Gå til innhold

Det finnes ingen jomfruhinne!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har gått og gruvd meg til å sprekke jonfruhinnen. Jeg har lett etter info på nett for å finne ut hvordan jeg skal sprekke jomfruhinna, men så fant jeg en artikkel som sier at vi ikke har noen hinne som kan sprekke. Gå hit for å lese den.

Som det står der, så kommer blødningene av at man er for lite våt osv, som gjør at det blir rifter i skjeden som skaper blødningene.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror du skal stole mer på vitenskapen og leger, istede for klikk.no..

Det er en hinne, men den er ikke hel, det er et lite hull for menstruasjon.

Hos noen er denne hinnen tykkere og seigere - og derfor gjør det vndere for noen å ha sex for første gang. Og det kan komme litt blod.

Men veldig mange har ikke jomfruhinne lengere på grunn av sportslige aktiviteter, tamponger, etc.

Uansett: Å ha sex første gangen handler nok mer om nervøsitet rundt det å være naken med en annen person så intimt, enn det å sprekke (en eventuell) jomfruhinne!

Skrevet
Tror du skal stole mer på vitenskapen og leger, istede for klikk.no..

Det er en hinne, men den er ikke hel, det er et lite hull for menstruasjon.

Hos noen er denne hinnen tykkere og seigere - og derfor gjør det vndere for noen å ha sex for første gang. Og det kan komme litt blod.

Men veldig mange har ikke jomfruhinne lengere på grunn av sportslige aktiviteter, tamponger, etc.

Uansett: Å ha sex første gangen handler nok mer om nervøsitet rundt det å være naken med en annen person så intimt, enn det å sprekke (en eventuell) jomfruhinne!

Det er jo ikke klikk som sier dette, det er rfsu som har forsket på dette, så det må være noe sant i den artikkelen...

Skrevet

Det de mener er at det ikke er noen jomfru"hinne", for det er ikke en hinne, men det er en hindring der ja, som vil forsvinne mer og mer ettersom man har sex.

Skrevet (endret)

Det er vel ikke en hinne, men mer en innsnevring. Og det er KLART det er individuellt hvorvidt det gjør vondt eller ikke å bryte gjennom denne, eller hvorvidt innsnevringen faktisk er der nå man skal pule første gang. Det holder jo at man har lekt seg med å stikke ting inn der på forhånd, så er det "åpnet".

Endret av Rimmern

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...