kinkeline Skrevet 9. september 2009 #1 Del Skrevet 9. september 2009 Biler som blir totalvraket i kræsj og sånne ting, hvor ender de opp? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marlo Skrevet 9. september 2009 #2 Del Skrevet 9. september 2009 (endret) Först så vil de nok havne hos Viking, Naf etc for närmere undersökelser av politiet og forsikringsselskapet. Når det har blitt gjort så havner de vel hos bilopphögger`n. Endret 9. september 2009 av Marlo Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 9. september 2009 #3 Del Skrevet 9. september 2009 Enten blir de kjøpt opp av forsikringsselskapet og kondemnert (da blir den bygd opp igjen og solgt). Eller så havner den på gjenvinningsstasjoner for biler. Der selges brukbare deler av bilen og resten blir gjenvunnet. Ca 85% av alle bilvrak gjenvinnes. Det er derfor vi har vrakpant; For at bileiere skal levere gamle biler til gjenvinning på et godkjent biloppsamlingssted. Det er mye metall i en bil (ca 800 kg pr bil) - dette blir gjenvunnet, men det er også mange miljøgifter og farlig avfall som biloppsamlingsstedet plikter til å fjerne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 9. september 2009 #4 Del Skrevet 9. september 2009 Statens vegvesen undersøker alle biler hvor utfallet har blitt alvorlig skade eller dødsfall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kinkeline Skrevet 9. september 2009 Forfatter #5 Del Skrevet 9. september 2009 Har en liten utfordring da jeg må finne 4-5 vraket luksusbiler til en fotograf. Har skrevet ned noen nummer nå, og får vel begynne å ringe litt rundt. Noen som har noen tips? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 10. september 2009 #6 Del Skrevet 10. september 2009 Jeg ville tatt kontakt med forsikringsselskap. Hvis det er biler som er vraka nylig, kan det være de kan tipse deg. Ellers blir det jo å ringe rundt til høggere i nærheten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 24. september 2009 #7 Del Skrevet 24. september 2009 Min bil ble vrak etter ulykke,fikk brev fra viking om at den stod der.Dem minna meg på at det kostet å ha den stående der,så prisen var kommet opp i 4000,- Jeg trodde faktisk bilen var kjørt til vraking,iom at politiet sa den var vrak. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå