Gjest Gjeeesp Skrevet 9. september 2009 #1 Skrevet 9. september 2009 Enkelte ting får meg bare til å sovne. Sånn som å være på en forelesning, en konferanse eller å sitte i et møte der noen snakker og snakker og snakker... Øynene siger igjen og jeg blir sittende der og småduppe. Jeg prøver å vekke meg selv ved å drikke vann eller røre litt på kroppen (så mye det lar seg gjøre på en diskret måte), men ingenting hjelper. Jeg var student i mange år, og slet ikke særlig med dette problemet. Litt trett kunne jeg alltids være, særlig om forelesningen var kjedelig og tørr, men ikke på noen måte sammenlignbart med slik jeg har det i dag. Nå er jeg over 30 og stuptrett og klarer såvidt å holde meg våken, og det selv om jeg synes temaet som blir snakket om er kjempeinteressant og spennende. Jeg er ikke spesielt trett ellers i løpet av dagen så lenge jeg er i aktivitet. Det er det å sitte stille og lytte til andre som er vanskelig. Rene sovemedisinen. Jeg er ellers frisk, spiser variert og sunt. Er ingen helsefreak, men er gjennomsnittlig sunn tror jeg. Spiser mye grønnsaker og fisk, så jeg kan ikke tenke meg at det er mangel på vitaminer eller lignende. Noen som har opplevd noe lignende og har råd om hvordan jeg skal våkne igjen? Dette begynner å slite på i jobbsammenheng der det er møter og kurs jeg må på. Dessuten har jeg lyst til å ta videreutdanning, men er ikke sikker på om jeg tør. Jeg kommer vel til å sove gjennom studietiden.
Gjest Gjest Skrevet 9. september 2009 #2 Skrevet 9. september 2009 Vet ikke helt hvorfor det er slik, men jeg kjenner meg så godt igjen når jeg ser film eller serie på tv som er kjempespennende. Øynene blir ekstremt tunge, og jeg bare mååå legge med nedpå. Utrolig kjipt når man vil følge med, men absolutt ikke klarer. Når ting blir ensformig, så er det så lett å sovne hvis man innerst inne er litt sliten. Husker at jeg ikke hadde samme problemet i sommerferien, men nå som den er over, så har det kommet tilbake. Står opp tidlig om morgenen, jobber til 16.00-16.30 og rett på trening etter det. Antar kroppen blir sliten rett og slett. Ikke godt å si hva som hjelper, annet enn å være i aktivitet..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå