Gå til innhold

Migrene

Gjest Gjest_linn_*

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_linn_*
Skrevet

Mitt 1. spørsmål:

Sliter mye med migrene og har prøvd forebyggende tabletter mot migrene ( Atakand 4mg ).Måtte slutte med de da de ga meg hodepine hver eneste kveld.

Noen som har erfaring med andre type forebyggende migrenetabletter som virker uten at man får hodepine istedenfor av de?

Mitt 2. spørsmål:

Noen som har prøvd akupunktur mot migreneplager? Og hjelper det?

Hvor mange behandlinger må man igjennom?

Og blir man da kvitt migreneplagene for godt etter endt behandling?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_linn_*
Skrevet

Ingen som har prøvd akupunktur mot migrene?

Skrevet
Ingen som har prøvd akupunktur mot migrene?

Kjenner en som har prøvd uten at det hjalp men tror det er veldig individuelt. Det som vireklig hjelper er meditasjon kombinert med yoga eller qigong. Cranio sacral terapi kan også være veldig bra. Du finner egne meditasjons og yogaprogrammer mot migrene på nettet

Skrevet

Heisann

Har prøvd forebyggende piller. Jeg vet at mange har blitt bedre av det, men jeg synes ikke jeg har merket noe stor forskjell av det.

Fikk vite av en kollega innen psykiatrien at det er gjort en undersøkelse på akkurat de pillene jeg har tatt i 9 mnd ( Propranolol) , og at disse også kan dårlig korttidshukommelse og undertrykker inntrykk.

- kanskje en grunn til at jeg aldri husket noe på eksamene mine ifjor.

Jeg går en pillefri fremtid i møte. Har blitt mye flinkere til å ta meg en lur hvis jeg kjenner jeg er sliten, roe meg ned, og høre på kroppen.. Etter dette har jeg ikke hatt mer enn et par migrener, og vanligvis har jeg 3-4 anfall i måneden.

Kan jo være at det vil være annerledes for deg, det meste er individuelt! =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...