Gå til innhold

Totalvraket biler


kinkeline

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Först så vil de nok havne hos Viking, Naf etc for närmere undersökelser av politiet og forsikringsselskapet.

Når det har blitt gjort så havner de vel hos bilopphögger`n.

Endret av Marlo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enten blir de kjøpt opp av forsikringsselskapet og kondemnert (da blir den bygd opp igjen og solgt).

Eller så havner den på gjenvinningsstasjoner for biler. Der selges brukbare deler av bilen og resten blir gjenvunnet.

Ca 85% av alle bilvrak gjenvinnes. Det er derfor vi har vrakpant; For at bileiere skal levere gamle biler til gjenvinning på et godkjent biloppsamlingssted.

Det er mye metall i en bil (ca 800 kg pr bil) - dette blir gjenvunnet, men det er også mange miljøgifter og farlig avfall som biloppsamlingsstedet plikter til å fjerne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en liten utfordring da jeg må finne 4-5 vraket luksusbiler til en fotograf. Har skrevet ned noen nummer nå, og får vel begynne å ringe litt rundt. Noen som har noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville tatt kontakt med forsikringsselskap. Hvis det er biler som er vraka nylig, kan det være de kan tipse deg.

Ellers blir det jo å ringe rundt til høggere i nærheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Min bil ble vrak etter ulykke,fikk brev fra viking om at den stod der.Dem minna meg på at det kostet å ha den stående der,så prisen var kommet opp i 4000,-

Jeg trodde faktisk bilen var kjørt til vraking,iom at politiet sa den var vrak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...