Gå til innhold

Hjelp!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Overskriften sier vel sitt..jeg trodde jeg hadde god tid da jeg begynte å bake, men den gang ei. Brødene er ferdige å heve kl 12, og jeg har en plass å være kvart over 12, så jeg rekker ikke å vente på at de skal steke. Kan jeg sette de forhevede brødene i kjøleskap til jeg kommer igjen? Blir et par timer ca.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke i kjøleskap i alle fall, da ødelegger du vel gjæret? Jeg ville latt dem stå ute - legg plast over så de ikke blir tørre.

Skrevet

Jeg ville slått sammen deigen igjen og satt den i kjøleskapet, eltet på nytt når jeg kom hjem, og forma nye brød som jeg så lot heve før jeg stekte dem på vanlig vis. Men jeg svarer jo for seint for deg - hvordan gikk det?

Skrevet

kl. er nesten 3 så jeg antar at du har funnet en løsning på ditt brød dilemma. Men, jeg hadde også satt deigen i kjøleskapet. Slå ned deigen først, dekk det til og sett det i kjølen. Ta det ut når du er hjemme igjen og har tid til å bake, og slå ned deigen en gang til. La de heve igjen (og samtidig komme tilbake til romtemperatur) før du setter de i ovnen for baking....

Skrevet

Hei!

Jeg gjorde som første innlegg anbefalte i går, og lot det stå ute til jeg kom tilbake..iom at jeg ikke har baket den type brød før vet jeg ikke helt hvordan resultatet skulle bli, men synes de ble ganske flate og kompakte. Men smaken ble god :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...