Gjest Gjest Skrevet 8. september 2009 #1 Skrevet 8. september 2009 Har følt meg uggen i magen i flere uker nå. Har hatt mageknipe, mye romling, vært småkvalm og hatt mye løsere avføring enn normalt. Disse plagene har kommet og gått. Endelig har jeg bestilt meg en legetime i morgen. Og siden jeg har litt legeskrekk gruer jeg meg. Hva slags undersøkelser gjør legen med slike symptomer?
Gjest Gjest_Studine_* Skrevet 8. september 2009 #2 Skrevet 8. september 2009 Sannsynligvis spørre deg om hvor lenge du har hatt det, om hvilke andre symtomer du har hatt, om du har sett blod eller slim i avføringen, om det endrer seg med hva du spiser, om du har vært ute og reist, om andre i familien har hatt det samme, osv. Så vil legen kjenne på magen din, evt. også lytte på den (med stetoskop). Kanskje også kjenne med en finger i endetarmen, men sannsynligvis ikke (større sannsynlighet hvis du har sett blod i avføring). Muligens må du også ta HemoFec (test for blod i avføring), men mest sannsynlig kan du gjøre det hjemme og levere senere. Det kan være det vil bli tatt blodprøver for å sjekke om du har blodmangel eller tegn til infeksjon. Ingenting å grue seg til! Lykke til, håper du blir frisk snart
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå