Gå til innhold

Hva bør stå på FB-statusen?

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_Mimmi_*
Skrevet

Det dukker iblant opp tråder på kg med klaging over teite statusoppdateringer på FB. Mange kan jeg være enige med, mens andre synes jeg er helt ok.

Denne tråden tenkte jeg skulle være forbeholdt hva man synes er ok å skrive på Facebook-statusen sin. Altså, ikke skriv hva dere synes er teit, men hva dere synes er hyggelig og/eller informativt nok til å kunne stå i profilen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fins ikkje noe fasit svar på det, folk syns forskjellige ting er teite.

Syns det er greit å bruke status oppdateringen til å fortelle interessante ting som har skjedd, som folk faktisk kan ha interesse av å lese, eller som man vil folk skal vite (altså, ikkje:skal spise, legge meg etc).

Skrevet

Vanskelig spørsmål da noen alltid vil synes noe er teit og unødvendig.

Men personlig pleier jeg å oppdatere et par ganger i uka,hvis jeg skal noe spesielt, f.eks konsert, eller fotballkamp, eller no ekstra moro, skriver gjerne på en litt morsom måte.

Eller jeg kan oppdatere hvis det er noe spesielt som opptar meg, en spesiell ting jeg har reagert på osv.

Gidder aldri å skrive at jeg skal sove, trene, legge meg osv.

Isåfall skriver jeg det på en artig og annerledes måte, så noen forhåpentligvis kan flire litt av det, ikke bare tenke OK, hun skal sove.

Jeg liker å bruke statusen litt sånn at den viser at jeg er bevisst på dens bruksområde, altså av og til litt ironisk i forhold til det mange "misbruker" den til, f.eks sånne kjedelige ting som skal trene, skal sove osv.

Jeg syns iallefall at trikset er og ikke oppdatere HELE TIDEN, og skriv gjerne om det er noe spesielt som skjer, og skriv kort. Ikke bruk fire linjer på å skrive alt du tenker på og detaljer liksm.

Gjest Shady Lady
Skrevet

Eg syns stort sett det er kjekt å lese andre sine statusar på Facebook.

Særlig når folk skriv ting på ein litt artig/ironisk måte. Eg syns og det er kjekt når folk skrive store ting som skjer i livet deira, f.eks bryllup, ny leilighet, barn på gang o.l. Sidan en ikkje har like mykje kontakt med alle er dette ein fin måte å følge med på kva som skjer med gamle kjente :)

Statusar som "....skal på jobb om 2 timar", "...skal på seinvakt idag", ..."er på jobb", "..er ferdig på jobb", "...skal legge seg" osv syns eg er kjedelig.

Også er det nokre som skriv ALT som skjer med ungane, type ny tann, grining i barnehagen, gått 4 skritt og blabla. Vel, kanskje det er fordi eg ikkje har barn sjølv, men eg syns det er kjedelig å lese :ler:

(På begge eksempela over er det når samme personen har 3 slike statusar kvar dag eg synast det er litt traurig. Ellers er det heilt ok!)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...