Gjest Gjest_Meg_* Skrevet 10. september 2009 #1 Skrevet 10. september 2009 Heisann! Dette er gjerne svart på før, men om man opplever bivirkninger av p-piller i form av humørendringer, hvor lang tid tar det ca fra disse opphører om man slutter å ta pillene? Det er her snakk om monofasiske kombinasjonspiller, om det har noe å si... :o) Er det et par uker, eller kan det ta måneder før man er kvitt dem?
Riskrem Skrevet 10. september 2009 #2 Skrevet 10. september 2009 Hei! For min del tok det kanskje en ukes tid før jeg merket tydelig forskjell på humøret (jeg brukte Yasminelle). Og det ble bare bedre og bedre for hver uke som gikk. Det tar sikkert ikke så lang tid for deg heller
Gjest j19 Skrevet 10. september 2009 #3 Skrevet 10. september 2009 Til meg tok det noen måneder til jeg var normal igjen. Aldri mer p-piller sier jeg bare, ble helt fucka av de, heftig depresjon og berg-og-dalbane-humør :s
JollyJolly Skrevet 10. september 2009 #4 Skrevet 10. september 2009 Det tok meg over tre måneder å bli stabil i humøret (uten ekstrem depresjon). Følte likevel at jeg var konstant nede hele det første året. Så ble det bedre etterhvert. Jeg fikk høre at etter tre mnd skulle kroppen ha vent seg til pillene og man ville bli som vanlig. Fikk også løs mage av pillene, noe som vedvarte i to år og førte til B12-mangel. Aldri mer :-(
Gjest TS Skrevet 12. september 2009 #5 Skrevet 12. september 2009 Takk for svar, alle sammen! Da vet jeg hva jeg kan vente meg
Gjest *Gjest* Skrevet 12. september 2009 #6 Skrevet 12. september 2009 Det tok meg over tre måneder å bli stabil i humøret (uten ekstrem depresjon). Følte likevel at jeg var konstant nede hele det første året. Så ble det bedre etterhvert. Jeg fikk høre at etter tre mnd skulle kroppen ha vent seg til pillene og man ville bli som vanlig. Fikk også løs mage av pillene, noe som vedvarte i to år og førte til B12-mangel. Aldri mer :-( Trist å være "nede" så lenge. Og løs mage i to år?! Herregud! Veldig løs eller? "Løs" kan jo være så mangt. Men selv om den kanskje "bare" var grøtaktig i konsistensen ville ikke jeg holdt ut så lenge uansett. Jeg har hatt vitaminmangel uten å ha hatt løs mage, må spise vitaminpiller. Det var visst en av B-vitaminene, fikk hvite flekker på neglene.
Gjest Gjest Skrevet 12. september 2009 #7 Skrevet 12. september 2009 Noen som vet om det samme gjelder for p-ring?
Gjest Gjest Skrevet 12. september 2009 #8 Skrevet 12. september 2009 Jeg har tatt litt ulike p-piller: Yasmine, Trionette og den Trionette ble bytta ut med (husker ikke navnet). Med alle ble jeg hypokonder og litt hysterisk eller noe sånt. Ellers sank sex lysten drastisk....Tilslutt ikke eksisterende da jeg gikk på trionetta i 3 år. Den siste jeg tok som erstatta Trionetta fikk jeg veldig vondt i puppene av, hadde følelse av at jeg fikk eggløsning (bruker ha EL-vondt ellers), spotting, vondt i nyrene (vet ikke hvorfor), og den verste mensen jeg har hatt i hele mitt liv + kramper i livmoren etter mensen var ferdig. Etter den der så var det nok! I tillegg får jeg mye vondt i eggstokk områdene hver gang jeg slutter med pillen. Vet at leger prøver å proppe dette her i folk, men det er absolutt ingenting for meg! Holder meg unna hormonprevensjon fra nå av! Aldri følt meg sykere enn når jeg har gått på sånt....
Gjest Sandbekken Skrevet 13. september 2009 #9 Skrevet 13. september 2009 (endret) Dere som slutta.. bruker dere noen prev nå? Jeg lurer på om jeg skal slutte på pillen selv, kansje få meg en sånn pearly pfc.. Noen andre forslag til hormonfri prev? ikke kondom Endret 13. september 2009 av Sandbekken
Gjest TS Skrevet 13. september 2009 #10 Skrevet 13. september 2009 Hei igjen! Nytt spørsmål; jeg har lest at p-ringen kan være et alternativ i forhold til bivirkninger fordi den har mindre hormoner. Noen her som har hatt bivirkninger fra p-piller som har opplevd at p-ringen ikke ga like mye bivirkninger, om dere skjønner? Og, hormonspiral, er det like mye hormoner i dem som i p-pillene? Takker for alle svar!
Gjest Gjest Skrevet 16. september 2009 #11 Skrevet 16. september 2009 Virker nesten som at alle får bivirkninger. Er det noen piller som er bedre enn andre?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå