Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_SOL_*
Skrevet

Jeg har ikke råd til å gå til frisøren,og vurderer og farge selv hjemme.

Har noen gode tips i den forbindelse?

Vil ha mørk brun uten rødskjær.. anbefaling på merke og farge mottas med takk:0))

Skrevet

Jeg bruker Garnier Nutrisse sin Cappucino (De grønne pakkene). Tror det er nr. 4.3. Jeg er utrolig fornøyd med den, gir en veldig fin farge og glans på mitt hår (er mørk blond).

Tipset mitt er å ta seg god tid. Finne frem alt du trenger før du starter. Ikke farg håret rett før du skal noe - det er alt for lett å bli stresset av det ;)

Skrevet

Beste rådet mitt er å kjøpe semipermanent farge, om det er første gang du går for å bli mørk (eller uansett, for å bleke håret ned fra mørkt igjen er noe dritt... Trust me, jeg har gjort det et par ganger).

Jeg har prøvd de fleste merkene som finnes og har egentlig ikke opplevd noe negativt med noen. Men beste semipermanente er vel Poly Country Colors i min mening (mener å huske at de er semipermanente hvertfall?).

Bare husk at fargen blir alltid 1-2 hakk mørkere enn pakningen tilsier, så kjøp en eller to nyanser lysere enn du vil ha.

Skrevet

Du må også tenke litt på hvilken farge du har i håret nå.

Jeg hadde blondt hår og skulle farge det mørkt, men jeg valgte da en uten rødskjær og det ble grønt. Så noen ganger lønner det seg å ha litt rødskjær i det :-)

Skrevet

Heihei! :goodbye:

Jeg farger håret selv, og har alltid gjort det.

Har også hatt noen feilsteg her og der når jeg har drevet med dette (mest i mine tidlige tennår da jeg ikke leste pakken, bare tok den som så fin ut :fnise:), men det jeg vil anbefale deg er:

- Snakk med damene bak kassen. Ofte har de veldig peiling hos Cubus hvis det er en egen farge og sminkeavdeling, eller så pleier jeg å spørre på Vita. Spesielt Vita har jeg veldig god erfaring med. De har fått kurs i farger osv, så de skal vite hva de snakker om :) Jeg spør alltid på dagtid, slik at det er folk som jobber med det daglig som gir deg tips, og ikke bare ekstravakter som kanskje ikke har like god peiling.

- Vær nøye med å følge det som står på pakken! Det står der for en grunn:) Står det at du ikke kan bruke den fargen på ditt hår eller at fargen kan bli noe anderledes på ditt hår, så hadde jeg funnet en annen farge.

- Første gang du farger håret så husk å ta en allergitest først!! (står på pakken, men du skal ta litt av fargemiddelet bak øret noen timer før du setter i gang med fargingen.) Dette er viktig, viktig og atter viktig. Ikke stilig når håret detter av og huden flasser. Huff.

- Kjøp nok farge. Ihvertfall første gangen er det viktig at du virkelig kliner det inn, så er bedre med en pakke for mye eller en pakke for lite :) Etterhvert når du bare skal friske opp fargen og ta etterveksten er det ikke sååå viktig at du kjøper mye til hele håret, og det holder som regel med en pakke - da skal du jo bare dekke det som har vokst ut.. :)

- Ha tid til å løpe til frisøren etter aller første gangen dersom det går helt galt. (gjør nok ikke det, men dersom det plutselig er grønt så er det greit å ikke skulle i et superviktig møte eller på date dagen etter. Bedre å være litt føre var! ;) )

Mørke farger er også de absolutt beste å farge med, og resultatet er mye enklere å få helt tipp topp. Lyst er litt mer vanskelig siden du da skal fjerne og ikke legge til pigmenter.. :)

- Ha det moro! :D Tenk - det er bare hår. Om fargen ikke er helt slik som du ønsker så kan du farge det på nytt :) :)

Lykke til :jepp:

Skrevet

Jeg bruker forresten Garnier Nutrisse Cream nr 4.3 - cappuccino gyldenbrun/guldbrun. Jeg er heller ikke så glad i rødskjær i håret, og etter å ha prøvd ganske mange merker så er denne veldig bra for meg :) Har mørkeblondt hår. Resultatet mitt er helt slik som det står på pakken, og er mørkebrunt/sjokoladebrunt :) Anbefaler denne :)

Gjest Emmanuelle
Skrevet

Nutrisse funker ikke på meg i det hele tatt. Håret får ujevn farge, skjolder og fargen sitter ikke i det hele tatt.

