Gjest Gjest Skrevet 9. september 2009 #1 Skrevet 9. september 2009 Jeg har holdt på med hobbysalg i mange år tidligere. Regnene for det er at en kan tjene 40.000 på hobbysalg (er en del år siden så mulig summen har endret seg) Hobbysalg er salg av tjenester\ ting som ikke har med ens utannelse å gjøre. En trenger ikke være registrert\ betale skatt så lenge en holder seg under den fastsatte summen totalt (rådvarer+ arbeid) Etter de indersøkelser jeg gjorde for omlag 10 år siden. Men hvordan blir det når en er "lønnet" fra NAV og er i rehabelitering ? Kan en fremdeles holde på med hobbybasert salg ? Eller kan en få problemer med nav i og med at en da får en liten ekstra inntekt ? Jeg selger håndarbeider og regner ikke med å få store fortjenesten på dette. Regner med at det ikke vil komme over 40.000 uansett. Hadde vært kjekt med en liten ekstra inntekt samtidig som en har aktiviteten rundt det å lage tingene hadde vært hyggelig. Noen som har kjennskap til reglene rundt dette pr i dag ?
Gjest Kala_ Skrevet 9. september 2009 #2 Skrevet 9. september 2009 Kanskje du ville fått flere svar om du hadde postet dette under et annet forum i tillegg til her? :-) Forbruker og Økonomi, f.eks?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå