Gå til innhold

Algarvekysten


jaffa

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei, hei!

Vi var på Algarvekysten i fjor sommer. Nærmere bestemt i Albufeira.

Det var en helt nydelig ferie!!!

Vi lå på Hotel Montechorro, som lå et stykke unna stranden. Men det gikk busser til og fra stranden hver halvtime. Du får busstider på hotellet. Hotellet var kjempe fint og hadde alle tiders service! Nydelig frokostbuffe!

Kort avstand til "The Strip" som var en gate gjennom hele sentrum(ned til stranden også).

Når jeg sier hele sentrum, så er det kanskje en liten overdrivelse, for det er ikke stort. Ganske liten, men veldig koselig. Masse forskjellige butikker,resturanger og diskoteker(men ikke overdrevent).

Den nærmeste stranda heter Praia da Oura og ligger nederst i "the Strip". Den er stor og har helt myk hvit sand. Den er også delt opp i mange små viker, så det lønner seg å gå litt lengre enn der alle strandstolene ligger. Da har du mulighet for å finne din egen private lille strand!!

Det er også lurt å leie scoter, eventuellt bli hvis dere skal ha med barn, for det er litt avstander hvis dere skal få sett mer av Algarvekysten. Anbefaler sterkt en båttur langs kysten. Info. får dere av reiseselskapet.

Det er også å anbefale å reise å se andre steder. Portimao er Algarves største by. Der er det mulighet for shopping. Lagos er også fin.

Vi lå i den nye delen av Albufeira. I den gamle delen var det ikke så bra hoteller. Og sentrum er trangt og uoversiktelig.

Ellers så kunne jeg skrevet ennå mer, for vi likte oss utrolig godt der. Og kunne absolutt tenke oss og reise tilbake.

Hvis det er noe mer du skulle lure på, så bare spørr!! Jeg skal svare så godt jeg kan. icon_smile.gif

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svaret Tuva! Hvilket reiseselskap reiste dere med? Har sett at både Apollo og Startour har turer ned dit. Hvordan er maten? Når på sommeren var dere der? Var det mye folk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma, pappa og lillesøstrene mine var der i fjor sommer, og jeg har bare hørt skryt. Og ut i fra bildene så det veldig fint ut deer (Albufeira).12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bodde i den gamle delen av Albufeira, og jeg syns hotellet vi bodde på var veldig bra. Koselig med trange gater små butikker. Vi var også i den nye delen, og jeg syns det var all right der også, kanskje litt mye party party, men ok når man ville ha det.

Vi dro med Ving og det eneste minuset med turen var den sure guiden vi hadde på bussen fra flyplassen.

Ellers så kan jeg bare anbefale Algarve på det sterkeste.

icon_smile.gif

PS: Det var også der min mann fridde til meg, så det gjør jo ikke inntrykket noe dårligere selvsagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen jaffa! icon_smile.gificon_smile.gif

Vi reiste med StarTour. Veldig hyggelige guider som var der. Service innstillte og hjelpsomme.

Reiste i begynnelsen av august. Hadde bare sol og varmt vær hele uka.

Maten er god syntes vi. Du får helt ordninær mat der. + noen portugisiske retter. Anbefaler nasjonalretten til Portugal: Kylling Piri-piri!! Kjempe godt, men sterkt, så sørg for å ha mye drikke ved siden av. icon_wink.gif

De har også mye god fisk der. Grillet, kokt,stekt, flambert, hva du enn måtte ønske! icon_smile.gif

Hvis dere ikke må ha hotell, er Montechorro Beach Club å anbefale. Ligger veldig nærme stranden. Og med flott bassenganlegg bak leilighetene!

Anbefaler STERKT å reise dit!!!!!!!! Vi hadde det såååå bra, og kommer absolutt til å reise tilbake.

Klem fra,12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

PS: Når vi var der i begynnelsen av august så var det ikke sååå mye folk der. Klart en del var det jo, men vi hadde aldri problemer med å finne badeplass eller bord når vi skulle spise ute!!

Enda et pluss til Portugal!

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...