Gå til innhold

Hvor lenge varer en barnebursdag?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Mor_*
Skrevet

Kort spm: Hvor lang er vanligvis en barnebursdag?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da jenten var mindre pleide bursdagene her å vare i 2- 2,5 timer. Men da var det full rulle hele tiden og tett program.Når man har femten barn i leiligheten gjelder det å ha kontrollert aktivitet......

Pleider ( og pleide) å kjøre to bordsettinger; først litt mat;pizza, pølse etc, så noen leker før kake og snop, så nye leker fra til bursdagen var ferdig.

Nå er jentene store, men vil fortsatt feire bursdag hjemme. Men nå lager de oppleget selv; ser film, drar på kino, svømmehall el, har pysjfest med overnatting,teltfest i hagen osv så nå varer bursdagene adskillig lengre, men mine oppgaver har begrenset seg til mere ren servering framfor aktivitør..... :danse:

Skrevet

2 timer er akkurat passe! ikke ta det lengre, da blir det bare stress. På 2 timer rekker de å åpne gaver, spise og leke. Gi dem godteposen (om dere skal ha det) helt til slutt (helst når de skal gå)...

Skrevet

... eller legg på en halvtime og få inn en rolig aktivitet (høytlesning, dokketeater, tegnefilm) mens de spiser opp godteriet sitt. Barna synes det er kjempekoselig! Ikke alle foreldre som digger å få barnet hjem med full godtepose.

Skrevet

Her var bursdagene til barna 4-6 timer (barneselskapet)

Det var mat (pølser, pizza o.l) og kaker, men to bordsettinger.

De hadde ikke så mye fastlagde aktiviteter, vi tok det litt på sparket.

Noen lekte med leker, noen så på film, noen spilte tv-spill, noen var med meg osv.

Jeg syns 2 timer blir veldig kort, da blir det nesten bare å bytte gaver, spise og si hade.

Nå er det noen år siden siste barnebursdag, her sluttet de med den "typiske" barnebursdagen når de var ca 12 år.

Skrevet
Her var bursdagene til barna 4-6 timer (barneselskapet)

(...)

Jeg syns 2 timer blir veldig kort, da blir det nesten bare å bytte gaver, spise og si hade.

(...)

Egentlig er jeg litt enig, men hvordan gjorde dere det i praksis? Selskap i nærmeste helg? For når foreldrene henter i barnehagen rundt 16.00 (i beste fall), og så skal følge til selskapet, er det vanskelig å komme i gang før 17.00. Og i barnehagealder og langt oppover i småskolen er jo 19.00 et vanlig tidspunkt å begynne å få på pysj ... Å flytte bursdagsselskapet til nærmeste helg er jo greit nok, men er det ikke mange som er bortreist da? Sende ut innbydelse tidlig, kanskje. *Grubler*

Skrevet
Egentlig er jeg litt enig, men hvordan gjorde dere det i praksis? Selskap i nærmeste helg? For når foreldrene henter i barnehagen rundt 16.00 (i beste fall), og så skal følge til selskapet, er det vanskelig å komme i gang før 17.00. Og i barnehagealder og langt oppover i småskolen er jo 19.00 et vanlig tidspunkt å begynne å få på pysj ... Å flytte bursdagsselskapet til nærmeste helg er jo greit nok, men er det ikke mange som er bortreist da? Sende ut innbydelse tidlig, kanskje. *Grubler*

Om det ikke er på en fridag, så brukte vi en lørdag.

Vi sende som oftest ut innbydelse ca en uke før.

Klart det kan være slitsomt å bruke en hel fridag på slike selskap, men det er morsomt for ungene. Og de får mer ro på seg når ikke alt skal gjennomførest på veldig kort tid.

Skrevet

Hei. Her har vi ikke barnselskap før barna starter i 1 kasse. Da kommer barna rett etter skolen og blir i 2 til 2,5 timer. Mat får di, men aktiviteter får di finne på selv.

Ingen gotteposer. Gotteri i skål på bordet, spis hva du vil Det kan jo ikke være meningen at man skal slite seg ut og ikke ønske å ha selskap neste år fordi det var så forferdelig. :goodbye: Lykke til

Skrevet
Om det ikke er på en fridag, så brukte vi en lørdag.

Vi sende som oftest ut innbydelse ca en uke før.

Klart det kan være slitsomt å bruke en hel fridag på slike selskap, men det er morsomt for ungene. Og de får mer ro på seg når ikke alt skal gjennomførest på veldig kort tid.

Men da går jo fort 12-15 helger i året med til bursdagsselskaper da? Og det er hvis man bare har ett barn ... Jeg har tre, og den eldste har så vidt begynt å bli bedt i barnebursdager. *Ser for meg ei framtid hvor vi har en barnebursdag hver lørdag hele året.*

Skrevet

jeg husker at fra barnehagen til 2 klasse varte bursdagen min i ca 2 timer. Først åpnet vi gavene med flasketuten peker på, så spiste vi mat og kake. Så lekte vi ute i hagen eller med tingene jeg fikk. Så hadde vi sånn å "fiske" godteriposen. Det var gøy :jepp: Jeg husker at det føltes ut som mye lengre tid enn to timer da jeg var på den alderen, så nok med tid hadde vi.

Så i 3 klasse var det ca 2.5 timer og 4 klasse 3 timer. Og 3 timer hadde jeg opp til 6 klasse. For i 7 hadde jeg overnattingsbursdag. Men nå på ungdomsskolen er det normalt med 4-5 timer siden vi pleier å se på film hjemme med quizer og andre gøyale ting eller dra på kino og peppes etterpå osv.

Skrevet

Vi har brukt 3 timer i alle år, det er nok vanlig her. Men jeg syns nok det kan bli littegrann lenge, for meg holder det fint med to timer. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...