Gå til innhold

heart7086`s Bryllupsdagbok!


Heart7086

Anbefalte innlegg

Jaaa, så ble jeg så frista at jeg bare Måtte starte en egen dagbok:)

Kanskje en grei måte å få ideer og tråde samlet på en plass, samt få litt utspring for ting og tang som helt sikkert kommer etterhvert:)

Vi har bestilt kirke, det blir den 31. juli 2010

Vi har da og bestilt lokale, grendehus/ungdomshus som er midt imellom oss og mine foreldre(bare rundt om 2km unna)

En ting som er veldig greit med dette lokalet er selvsagt beliggenheta. Samt at vi har to rom, det ene bruker vi til middag(som er nærmest kjøkkenet), det bruker vi til kaffe/kaker og resten av festen).

Vi slipper dermed å drive å omrokkere bord/stoler fra middag til fest:)

Regner med at jeg blir å skrive mer etterhvert, forhåpentligvis ihvertfall:)

Endret av Heart7086
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Velkommen til bryllupsdagbøkene :hallo:

Alltid kjekt å treffe nye 2010 bruder her inne!

Håper du finner deg til rette - og får mange gode tips!

Blir det mange gjester i bryllupet?

Endret av Bee
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til bryllupsdagbøkene :hallo:

Alltid kjekt å treffe nye 2010 bruder her inne!

Håper du finner deg til rette - og får mange gode tips!

Blir det mange gjester i bryllupet?

Heisann! Første innlegg i tråden(ja forutenom meg selv da)! :):):)

Hvor langt er du kommen i planlegginga? Hmm, det var kanskje din tråd jeg var innom her om dagen... tror jeg må inn en tur til å snike:)

Vi har rundt 57 på gjestelista nå, men regner med at noen ikke kommer og at vi da kanskje inviterer et par kolleger av samboer. Vi får se, men rundt om 50-55 stk blir vi nok.

Dette bryllupet blir ikke noe svære greier, med masse retter til middag, osv. Vi vil ha de nærmeste (inviterer onkler/tanter, utvalg søskenbarn og nærmeste venner, forutenom brødre,barn, foreldre) og kan rett å slett ikke legge så altfor mye penger i dagen.

Allikavel vil vi selvsagt gjøre det så koselig som mulig, og slik vi vil ha det:)

Bl.a lager jeg invitasjoner, bordkort og takkekort selv, vi lager noen få blomsteroppsatser selv, osv.)

Til middag skal vi elgstek med poteter, gr.saker og tyttebær.

Alle vi inviterer blir invitert både til kaffe/kake og middag.

Mange kommer langveisfra(omtrent fra Hammerfest i nord til Oslo i sør) og det blir rett å slett for dumt å stue alle de inn i et fremmed hus alene:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:) Det er kjekt å kunne følge med andre 2010-bruder her inne. Lykke til med planleggingen, og selve dagen :) Det blir nok helt fantastisk :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hallo:

Her får jeg følge med :) Høres ut som om vi skal ha et ganske likt bryllup, bortsett fra at vi setter bort maten til noen andre da...

Til middag skal vi elgstek med poteter, gr.saker og tyttebær.

Haha, går den stakkars elgen uvitende rundt i skogen nå, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, elgen trasker nå rundt husene her, totalt uvitende:)

Samboer starter ikke jakta før midten av oktober, så er lenge å vente på å starte å dele kjøtt, og ikke minst vil jeg ha ostepasta med møøøørt elgkjøtt, NÅ!!!

Igår var vi, samboer, min mor og ego for å se nærmere på huset vi skal bruke.

Sjekka at det var nok av glass(vannglass, coqnac, vin,osv), samt fat og bestikk.

Planla og litt hvordan vi skulle gjøre det ang bord, middag og fest.

Det viser seg at vi nok må bære en del av bordene fra middagen over til festdelen av lokalet(to forskjellige rom), men det blir heldigvis ikke mange!

