Gjest Lyh Skrevet 10. september 2009 #1 Skrevet 10. september 2009 (endret) Som overskriften sier, hva pleier dere å ha på racletten ? Endret 10. september 2009 av Lyh
mat på bordet Skrevet 10. september 2009 #2 Skrevet 10. september 2009 Klassisk raclettte er smeltet ost servert med kokte poteter og et tilbehør bestående av syltede agurker (cornichons) og sølvløk.....og hvitvin....
Eeyore Skrevet 10. september 2009 #3 Skrevet 10. september 2009 (endret) Synes det er veldig kjekt, for jeg bruker det jeg har av restekjøtt i fryseren Bruker grønnsaker som tomat, squash, gulrot, minimais og annet som er godt varmt og gratinert. Fløtestuede poteter er også veldig greit til, da det lett kan varmes i skuffene For ikke å glemme at jeg gjerne kjøper et sånn sausesett som er beregnet til fondue. Nam-nam! Endret 10. september 2009 av Eeyore
Gjest Gjest Skrevet 10. september 2009 #4 Skrevet 10. september 2009 Rister loff oppå. Steker kjøttdeig med krydder og hvitløk, steker bacon og sjampignon sammen, gjerne med urter. Godt med sylteløk og cornichons til. Bruker alt jeg synes smaker godt med ost :-)
KinderMaxi Skrevet 11. september 2009 #5 Skrevet 11. september 2009 Familien min steker sopp, tomat, div. pølser, biffstrimler og bacon på toppen. I skuffene under smelter vi cheddarost. Dette er virkelig snaddermat, og man spiser lenge etter at man har blitt mett.
MissStiles Skrevet 11. september 2009 #6 Skrevet 11. september 2009 Bruker det når jeg skal ha flere over på middag. Man kan steke sin egen mat. Alt av kjøtt og kylling. grønnsaker går også bra. Også pleier jeg å servere bakt potet og saus ved siden av.
Eliine Skrevet 6. juli 2010 #7 Skrevet 6. juli 2010 Vi steker små biter av saftig marinert indrefilet av svin på toppen og i de minipannene har vi paprika, løk, cherrytomater med ridderost over. Serverer nydelige stekte poteter, rødvinssaus og dampet brokkoli ved siden av :-) NAM
Zzyzx Skrevet 6. juli 2010 #8 Skrevet 6. juli 2010 Klassisk raclettte er smeltet ost servert med kokte poteter og et tilbehør bestående av syltede agurker (cornichons) og sølvløk.....og hvitvin.... Det er sånn vi gjør det.
Snart Frue Skrevet 6. juli 2010 #9 Skrevet 6. juli 2010 Jeg fikk servert raclette for første gang i mitt liv for omtrent ett år siden. Jeg synes det bare var skikkelig kvalm å helle smeltet ost på alt mulig rart.. Jeg er ikke sær i matveien heller.. Men jeg skjønner at mange synes dette er kosemat selv om ejg måtte være høflig og tvinge i meg maten den kvelden. Smak o behag!
Gjest AnonymBruker Skrevet 6. juli 2010 #10 Skrevet 6. juli 2010 Sist jeg spiste det stekte vi elgkjøtt oppå, og i de små spadene hadde vi forskjellig wokede grønnsaker med mozarella?, tror jeg, oppå. Utrolig godt Jeg liker ikke ost, men til denne retten var ga det en utrolig god smak!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå