Gjest TS Skrevet 8. september 2009 #1 Skrevet 8. september 2009 Skal på full helsesjekk i morgen, regner med man må veie seg og ta høyden da.. Men veier man seg i undertøy? Vært litt slapp med barbering, og vil ikke at det skal stikke hårtuster ut om jeg må stå der i gstreng
Chica Skrevet 8. september 2009 #2 Skrevet 8. september 2009 Har alltid veid med med både sko, dongribukse og genser jeg, så vekten viser gjerne litt mer enn den gjør hjemme om morgenen før frokost, uten klær. Men kanskje noe annet når man skal på full helsesjekk? Kun blitt veid ifm sykdomsoppfølging og graviditet jeg.
Gjest basta Skrevet 8. september 2009 #3 Skrevet 8. september 2009 Du stripper ikke hos legen, du kler av deg. Stripping er noe annet, gjerne forbundet med seksuell aktivitet. Det er mulig legen ikke kunne brydd seg mindre om dine forvokste hårtuster her og der, men på deg en boxer, så er problemet løst
Gjest Gjest Skrevet 8. september 2009 #4 Skrevet 8. september 2009 Kommer sikkert helt an på legen. Men det bestemmer du selv, selv om det er enkelte leger som liker gi inntrykk av at de kan avgjøre slikt. Jeg hadde tatt på meg et par lette bukser, en t-skjorte, og veid de separat på kjøkkenvekten hjemme så kunne det bare blitt trukket fra vekten. Avkledning fremfor fremmede er ikke noe jeg gjør uten at jeg enten har gode grunner for det, eller får betaling
Gjest Gjest Skrevet 8. september 2009 #5 Skrevet 8. september 2009 Det er vanlig å ta av skotøy og evt jakke, men legen trenger ikke å vite på grammet hvor mye du veier. Det er f.eks helt vanlig at pasienter som skal opereres, blir spurt om vekten, ikke veid, før operasjonen (selv om vekt har betydning for dosering av medisinene). Legen ser om du ser undervektig, normalvektig, grenseland eller ulike grader av overvektig ut. Bare barn på helsestasjonen som må veie seg uten klær
Noli Skrevet 8. september 2009 #6 Skrevet 8. september 2009 Leger har dessuten god trening i å gjette hva klærne dine veier, og trekke fra. Men om du skal ha full helsesjekk må du vel kle av deg litt uansett, så da blir kanskje veiingen gjort samtidig.
Gjest Gjest Skrevet 9. september 2009 #7 Skrevet 9. september 2009 Jeg har ikke kledd av meg i forbindelse med det. Legen har trukket fra et halvt kilo.
ejoty Skrevet 9. september 2009 #8 Skrevet 9. september 2009 Har bare måtte ta av meg jakke og sko ved helsesjekk.
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2022 #9 Skrevet 20. januar 2022 Hei. Jeg tror at det er mulig man veier seg i undertøy, men tenker at det er mer sannsynlig at de bare ber deg ta av deg yttertøy og eventuelt genser om du har topp under. Da jeg var innlagt på sykehus med alvorlig undervekt så ble jeg veid i undertøy og etter vannlating om morgenen, men det var jo en helt annerledes situasjon. Dersom du er opptatt av å se pen ut for legen så er det bare å barbere seg, men det skal ikke ha noen betydning i forhold til undersøkelsen. Du trenger absolutt ikke å skamme deg for håret og legen tenker nok ingenting negativt over det i det hele tatt. Den eneste kommentaren jeg har fått fra lege en gang angående hår i underlivet har vært i forhold til om barbering kunne ha forårsaket en kul jeg hadde, mtp om den var et inngrodd hår. Mange ganger så er jeg uten undertøy, med hullete og flekkete klær og med full hårvekst overalt hos legen, men nå er jeg litt dårlig til å ta vare på meg selv akkurat nå pga psykisk og fysisk helse, så da blir det litt ånn. Anonymkode: 43e40...38c
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2022 #10 Skrevet 20. januar 2022 12 år etter tror jeg TS har funnet ut av det 😄 Anonymkode: f1af0...a86 5
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2022 #11 Skrevet 20. januar 2022 Noli skrev (På 8.9.2009 den 17.41): Leger har dessuten god trening i å gjette hva klærne dine veier, og trekke fra. Tull, de fleste har ikke peiling. De trekker fra en halvkilo, eller max halvannen, og det er som oftest alt for lite, spesielt når de svært gjerne vil veie en med sko og også gjerne vintertøy. Til og med veska mi, som jeg hadde over skulderen, har jeg en gang måttet diskutere om jeg fikk lov å ta av meg. Når jeg et par ganger har insistert på (les: kranglet meg til) å faktisk ta av yttertøy og sko for å veies på nytt har de bomma med flere kilo bare på de to tingene. Anonymkode: 1b305...3d1
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2022 #12 Skrevet 20. januar 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hei. Jeg tror at det er mulig man veier seg i undertøy, men tenker at det er mer sannsynlig at de bare ber deg ta av deg yttertøy og eventuelt genser om du har topp under. Da jeg var innlagt på sykehus med alvorlig undervekt så ble jeg veid i undertøy og etter vannlating om morgenen, men det var jo en helt annerledes situasjon. Dersom du er opptatt av å se pen ut for legen så er det bare å barbere seg, men det skal ikke ha noen betydning i forhold til undersøkelsen. Du trenger absolutt ikke å skamme deg for håret og legen tenker nok ingenting negativt over det i det hele tatt. Den eneste kommentaren jeg har fått fra lege en gang angående hår i underlivet har vært i forhold til om barbering kunne ha forårsaket en kul jeg hadde, mtp om den var et inngrodd hår. Mange ganger så er jeg uten undertøy, med hullete og flekkete klær og med full hårvekst overalt hos legen, men nå er jeg litt dårlig til å ta vare på meg selv akkurat nå pga psykisk og fysisk helse, så da blir det litt ånn. Anonymkode: 43e40...38c Flott du drar opp en 12 år gammel tråd. Ts har nok satt og ventet på at du skulle dukke opp med svaret! Nå kan hun endelig gå til legen. Puh.. Anonymkode: 5135c...f03
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2022 #13 Skrevet 20. januar 2022 Legen er mest ute etter å registrere vekta for å se evt. endring neste gang vekta måles. Hvis du har på klær hver gang du går på vekta, greier legen å registrere endring i vekt ganske nøyaktig fra gang til gang. Anonymkode: bb4ce...228
Gjest kruspersilletaco Skrevet 20. januar 2022 #14 Skrevet 20. januar 2022 Har alltid veid meg fullt påkledd. Tar kanskje av sko
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå