Lovis Skrevet 12. september 2009 #21 Skrevet 12. september 2009 Jeg opplevde å drikke for mye energidrikk på en nattevakt en gang, og har ikke rørt det etterpå. Mine unger kommer definitivt ikke til å få lov. Var helt skjelven og ødelagt hele natta.
Gjest Caylee Skrevet 12. september 2009 #22 Skrevet 12. september 2009 Jeg aldri fått lov til å drikke energidrikker av foreldrene mine. Nå kan jeg jo gå å kjøpe det i butikken uten at de vet det, men av en eller annen grunn gjør jeg det ikke. Mamma har sagt til meg en gang i mitt liv at jeg ikke fikk lov til å drikke det, og det var i 3 klasse Men jegt har faktisk aldri smakt det, jo en liten slurk hos en venn i 3 klasse Men selvom jeg vet at jeg bare kan kjøpe det nå så gjør jeg det ikke fordi at det frister meg ikke, har hørt det er masse rare stoffer i det osv. folk på skolen min går rundt å drikker red bull og sier det er så godt osv, men jeg gidder ikke smake det eller kjøpe det uansett
Gjest Gjest Skrevet 12. september 2009 #23 Skrevet 12. september 2009 Jeg er en jente på 20 år som fikk gratis red bull i sommer når det var norsk lansering. Jeg drakk en boks ved 9 tiden på kvelde og hadde den værste natten i mitt liv. Lå og hørte på min egen puls, svettet og fikk ikke sove. IKKE la barna deres drikke redbull o.l. Kjenner mange voksne som har fått samme reaksjon.
Chakoya Skrevet 12. september 2009 #24 Skrevet 12. september 2009 (endret) Her er ihvertfall PDF dokument om Risikovurdering av ”energidrikker” medkoffein, taurin, glukuronolakton, inositol og vitaminer. Ellers står det litt om Koffein på Matportalen: Mange barn og unge får i seg for mye koffein For dem som vil lese om Koffein og koffein inntak blandt barn og unge. Ellers om at også man ikke bare får i seg koffein gjennom drikker, men dagligdagse matvarer; brød. Din helse - Barn får i seg for mye koffein Endret 12. september 2009 av Chakoya
tettra Skrevet 13. september 2009 #25 Skrevet 13. september 2009 Det er nå 14 års aldersgrense på red bull, og urge boks 0,5. Dette vet jeg, da jeg jobber i butikk.
Furstina Skrevet 13. september 2009 #26 Skrevet 13. september 2009 Nej. Mina får inte det. De är bara 5½ och nästan 3 år då. Jag skulle inte servera dem kaffe heller för den delen. De får inte ens dricka läsk och jag vet att jag anses vara fanatisk där.
LukaFrost Skrevet 13. september 2009 #27 Skrevet 13. september 2009 Det er nå 14 års aldersgrense på red bull, og urge boks 0,5. Dette vet jeg, da jeg jobber i butikk. Urge er da ingen energidrikk? Har du dokumentasjon på at det er 14årsgrense på Red Bull?
Gjest HK Skrevet 13. september 2009 #28 Skrevet 13. september 2009 jeg har 2 gutter 10 og 12år som også synes det er hipp og kult med energidrikke. Ser ingen problemer med dette i begrensede mengder, men de har kun fått godkjenning på Urge Int. og Xray og forbud mot RedBull og Battery, noe de forholder seg til. Alle rundt her drikker dette og jeg mener det er bedre å tillate noe og forby andre, et slags forlik, så slipper de å føle at de bryter en godt bevart tillit..
Eplefe Skrevet 13. september 2009 #29 Skrevet 13. september 2009 Urge er da ingen energidrikk? Har du dokumentasjon på at det er 14årsgrense på Red Bull?Det er retningslinjene butikkansatte får for å føle. De får beskjed om at hvis barnet ser ut som det er/er yngre enn 14 skal de ikke få kjøpe. Leste du innlegget hennes i det hele tatt? Forøvrig er Urgen hun snakker om Urge intens, og jo, det er en energidrikk.
Gjest HK Skrevet 13. september 2009 #30 Skrevet 13. september 2009 Mine barn, ser ut som barn og kjøper dette på egenhånd i alle butikkene rundt her. Rema, Kiwi, narvesen og prix..
Gjest Gjest Skrevet 13. september 2009 #31 Skrevet 13. september 2009 Det er retningslinjene butikkansatte får for å føle. De får beskjed om at hvis barnet ser ut som det er/er yngre enn 14 skal de ikke få kjøpe. Leste du innlegget hennes i det hele tatt? Forøvrig er Urgen hun snakker om Urge intens, og jo, det er en energidrikk. Enkelte butikker har 14-årsgrense, ikke alle.
LukaFrost Skrevet 13. september 2009 #32 Skrevet 13. september 2009 Forøvrig er Urgen hun snakker om Urge intens, og jo, det er en energidrikk. Jeg var faktisk ikke klar over at dette var en annen type Urge enn den vanlige.
LukaFrost Skrevet 13. september 2009 #33 Skrevet 13. september 2009 Enkelte butikker har 14-årsgrense, ikke alle. Nemlig!
Gjest SemperFi Skrevet 21. desember 2011 #35 Skrevet 21. desember 2011 Miksa smoothie og ga det til min nevø på 1.1 han ble faen med propell, var bare kiwi, jordbær, bringebær, blåbær, banan, eplejuice uten tilsatt sukker og isbiter. Han løp fram og tilbake i 2t ... Var som å se meg etter 5 redbull på rappen.
Viljaa Skrevet 21. desember 2011 #36 Skrevet 21. desember 2011 Det er nå 14 års aldersgrense på red bull, og urge boks 0,5. Dette vet jeg, da jeg jobber i butikk. Det er ikke det. NOEN butikker har bestemt seg for å nekte å selge til barn/ungdom under en viss alder, men det er ikke noe forbud mot å selge det. Det er ikke forbud i den butikken jeg jobber, men synes godt det kunne være det. Alt for mange ned til 10-12 alderen kommer innom og kjøper OFTE, og gjerne uten foreldre til stede. Jeg får hjertebank av den dritten der, så tipper det skjer en del ting i kroppen til et barn også. Dessuten er det helt unødvendige greier. Dersom barn skal ha noe i helgene å drikke holder det vel mer enn nok med brus.
Gjest damen Skrevet 21. desember 2011 #37 Skrevet 21. desember 2011 Nei, ingen av mine eller hans eller våre får lov til verken å drikke elle ta med hjem energidrikker. Et par av ungene er store nok, men vi bifaller det ikke likevel.
Gjest Gjest Skrevet 21. desember 2011 #38 Skrevet 21. desember 2011 nei,mine barn får ikke drikke energi drikk. og jeg er en svært upopulær mamma,da min sønn sine venner drikker slike.
Gjest Gjest Skrevet 22. desember 2011 #39 Skrevet 22. desember 2011 Butikker har faktisk ikke lov å nekte barn å kjøpe energidrikker. Jobbet i flere år på bensinstasjon, hvor vi brukte å nekte barn under 14 år å kjøpe det. Men ettersom det kun er en anbefalt aldersgrense kan man ikke nekte. Dumt? Ja, men slik er det.
Gjest grapefrukt Skrevet 23. desember 2011 #40 Skrevet 23. desember 2011 Det er ikke det. NOEN butikker har bestemt seg for å nekte å selge til barn/ungdom under en viss alder, men det er ikke noe forbud mot å selge det. Det er ikke forbud i den butikken jeg jobber, men synes godt det kunne være det. Alt for mange ned til 10-12 alderen kommer innom og kjøper OFTE, og gjerne uten foreldre til stede. Jeg får hjertebank av den dritten der, så tipper det skjer en del ting i kroppen til et barn også. Dessuten er det helt unødvendige greier. Dersom barn skal ha noe i helgene å drikke holder det vel mer enn nok med brus. Evner dere ikke å se at tråden og innleggene dere svarer er over 2 år gamle?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå