Gå til innhold

HIV-positiv.

Fremhevede innlegg

Skrevet

jeg leste på et graviditetsforum at flere av damene der hadde testet seg for HIV mens de gikk gravide.

noen av dem hadde fått utslaget hiv-positive, derfor måtte prøvene dems til dyrking.

etter dyrking kom det frem at de hadde ikke HIV, allikevel.

hun ene hadde en snue mens hun testet seg, og dette var visst ganske vanlig. å være hiv-positive men så gikk prøvene til dyrking, så var de ikke dette allikevel.

flere her som har opplevd dette?

gruer meg til jeg skal ta hiv-test og gud forby hvis jeg har en snue, da er jeg HIVpositiv i to uker. jeg hadde ikke taklet og ventet på et slikt svar.

hun ene var livredd og måtte vente i noe uker før hun fikk svaret at dyrkingen kom ut negativ.

jeg visste ikke at dette gikk an jeg. trodde det var enten/eller... ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Standard HIV-testen måler ikke HIV-virus, men antistoffer mot HIV-virus.

Det finnes grove tester, og veldig spesifikke tester. Prisforskjellen er stor.

Det som gjøres er at det analyseres med billigtest, hvor en del flere får positivt utslag fordi antistoff mot andre virus kan være like som dem man får ved HIV.

Hvis man får positiv test, går man videre til de dyre testene for å sjekke ut dem som bare hadde lignende antistoffer, og ikke virkelig HIV.

Hvis det er nødvendig å ta kontrollprøver for å sjekke ut et svar, må personen vite at testen ga et utslag, men de fleste blir "friskmeldt" uten å måtte skremmes med at den første testen var litt overfølsom.

Skrevet

jaha. da henger jeg mer med.

jeg trodde nå at alle hadde HIV i noen dager hvis de var forkjølet eller noe sånt. :fnise:

For da skjønte jeg egentlig ikke hva som var farlig med HIv heller?

Stakkars damer da. Syns de kunne opplyse om slikt. Hun ene var jo i sjokk.

Hadde jeg blitt også...

Gjest Gjest_Lilje_*
Skrevet

stemmer det at en av de første tingene man kan oppdage hiv på, er på tannkjøttet?

Gjest symptomene er
Skrevet
stemmer det at en av de første tingene man kan oppdage hiv på, er på tannkjøttet?

Nei. Man kan merke det på at man ofte har hovne lymfekjertler (typisk tegn). Hvis man har hatt kjønnsykdommer som klamydia eller har herpes.

og/eller mye høysnuer og forkjølelser. typiske tegn alle sammen. eksem er og et sterkt tegn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...