Jeg har god erfaring med Viva (fra Wella), får kjempemykt og glansfullt hår, og fargen varer leeeenge. Men bruk en nyanse lysere enn du tror du vil ha, blir omtrent alltid mørkere enn det som står.

Støtter forøvring tipset om å dra innom Vita på dagtid!

Skrevet

kjøp en farge kam! utrolig bra for å få fargen helt inntil røttene. Ellers er det et hav av farger og merker der ute. semipermanent er et godt tips første gang du farger, og husk at ting ofte blir mørkere enn prøvene ser ut, særlig om du har behandlet håret ditt før, eller har tørt hår.

Gjest Gjest SOL
Skrevet

Takk for alle gode svar.

Jeg har farget håret mange ganger før,men aldri selv bare hos frisør.

Har brunt hår fra før og vil bare friske opp fargen,og dekke noen få grå hår som desberre har dukket opp bak ørene.

Kan håret seriøst dette av når en farger det når pakningsvedlegget blir fulgt..? Gulp!!!

• 1 måned senere...
Skrevet

Hei alle sammen!

Jeg har bestemt meg for å farge håret mitt hjemme. Forrige ganger jeg gjorde det, ble håret mitt veldig tørt. :sukk: Har dere noen tips om hvordan jeg kan farge håret selv og beholde mitt myke hår samtidig? :)

Skrevet

ikke bruk farge med ammoniakk. gå til frisørsalongen å kjøp med en semipermanent, den frisker opp fargen og pleier håret. den vaskes ut etterhvert, men da kjøper du bare ny å frisker opp med. koster like mye som i butikken, men er bedre.

Gjest Raptuza
Skrevet

www.beautybazar.co.uk. Farge til håret utan skadelege stoff!

• 2 uker senere...
Gjest Gjest_Anna_*
Skrevet

Så bra tråd her! Kunne noen hjelpe meg ? Jeg har lysebrunt hår og må snart farge. Fargen jeg vil ha er en sjokoladebrun farge som ikke er altfor mørk (gjerne fra lysebrun til mellombrun). Jeg vurderer å prøve Garnier Nutrisse 5.3 Macadamia eller capuccino 4.3. Jeg har aldri brukt Garnier Nutrisse før og lurer på hva dere som har prøvd denne ville anbefale og om Garnier Nutrisse er generelt en bra farge eller? Jeg liker best 4.3 men vanligvis blir fargene mørkere enn på pakkningen, og det er jeg litt redd for. Hva anbefaler dere?

Takker på forhånd

Skrevet

Casting creme gloss liker jeg da. Semi permanent. Jeg bruker mørk blond, nr 600, men på mitt hår blir det mer lys/mellom brun. Om man vil ha mørkere er 500 en veldig fin farge også.

Uten ammoniakk :)

Annonse
Skrevet

Hei igjen!

Jeg har ombestemt meg og vil stripe håret selv.

Kan man stripe håret med semi-permanent hårfarge? Hvor lenge varer vanligvis semi-permanent farge? Er det noen som vet hvor mye den koster og hvilker merke er bedre?

uffda! så mange spørsmål jeg har! :fnise:

Skrevet

Hallo0o0o0o0o!

Hvor er dere, venninner?!!!

Hjelp! :lete:

Hei igjen!

Kan man stripe håret med semi-permanent hårfarge? Hvor lenge varer vanligvis semi-permanent farge? Er det noen som vet hvor mye den koster og hvilker merke er bedre?

Skrevet
Hallo0o0o0o0o!

Hvor er dere, venninner?!!!

Hjelp! :lete:

Hei igjen!

Striping er vel det samme som bleking. Poly Blonde er et ganske kjent merke vil jeg tro. :)

Skrevet
Nutrisse funker ikke på meg i det hele tatt. Håret får ujevn farge, skjolder og fargen sitter ikke i det hele tatt.

Jeg har god erfaring med Viva (fra Wella), får kjempemykt og glansfullt hår, og fargen varer leeeenge. Men bruk en nyanse lysere enn du tror du vil ha, blir omtrent alltid mørkere enn det som står.

Støtter forøvring tipset om å dra innom Vita på dagtid!

Jeg jobbet på vita, og hadde mer peiling på hårfarger enn de som jobbet på dagtid til tider. Men mange flinke som jobber på dagtid også:)

Skrevet
Jeg jobbet på vita, og hadde mer peiling på hårfarger enn de som jobbet på dagtid til tider. Men mange flinke som jobber på dagtid også:)

Hva mener du? Jobbet ikke du på dagtid da?

Forøvrig er dette mitt tips:

Etter utallige "å nei, hva har jeg gjort!!!" tråder angående hjemmefarging, foreslår jeg ganske enkelt et sparetilltak og en tur til en frisørlærling.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...