ringblomst Skrevet 9. september 2009 #1 Skrevet 9. september 2009 Har fått en masse hageepler, men annet enn mors eplekake, så vet jeg ikke hva jeg skal lage. Noen som har noen oppskrifter?
Gjest SmallTalk Skrevet 9. september 2009 #2 Skrevet 9. september 2009 -Eplemos -Eplegrøt -Bakte epler med kanel, sukker og vaniljesaus
ringblomst Skrevet 10. september 2009 Forfatter #3 Skrevet 10. september 2009 Takk for svar, bakte epler er lenge siden jeg har spist, da prøver jeg det .
Gjest Gjest Skrevet 10. september 2009 #4 Skrevet 10. september 2009 eplemos,og så lager du tilslørte bondepiker
pulverheksa Skrevet 11. september 2009 #5 Skrevet 11. september 2009 Du kan og tørke dem, tørket eple er som eple gange ti. Jeg har en sopp og urtetørke, men stekeovnen går fint. Skær eplene i tynne skiver og stek på lav (60) temperatur i stekovnen natta over med en skje i døra så dampen slipper ut.
Gjest Gjest Skrevet 12. september 2009 #6 Skrevet 12. september 2009 Eller du kan levere eplene til en lokal saftpresse og få deilig eplemost, gele med mer tilbake
ringblomst Skrevet 16. september 2009 Forfatter #7 Skrevet 16. september 2009 Takk for alle svar, ble deilige bakte epler med vaniljeiskrem. Hadde honning og mandler på, så veldig enkelt. Fikk ikke så mye epler at det ville lønne seg å levere inn til eplemost, men er så heldig at svigers pleier å gjøre det .
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå