Gå til innhold

Svulster

Fremhevede innlegg

Skrevet

SÅ ble det bestemt at jeg skulle ta vevsprøve av en svulst jeg har.. Og i den forbindelse lurer jeg på om hvordan det gjøres? smertefullt? Noen her inne som har erfaringer knyttet til det?

Hvis det ( forhåpentligvis) viser seg å kun være en fettsvulst, lurer jeg på om noen vet hvordan de fjernes? Det eneste jeg fikk høre var noe om å kutte et lite snitt i huden, enkel operasjon.. Den er såpass stor så den ble anbefalt fjernet, samtidig som den ligger på en muskel .. slik at det er ubehagelig..

Noen som kan hjelpe?:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk tatt en biopsi av en kul på halsen - den skulle undersøkes for lymfekreft. Jeg ble operert med full narkose, og de fjernet mesteparten av kulen. Ettersom jeg jo var bevisstløs og full av morfin, var det ingen smerte involvert.

Skrevet

Ja, det er det samme jeg skal undersøkes for..lymfekreft.

Men måtte du i narkose for å ta vevsprøven?? Eller var vevsprøven og fjerningen noe de gjorde under samme inngrep?

Skrevet (endret)

Ja, jeg fikk narkose for å ta biopsien.

Endret av Lilith
  • 2 uker senere...
Skrevet

Fikk rask og god hjelp, og venter nå på tidspunkt for CT-røntgen. Eller, de er enda usikker på om de vil ta CT pga alder(19år) og strålemengde.. Håper iallefall jeg får det undersøkt ordentlig.

Oppdaget nok en kul i gårkveld! Ikke like stor, men kjenner det er av samme greie.

Er det vanlig å få flere kuler?? Har noen noen formeninger om hva det kan være?

Ingen sykdomsfølelse ellers, forutenom noe svimmelhet og kvalme.

Begynner å bli litt bekymret, ja..

Gjest Mathilde_33år
Skrevet

Ikke bli bekymret! Prøv å tenke slik at nå er det i hendene på dyktige leger, du har gjort ditt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...