Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Han er mye sammens med venninne sine sammen med andre guttevenner, dette synes jeg er helt ok. men når han er på besøk hos en venninne å det bare er de to, så syns jeg det blir for vanskelig, ja, jeg blir rett og slett veldig lei meg og sjalu.. spørsmålene mine er :

er de bare venner, eller er det noe annet på gang her?

eller gjør han dette for å gjøre meg sjalu?

Bør jeg sette foten ned å si at jeg ikke vil at han skal treffe de alene?

Det er fint å få andres tanker rundt dette:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg syns du får ta han som den han er. Regner med at han alltid har vært sånn? Med andre ord; du visste vel kanskje hva du gikk til?

Kjenner til venninner med lignende problemstilling. Har vært mye krangling der, og jeg forstår dem godt. Spesielt siden hennes kjære hadde spesielt god kontakt med hun ene. Min venninne fikk ikke være med.

Jeg aner ikke om han var utro, men kan du ikke spørre om å få bli med dem da?

Får du ikke lov, sier jo det litt syns jeg.

Syns du bør sette ned foten i den forstand at du også kan være sammen med dem to innimellom? :)

Endret av TipsyTopsy
Skrevet

jeg har vært sammen med han og venninnene flere ganger, men har trekt meg litt unna fordi jeg syns det blir for mye flørting.

sånn i det store å det hele så kaster jenter seg over han.

jeg stoler på han, men syns dette er tøft.. vil ikke nekte han å være sammens med de, men vil jo heller ikke se på eller vite at de flørter

Skrevet

Jeg hadde ikke orket sånn drama. Jeg hadde funnet meg en annen kjæreste som ville ha meg som sin nærmeste og ellers greier seg fint med kompiser, øl, sport og bil!

Skrevet

det hadde vært drømme situasjonen, en kjæreste som klarte seg og trivdes godt det:) men er vanskelig å bryte opp når jeg føler så sterkt for han og det eneste minuset er disse venninnene..

Skrevet

Men det er jo litt respektløst av han å la de flørte med han (eller omvendt), og da foran deg i tillegg?

Skrevet

de flørter mest med han, men han responderer jo på det...

det er respektøst, men jeg har jo aldri sagt noe på det.. å det er det jeg lurer på om jeg skal gjøre.. men aner ikke hva jeg skal si.. forslag?

Skrevet
Han er mye sammens med venninne sine sammen med andre guttevenner, dette synes jeg er helt ok. men når han er på besøk hos en venninne å det bare er de to, så syns jeg det blir for vanskelig, ja, jeg blir rett og slett veldig lei meg og sjalu.. spørsmålene mine er :

Som du kan lese i Single-forumet i Steinars tråd mener alle damene på KG at det bare er fint, sunt og normalt at din kjæreste har massevis av venninner!!! Så du er kanskje litt unormal.

Gjest Sjokoladesaus
Skrevet

Jeg har flere guttevenner. Mannen min syntes nok det var litt vanskelig i starten, men vennte seg til det. Han var med som en naturlig del av mine vennskap, og etter hvert så han at det ikke var noe flørting eller romantisk tiltrekkning mellom meg og kameratene mine. Mine vennskap er derfor over hodet ikke noe problem.

Problemet her er egentlig ikke at han har mange venner av motsatt kjønn, men at det er en flørtende tone mellom dem. Du har en kjæreste som ikke klarer å trekke klare grenser i sine vennskap, og det er han som da er problemet og ikke vennskapene.

Skrevet

Er du ikke komfortabel med det kan dere kanskje snakke sammen om det, du og kjæresten?

Det høres jo litt rart ut, men du må jo bare bestemme deg for om du skal stole på han eller ikke.

Det er lett å si at det blir det samme dersom du kanskje har guttevenner du er sammen med alene, men jeg føler egentlig ikke at det er det. (Hypocritical, I know).

Skrevet
Som du kan lese i Single-forumet i Steinars tråd mener alle damene på KG at det bare er fint, sunt og normalt at din kjæreste har massevis av venninner!!! Så du er kanskje litt unormal.

Nei, unnskyld meg!

Jeg hadde ikke likt dette i det hele tatt.. Jeg har vært borti det samme (bare fra andre enden av bildet) og det endte ikke bra.. Man skal være forsiktig med sånt.

Jeg synes du skal fortelle han hva du føler. Forklar at det ikke er fordi du ikke stoler på ham, men at du synes det er leit..

Lykke til hva enn du gjør :)

Skrevet
Nei, unnskyld meg!

Jeg hadde ikke likt dette i det hele tatt.. Jeg har vært borti det samme (bare fra andre enden av bildet) og det endte ikke bra.. Man skal være forsiktig med sånt.

Jeg synes du skal fortelle han hva du føler. Forklar at det ikke er fordi du ikke stoler på ham, men at du synes det er leit..

Lykke til hva enn du gjør :)

Det beste må vel være og fortelle ham hvordan du har det. Selv om det bare er venninner, så skal jo ikke du gå rundt og være lei deg - jeg håper det ordner seg for dere.

Jeg har hatt mange mannlige venner som jeg har mistet kontakten med etter at de fikk kjærester - kjedelig det selvfølgelig, men samtidig så skjønner jeg jo at det kanskje ikke føles ideelt for jenta at han skal henge rundt med andre venninner.

Gjest Gjest_mannen_*
Skrevet

Du har ikke noe med å sette ned noen fot, fordi det ikke er du som bestemmer over han. Hvis dama hadde krevd at jeg måtte forholde meg anderledes i forhold til mine kvinnelige venner hadde det blitt slutt på flekken. Og ikke vær så innbilsk. Jeg tror ikke det er viktigere å gjøre deg sjalu enn å faktisk bruke tid på vennene sine

Gjest Gjest_anonym_*
Skrevet

Jeg er jente selv, og jeg kjenner jeg blir skikkelig irritert over jenter som er så kontrollerende i forhold til kjæresten sin, og motsatt.

Har venninner som kan si ting som; jeg får ikke lov å gå på den festen av kjæresten min, siden det er så mange gutter der osv.

Og det blir jo det samme med jenter. Mennesker må da få omgås dem de vil og trives med uavhengig av kjønn, fordi man er kjærester har man da ikke enerett på å være sammen med personen som den eneste av sitt kjønn og et forhold handler vel ikke om å få lov til / ikke få lov til ting!

Vet ikke hva du mener med flørting, men om man er gode venner og har god kjemi blir jo tonen ofte flørtende uten at det ligger noe mer i det.

Hvis du ikke stoler på kjæreten din bør du kanskje ikke være sammen med han heller.

Alt det her er ikke direkte krast mot deg da, men sånn generelt den holdningen irriterer meg skikkelig.

Skrevet
Vet ikke hva du mener med flørting, men om man er gode venner og har god kjemi blir jo tonen ofte flørtende uten at det ligger noe mer i det.

Hvis du ikke stoler på kjæreten din bør du kanskje ikke være sammen med han heller.

Slik går det når en vil ha alt i pose og sekk. Jeg finner det utrolig at en viderefører slike intime vennebånd når en har fått seg kjæreste. Oppførselen er totalt egosentrisk og alt er bare "meg,meg,meg". Har dere litt vett i hodet så toner dere ned alle intime bånd til kompiser av motsatt kjønn pga at kjæresten garantert reagerer på det og blir såret. Enkelte står frem og sier hva de mener og andre prøver å forby slik kontakt. Selvfølgelig ender dette med tragedie og partneren blir da både sjalu og drittsekk og alt går til helvete.

Kanskje det er på tide at alle disse damene her får hue ut av sekken og prøver i det minste å forstå følelsene til sin sjalu kjæreste før det klikker helt. Men igjen så har jeg en mistanke om at alle disse damene her er i aldersgruppen 16-25 som da er en vanskelig alder hvor alt er fest og gøy og mellom mennesklige relasjoner er vel ikke det som har første prioritet...

Gjest Gjest_anonym_*
Skrevet
Slik går det når en vil ha alt i pose og sekk. Jeg finner det utrolig at en viderefører slike intime vennebånd når en har fått seg kjæreste. Oppførselen er totalt egosentrisk og alt er bare "meg,meg,meg". Har dere litt vett i hodet så toner dere ned alle intime bånd til kompiser av motsatt kjønn pga at kjæresten garantert reagerer på det og blir såret. Enkelte står frem og sier hva de mener og andre prøver å forby slik kontakt. Selvfølgelig ender dette med tragedie og partneren blir da både sjalu og drittsekk og alt går til helvete.

Kanskje det er på tide at alle disse damene her får hue ut av sekken og prøver i det minste å forstå følelsene til sin sjalu kjæreste før det klikker helt. Men igjen så har jeg en mistanke om at alle disse damene her er i aldersgruppen 16-25 som da er en vanskelig alder hvor alt er fest og gøy og mellom mennesklige relasjoner er vel ikke det som har første prioritet...

Det er da ikke et intimt bånd og tilbringe tid med vennene sine selvom de er av et annet kjønn.

Det å tone ned/kutte ut bånd til tidligere flammer og flørter osv er jo noe helt annet.

Men å kutte ut vennene sine fordi man får seg kjæreste ser jeg på som ekstremt lite greit gjort.

Skrevet

Du har ikkje noko med å be han liggje unna venene sine. Men, om du er så sjalu kan du kan hende seie det til typen din, og foreslå at han og desse venene dreg på café eller pub når dei skal treffast - er trass alt ikkje mange som har seg på bardisken - då blir det jo litt mindre truleg at dei treffast for å vere utru.

Skrevet

Jeg synes det er greit at en gutt har venninner, men det er ikke greit når han flørter med dem samtidig som han har dame. Men er han en flørt så er han en flørt. Du kan ikke kreve at han forandrer seg. Så jeg ville gjort det slutt. Av selvrespekt.

Skrevet

Jeg forstår deg godt jeg, synes heller ikke det er normalt at en mann drar på besøk til en annen dame alene når han er i et forhold. (Tror vel også jeg at alderen til mange av de som svarer her tilsier at det er gutter og jenter vi snakker om, og ikke kvinner og menn)

Og når det sårer deg at de flørter så mye sammen så fortell han det, er han en omtenksom kjæreste så vil han ikke med vitende og vilje gjøre ting som sårer deg.

Det handler ikke om kontroll eller å bestemme hva kjæresten skal gjøre eller ikke gjøre. Men det handler om respekt for den andre parten. Det ethvert par må gjøre er å prate sammen og bli enige om slike ting.

Jeg synes også at det mest riktige er å tone ned slike vennskap når man er i et forhold. Og for de som har mange venner av det andre kjønn, vis hensyn hvis partneren til vennen kan være usikker og sjalu. Det beste er om man kan bli gode venner også med partneren, er du en skikkelig god venn, så ønsker du jo det beste for vennen din. Og det beste for vennen din er jo å ha et godt forhold til kjæresten, og derfor bør man jo ta hensyn til det og ikke bare tenke på seg selv hele tiden.

Det er så utrolig mange ego mennesker som svarer her.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...