Vi fikk og vite at det muligens blir en liten oppussing av lokalet der, så kan bli noen andre farger enn grå, grønn og rødrosa i skjønn(?!) forening....

Regner med å gjøre bordene enkle under dagen, i festlokalet blir de satt to-tre stykker ilag med en enkel liten blomsteroppsats på hvert, samt et-to telys.(Duk selvsagt, men det blir en enkel hvit/off white sak av enten papir el stoff, som enkelt legges på og hives senere.)

Innså plutselig og hvor mye som må gjøres dagene rett før selve dagen, hvordan i all verden får man nok timer i døgnet!!??

Og hvor mange kaker må vi ha tro?? Og, og, og:):):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Begynner å bli et par dager siden sist jeg skrev her..

Har en del å tenke på for tiden, tenkte at det kanskje var like greit å få det ut "på papiret".. Det letter litt på "sløret" mitt, samt at det er jo greit for de av dere som leser her å vite dels hva som skjer..

Jeg og min samboer har vært sammen siden 3 nov-04(det var da jeg flytta hit).

For nesten 2 år siden kjøpte mine foreldre et lite hus her også(de begynner å dra på åra og fant ut at de absolutt ikke hadde bruk for et hus på over 300kvadratm. Samt at det var greit å komme seg vekk fra en del kjas og mas, og flytta da altså ca 100 mil lenger sør)

For bare et par-tre mnd siden fikk vi vite at min mor har kreft. Hun har gått med opphoven fot siden sist vinter, vært omtrent ukentlig til lege og fikk først vite at dette var en annen men i utg.p. OK sykdom å leve med..

Det var jo så klart feil, og etter veldig mye fram og tilbake, dårlige turnusleger, osv så får vi altså vite at grunnen til opphovne ben og vond rygg er kreft.

Kreften har spredd seg og legene kan ikke gjøre noe. Det er prøvd stråling, og i begynnelsen av oktober vil vi få vite hvor mye den har hjulpet.

I tillegg til dette sliter min far med dårlig hjerte og "frozen shoulder"(han har bl.a fått stoppet hjerte 2-3 ganger i håp om at det skulle begynne å slå i takt igjen, uten hell)

Alt dette skulle altså komme når de har klart å komme seg vekk fra kjas og mas, de skulle ordne(og har tildels ordnet) skikkelig fin hage, terrasse og masse innvendig i sitt nye hus.

Kjenner at jeg ikke orker å skrive mer i kveld, sliter selv psykisk og blir raskt sliten.

Men det var godt å få dette ut! Håper derfor å kunne bruke denne dagboken både til bryllupsforberedelser og å få ting litt ut "på papiret".

Skal forresten komme tilbake til hvordan vi skal takle sykdom og bryllup samtidig.

Og om det er noen som har orket å sitti å lest dette, tusen takk:)

God helg folkens:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem:

Jeg har også hatt flere tilfeller av kreft i familien de siste årene, men det ser ut til å gå bra... Det får en uansett til å tenke på at livet er veldig skjørt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trist å høre om mye sykdom i familien!

Jeg kjenner selv følelsen av redsel og maktesløshet når noe slikt skjer med en av de nærmeste - en følelse jeg ikke unner noen!

Håper virkelig det går bra med begge foreldrene dine - at de blir friske! I ventetiden håper jeg dere får mye god tid sammen - kjempeviktig å ikke la være å skape nye minner sammen..! :klem:

Opplever du at moren din gleder seg over bryllupsplanleggingen eller er hun for sliten nå?

Høres virkelig stilig ut med selv-skutt elg på bryllupsdagen - ! ...det spørs om det blir noe slikt her i gården...hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var trist å høre, sender deg mange gode tanker og klemmer. :klem:

Jeg forstår veldig godt hvordan du har det, er jo i nesten samme båt selv. Bare at her er det kjæresten som har blitt syk. For litt over en måned siden fikk han kreftdiagnosen og for to uker siden fikk han svineinfluensa. Han lå i koma i nesten en uke og legene ga han 20% sjanse til å overleve, så det har vært en tøff tid.

Men heldigvis kom han seg og blir bedre og bedre for hver dag! Noe jeg har lært meg er å være positiv og beholde troen på at det vil gå bra. Fortsatt har han "kreft-trollet" å slåss mot, men vi beholder fortsatt troen på en felles fremtid.

Håper strålingen har god virkning på moren din og at det ser lysere ut fremover. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opplever du at moren din gleder seg over bryllupsplanleggingen eller er hun for sliten nå?

Høres virkelig stilig ut med selv-skutt elg på bryllupsdagen - ! ...det spørs om det blir noe slikt her i gården...hehe

Mamma er ikke helt av den typen som gleder seg over å arrangere slike ting, hvorfor vet jeg ikke.. Kan vel kanskje ha noe med at både mamma å pappa er av den eldre garde som jobbet fulltid, hadde mellom 4-10 unger, samt gård og hjem, og selvsagt aldri hadde problemer med psyken. (De forstår bl.a ikke helt hvorfor jeg ikke jobber og har de problemene jeg har, altså det å være psykisk syk)

Nå er det forresten ikke lenge til elgjakt, gubben begynner mellom 10-15 oktober, så elgkjøttet er vel i hus mot slutten av okt/beg. av nov.

For min del er jeg utrolig sliten for tiden, og stolt av meg selv idag for å ha klart å bl.a vaske oppe, ta ut av oppvaskmaskin, osv.

Er så "heldig" å ha fått fri fra alt NAV-styret, er blitt satt over på rehabilitering på ubestemt tid. De har heldigvis stor forståelse for hvordan vi har det for tiden.

Mamma har hatt en dårlig periode den siste uka. Hun har hatt så vondt i ryggen at hun bare har skreket og skreket! Uff, er så vondt å se henne slik! Skulle ønske jeg kunne ta litt av all den smerten hun har, slik at hun har kunnet slappet av litt!

Hun skal inn til kontroll i neste uke, forhåpentligvis har da den ene kreftkulen i halsen gått tilbake(vi ser den ikke lengre), men den som er i forbindelse med ryggen er nok ikke gått tilbake. Vi bare håper på at denne ihvertfall har stagnert! At den ikke har vokst noe mer.

Hennes mor(min bestemor) slet med akkurat det samme, gikk med opphovne foter før de til slutt fant ut at dette var kreft. Da gikk det 6 mnd før hun var borte...

Også min tante(hennes søster) og tre av hennes tanter har hatt kreft i omtrent samme "område".. Håpet er ikke tilstede for å si det slik, vi håper at hun kan leve med det en stund(litt lengre enn 6 mnd...)

:grine::grine::grine::trist:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, må bare beklage... Dette skulle liksom være en hyggelig-snart-er-det-bryllup-tråd, men er heller blitt min lille sytetråd...

For dere som orker å lese, så vil det bli mer bryllupsprat:)

Først av alt... Så har jeg fått en forferdelig nyhet idag, min mors søster(min tante) fikk idag vite at hun og har kreft.. Om legene kan gjøre noe med henne vet vi ikke ennå, vet ikke om det er spredning, eller om de kan operere det vekk..

Er det rart jeg holder på å gå i oppløsning? Trengte liksom ikke dette oppå alt annet!

Blæ, skal prøve å tenke positivt...

Derfor skal jeg for første på Kvinneguiden prøve å legge inn et par linker..

Vi har funnet fram til et par ringer vi har lyst på.

Ringene det står mellom, nr. 2450 og nr. 2740.

De er jo begge i delt hvitt/gult gull, samt at de ligger omtrent likt i pris. Vi må derfor dra å prøve de ennå en gang, for å se hvilken vi liker best.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Veldig fine ringer! - angrer nesten litt på at vi valgte "plain gull" :)

Hold motet oppe! Slapp av - og finn minst en ting å gjøre hver dag som gleder litt! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...