Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ok, det er andre tråden jeg lager om denne ferien i dag men jeg er så nervøs! :fnise: har egentlig ikke råd til denne turen, men "bare må" reise.

Jeg har tenkt å bestille en uke på Kreta med avreise 17 september. Fram til da har de på værmeldingen meldt ca to dager sol, to dager regn og torden, to dager sol, og to nye dager regn og torden, og sol og skyer den 17 september. Det ser jo en smule ustabilt ut da, men dette er jo før jeg skal reise.

Hadde dere tatt det med ro og bestilt eller så dette altfor ustabilt ut?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Du tuller nå? Du har tenkt å la værmeldingen (minner om at de ofte endrer seg fra en dag til den neste) for før du eventuelt skal dra være avgjørende for om du skal dra på ferie?

Endret av Daria
Skrevet
Du tuller nå? Du har tenkt å la værmeldingen (minner om at de ofte endrer seg fra en dag til den neste) for før du eventuelt skal dra være avgjørende for om du skal dra på ferie?

Nei altså det er bare det at det er så ustabilt vær for tiden, så jeg tenkte kanskje hvis det er noe typisk høst der nede eller noe... jeg har ikke peiling, aldri vært i syden før og reagerte litt når jeg så så mange regnskyer og lyn på værmeldingen i 10 dager framover.

Skrevet

Det står for øvrig 14 grader den dagen jeg kommer ned dit. Det er jo litt lite.... og når det har regnet og tordnet i nesten en uke er jo det litt ekkelt.

Skrevet

Hvis jeg egentlig ikke hadde råd, men ville reise til et sted med sol og varme, så ville jeg ikke dratt til Kreta når været er så ustabilt nei!

Skrevet

Jeg ville valgt et annet reisemål :) Kreta er kjent for ustabil høst.

Skrevet

jeg ville også gått for et annet reisemål, om poenget er å få en uke sol og varme. de værmeldingene jeg fant, viste nå ganske gode temperaturer, men med noe regn. Høsten er nå vel på vei til søreuropa også; om du vil ha nesten garantert sol og varme, så må du vel nesten til gran canaria eller noe den duren?

Skrevet

Egypt skal visst være bankers om du er ute etter sol og bad :)

Skrevet

Sukk, jeg bestemte meg for å leve litt på kanten og bare bestille Kreta :briller:

Jeg er så skeptisk til syden i utgangspunktet og kreta er det eneste stedet jeg faktisk vil til av de stedene som var restplass-priser innenfor mitt budsjett. Det stod mellom Kreta, Kypros og Tyrkia. Det er varmere og mer stabilt i Tyrkia og Kypros men jeg får bare ikke meg selv til å betale for å reise dit :snurt:

Jeg får heller bare håpe på det beste og heller finne på noe annet enn å sole meg dersom været gjør seg vanskelig. Jeg er så pessimistisk av meg at jeg skal jammen prøve å loosen up litt nå.

Skrevet

hei, vi reiser til kreta om to dager. vi sjekket først bare yr.no og ble veldig skuffet..men sjekket så pent.no og dagbladet der de melder litt regn fredag og lørdag og så bare sol, vi har ogsp sjekket kretske værmeldinger-der meldes det så og si bare :sol: vi stoler med andre ord ikke helt på værmeldingene, hvertfall ikke yr.no, dessuten har vi planlagt alternative aktiviteter å finne på der hvis det skulle bli litt regn...

Skrevet
meg som skrev over her, som reiser på torsdagen :)

dagbladets værmelding

pent.no sin værmelding

en gresk en

vi har sett på så utrolige værmeldinger, og de har blitt endrett masse siden vi begynte å se på fredagen så alt kan ennå skje ;)

Spenningen er til å ta og føle på! :fnise:

Hvor skal dere bo hen? Jeg gleder meg, sol eller ikke! :danser:

Gjest meg igjen ;)
Skrevet
Spenningen er til å ta og føle på! :fnise:

Hvor skal dere bo hen? Jeg gleder meg, sol eller ikke! :danser:

vi skal bo i platanias :) gleder meg vilt jeg også,regn eller ikke, varmt er det jo uansett ;) og regner det litt får man kanskje sett litt av alt det andre kreta har å by på utenom sol og vann..hehe..sånn må jeg tenke for å holde hodet oppe mellom hver værmelding :Nikke:

Skrevet
vi skal bo i platanias :) gleder meg vilt jeg også,regn eller ikke, varmt er det jo uansett ;) og regner det litt får man kanskje sett litt av alt det andre kreta har å by på utenom sol og vann..hehe..sånn må jeg tenke for å holde hodet oppe mellom hver værmelding :Nikke:

Hehe! Vi skal også til platanias :)

Star Tours klimatabell sier at det er gjennomsnittlig 29 regnfrie dager i september så jeg nekter å tro at vi er så uheldige at det stort sett regner hver dag de neste 2-3 ukene :regn:

Gjest Cupcakes
Skrevet
Hehe! Vi skal også til platanias :)

Star Tours klimatabell sier at det er gjennomsnittlig 29 regnfrie dager i september så jeg nekter å tro at vi er så uheldige at det stort sett regner hver dag de neste 2-3 ukene :regn:

hihi, dit skal vi også! :) ble litt små stresset av værmeldingene jeg også, men de to siste dagene har de fleste meldt mest sol med litt unntak av regn i helgen.. men er jo bare å gjøre det beste ut av det, får jo ikke styrt været uansett og et flott land er det, så enig med gjesten at blir det regn er jo det en gyllen mulighet til å gjøre noe annet enn å ligge på stranda ;) fint skal vi få det uansett har jeg bestemt :Nikke:

Skrevet

Etter å ha ignorert en mindre heldig værmelding og fått halve turen spolert p.g.a noe helt vannvittig med regn, så ville jeg nok tenkt meg godt om ja.

Gjest Cupcakes
Skrevet

tutta :vinke:

nå melder yr.no også fint hver fra søndagen og utover ;) det er de som har meldt dårligst, så nå er så og si alle værmeldingene rundt om ganske like, dette lover godt synes jeg! :jepp:

Skrevet

Familien min er på Kreta nå og det høljer ned. I natt hadde det vært skikkelig uvær også. De har hatt 2 fine dager hittil, og håper på flere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...