Gå til innhold

Min siste måned som frøken


gulrotkake

Anbefalte innlegg

Ja, da er det bare 1 måned igjen til meg og min kjæres store dag. Det meste er på plass, men en hel haug med små og litt større ting gjenstår, så da kan det være greit med en dagbok til å få litt oversikt over tanker, planer og gjøremål.

I løpet av de neste ukene skal jeg/vi:

* Bestille mat og drikke

* Lage kirkeprogram, bordkort og menyer

* Bestille sko til brud

* Velge musikk til vielsen

* Lage bordplan

* Gå til hudpleie (bruden)

* Prøvetime hos frisør

* Organisere transport av brudepar og gjester

* Trene, spise sunt og generelt gjøre vårt beste for å være i topp form på selve dagen

* Puste dypt inn, finne indre ro og til enhver tid tenke positive tanker :regn: (trur eg)

* Osv. osv.

Gleder meg til å bli gift med Mannen i mitt liv, og feire det hele med en skikkelig høstfest for familie og venner!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så gøy:) Høstbryllup er flott! Hvordan skal festen foregå, hvor mange gjester og hvor i landet befinner dere dere? Nyt tiden nå, jeg gleder meg til vi er så nær bryllupet vårt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy:) Høstbryllup er flott! Hvordan skal festen foregå, hvor mange gjester og hvor i landet befinner dere dere? Nyt tiden nå, jeg gleder meg til vi er så nær bryllupet vårt:)

Ja, satser på en flott dag med knallblå himmel og skarpe høstfarger! :) Vi holder til på Vestlandet og skal ha tradisjonelt bryllup med kirkevielse og fest for 48 gjester i et flott 1800-tallslokale.

Nå er skoene bestilt - type Jessica med rund tupp og ankelrem. Får håpe de passer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Nå er skoene bestilt - type Jessica med rund tupp og ankelrem. Får håpe de passer!

Jessica-skoene var nydelige, de, men satt dessverre ikke så godt på min fot, så da må de returneres.

MEN - i dag fant jeg noen flotte sko på salg til kr 299, så da er skoene endelig i boks! Fikk ikke rund tupp slik jeg ville, men ellers er de veldig fine og behagelige. Kan ikke være så altfor kresen sånn i siste liten. :gjeiper:

Våknet i natt og kom på at jeg egentlig ikke har fått bekreftet at vi har lov til å gifte oss. Ringte til Folkeregisteret i dag og ble beroliget. Greit nok at de sender attesten direkte til kirken - det har jeg jo selv krysset av for - men det hadde ikke skadet om de hadde sendt en liten notis til de gifteklare også.

Da gjenstår det å snakke med blomsterleverandørene, regne ut hvor mye alkohol vi skal kjøpe, lage bordkort, menyer og kirkeprogram, lage bordplan, skrive tale osv., osv. Er litt lei av all detaljfokuseringen nå, og gleder meg stort til dagen endelig kommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke: Høstbryllup er vakkert! Høsten har så mange flotte farger. Og her var det jammen ikke lenge igjen heller ;)

Jada, det blir flott med høstbryllup! Håper bare været spiller på lag med oss - ihvertfall idet vi kommer ut av kirken. Drømmer også om fotografering utendørs, men det får vi se på...

Nå er det bare 11 dager igjen, og det meste er på plass. Skal bestille drikke i dag. Brudevalsen har sittet lenge, men må nok ta noen runder til - denne gang med skoene på. Og så var det talen til brudgommen, som er langt fra ferdig. En bildemontasje har vi lyst å lage også - får håpe vi får det til. Programmer, menyer og bordkort tar brudgommen seg av, så det er veldig greit. Ellers blir det å fordele noen praktiske oppgaver og avklare litt forskjellig med selskapslokalet. Og prøvetime hos frisøren. Ganske overkommelig, altså. :)

Gleder meg!!!

Endret av gulrotkake
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ok, da har jeg fått sjekket at skoene virkelig passer til kjolen. Og smykkene - blir flere tynne perlekjeder tvunnet sammen til ett kjede, og enkle perler i ørene. Fant også et sjal til å ha over skuldrene når jeg er utendørs. Så da er antrekket i boks - må bare finne ut om jeg skal ha strømpebukse eller stay-ups. Er vel mest komfortabel med det første, men strømpedamen mente at det ville bli for varmt. Hm...foreløpig tegner det til å bli kraftig regn og 9 grader på dagen vår. Men inne er det jo varmt nok. Får tenke litt på det...

Nå i kveld står prøvetime hos frisøren for tur. Ser for meg at jeg skal ha håret litt opp og litt ned, og så blir det litt blomster i oppsettet. Skal ikke ha slør. Sminke må jeg også prøve i dag. Er ikke noe flink med slikt, så blir spennende å se hva de klarer å få til. Forhåpentligvis kan de trylle. :sminkedokke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En uke igjen. Hvordan ligger du an? :) Og hvordan skal du ha håret?

Ja, skummelt hvor det nærmer seg nå. Ligger ganske bra an, tror jeg, selv om jeg ikke er ferdig med noe særlig av det jeg skrev i de foregående innleggene. Jobber bra under press, heldigvis. :gjeiper:

Men prøvetimen hos frisøren er unnagjort, og det bringer meg til ditt andre spørsmål. Blir nok bølger/krøller nedover ryggen, og enkelte lokker satt opp med blomster. Den store x-faktoren er luggen min. Frisøren viste meg ulike varianter med bølger og krølling til siden, men i ettertid har jeg fått mer og mer lyst til å ha den rett og tung, slik jeg pleier å ha den. Men nå lurer jeg litt på om det passer med tung lugg sammen med bølger og blomster. Har veldig lite peiling på hår, men ser kanskje for meg noe slikt:

http://www.eleganthairstyles.com/wedding/78.html

...men med litt færre og mykere krøller/bølger, noe à la dette:

http://hairstyleschat.com/bridesmaid-hairstyles.html

Kanskje, vet ikke. Veldig spent på hvordan jeg vil se ut til slutt, men tror det vil bli fint!

Og nå begynner sommerfuglene å flakse...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig fint med halvoppsatt hår. Blir litt mer avslappet, samtidig som du ser nydelig ut :) Lykke til på lørdag :) Og fortell alt om den fantastiske dagen din etterpå :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig fint med halvoppsatt hår. Blir litt mer avslappet, samtidig som du ser nydelig ut :) Lykke til på lørdag :) Og fortell alt om den fantastiske dagen din etterpå :ler:

Takk for det! :) Da er siste prøving av kjolen vel overstått. Kjempefornøyd! Skoene og smykkene fungerte bra, NutriBronze-kremen likeså.

Veldig glad for at værmeldingen har snudd fra "Kraftig regn og laber bris", til "Delvis skyet og flau vind". Muligheter for litt sol til og med. Krysser fingrene!!

Ellers er tingene under kontroll, bare noen få ting igjen å fikse. Hurra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...