Motoren gikk veldig varm på den, så vi måtte ha varmen på full gaffe (kjempefint på sommeren), og tilslutt stoppet den bare. Som Troyamin sier, var det toppen som røk på den. Sa ikke bilverkstedet som undersøkte den nøyaktig hva som var galt, og hvordan det kunne fikses? Og, han eksen din, kan han ha styrt på i motoren og ødelagt noe? Da jeg måtte bytte registerreim på den nye Mazdaen, tilbød en venn av meg som jobber mye med biler seg å gjøre det billig. Jeg hadde lite penger, og sa ja til det, selv om jeg egentlig er skeptisk til hele fyren. Mens han holdt på med bilen da, så gikk naboen min (som faktisk kan dette med biler) ut for å stoppe ham, fordi han så at det var rett før hele motoren ble ødelagt (har noe med festinga av reima å gjøre). Han fikk heldigvis stoppet ham i tide. Men, poenget, kan eksen din ha gjort noe med bilen din? Nei, de sa ikke nøyaktig hva som var galt. Men kan sikkert henvende meg der igjen. De sa motoren kunne fikses for 40.000. Men det var vel litt dyrt. Kunne også satt inn gammel motor, men...Det var ikke eksen som styrte med bilen, men hans kamerater. Men man sier jo at Ford gjerne får litt problemer når de nærmer seg 200000 km. Ja,det er jo litt pussig at jeg aldri har hatt problemer før da jeg hadde den på "ordentlige" verksteder. Vel, jeg har lært! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå