Gjest TS Skrevet 10. september 2009 #21 Skrevet 10. september 2009 Kommer kanskje litt ann på når på dagen du skal ha bursdagen. Skal du ha den en lørdags formiddag er vel kanskje ikke mat så viktig som hvis du skal ha dem etter barnehage tid. Vi skal ha selskapet på lørdag formiddag, så det var da jeg tenkte at det kanskje ikke var behov av så mye bespisning. Skjønner absolutt at det er viktig med skikkelig mat etter en barnehagedag. Tror nok likevel at jeg legger opp til både varmmat og kaker. Siden det er flere småbarn (rundt 3 år) denne gangen vil jeg anta at det kommer noen foreldre også, så da går nok maten med. Takk for alle innspill! Nå får jeg bare planlegge hvilken meny vi skal ha (bursdagsbarnet har nok noen meninger), og så får jeg vel finne på noen leker å ha i beredskap dersom det blir litt stillstand. Har merket meg at interessen varer omtrent 3 minutter for hver ting og at alle løper etter hverandre rundt.
Gjest Yellowrose Skrevet 6. september 2016 #22 Skrevet 6. september 2016 Vi skal ha bursdagen såpass tidlig at jeg ikke kommer til å servere varm mat, jeg tenker at de skal spise middag hjemme på kvelden og da er det dumt at de går herfra stappmette. Barn spiser ikke så mye kaker som vi tror så det holder med en kake, eller en gele.
Gjest Magnifiq Skrevet 6. september 2016 #23 Skrevet 6. september 2016 8 minutter siden, Yellowrose skrev: Vi skal ha bursdagen såpass tidlig at jeg ikke kommer til å servere varm mat, jeg tenker at de skal spise middag hjemme på kvelden og da er det dumt at de går herfra stappmette. Barn spiser ikke så mye kaker som vi tror så det holder med en kake, eller en gele. Nå er dette en gammel tråd, men da bør du opplyse om at du ikke kommer til å servere mat. At barna skal spise middag hjemme etter bursdag, og derfor ikke må være stappmette var en veldig rar unnskyldning.
Gjest Yellowrose Skrevet 6. september 2016 #24 Skrevet 6. september 2016 Et øyeblikk siden, Magnifiq skrev: Nå er dette en gammel tråd, men da bør du opplyse om at du ikke kommer til å servere mat. At barna skal spise middag hjemme etter bursdag, og derfor ikke må være stappmette var en veldig rar unnskyldning. Å nei, kommenterte jeg på en gammel tråd? Jeg bryr meg ikke om hvor gammel den er, flere kommer til å søke og gå inn på tråden og lese uansett, derfor dyttet jeg den opp. Jeg har barn selv og synes ikke det var en rar ''unnskyldning'' jeg hadde ikke likt at ungen min fikk så dårlig mat som pølser og ble mett på sukker og pølser så han ikke kunne spise ordentlig middag når han kom hjem.
Gjest Magnifiq Skrevet 6. september 2016 #25 Skrevet 6. september 2016 1 minutt siden, Yellowrose skrev: Å nei, kommenterte jeg på en gammel tråd? Jeg bryr meg ikke om hvor gammel den er, flere kommer til å søke og gå inn på tråden og lese uansett, derfor dyttet jeg den opp. Jeg har barn selv og synes ikke det var en rar ''unnskyldning'' jeg hadde ikke likt at ungen min fikk så dårlig mat som pølser og ble mett på sukker og pølser så han ikke kunne spise ordentlig middag når han kom hjem. En tråd fra 2009 faktisk 😉 Så lenge man har en sunn hverdag, så spiller vel ikke den ene dagen noen rolle? Og jeg tipset deg vel egentlig bare om å informere om at du ikke vil servere mat. For sultne unger er kjedelig å ha i bursdag.
Fluffe Skrevet 6. september 2016 #26 Skrevet 6. september 2016 27 minutter siden, Yellowrose skrev: Vi skal ha bursdagen såpass tidlig at jeg ikke kommer til å servere varm mat, jeg tenker at de skal spise middag hjemme på kvelden og da er det dumt at de går herfra stappmette. Barn spiser ikke så mye kaker som vi tror så det holder med en kake, eller en gele. En kake? Syntes man ihvertfall burde ha gele itilegg til alle disse barna med melke/mel allergi.
Gjest Yellowrose Skrevet 6. september 2016 #27 Skrevet 6. september 2016 5 minutter siden, Magnifiq skrev: En tråd fra 2009 faktisk 😉 Så lenge man har en sunn hverdag, så spiller vel ikke den ene dagen noen rolle? Og jeg tipset deg vel egentlig bare om å informere om at du ikke vil servere mat. For sultne unger er kjedelig å ha i bursdag. Det var jeg klar over allerede når jeg skrev mitt første innlegg, du. Hvis målet er å servere ungene middag så burde du jo servere dem noe som fyller magen mer enn pølser og annet junkfood, det holder dem jo ikke mett lenge og da må de legge seg sultne siden du forventer at deres siste måltid for kvelden blir hos deg? Jeg trenger ikke tips, jeg har allerede funnet ut hva som funker for oss, og jeg har ikke hatt noen sultne unger så lenge jeg har hatt barne bursdager
Gjest Magnifiq Skrevet 6. september 2016 #28 Skrevet 6. september 2016 20 minutter siden, Yellowrose skrev: Det var jeg klar over allerede når jeg skrev mitt første innlegg, du. Hvis målet er å servere ungene middag så burde du jo servere dem noe som fyller magen mer enn pølser og annet junkfood, det holder dem jo ikke mett lenge og da må de legge seg sultne siden du forventer at deres siste måltid for kvelden blir hos deg? Jeg trenger ikke tips, jeg har allerede funnet ut hva som funker for oss, og jeg har ikke hatt noen sultne unger så lenge jeg har hatt barne bursdager Siste måltid blir hos meg? Det var da voldsomt til vrenging på hva som blir skrevet. Alle barn som kommer hit i bursdag er hjertelig velkommen til å spise kveldsmat eller hva det nå måtte være om de er sultne når de kommer hjem etter bursdag. Så du har ikke informert om at det ikke blir matservering, og ikke hatt sultne barn? Og heller ikke barn som spiser noe særlig med kake? Så rart. Her bruker ungene hvertfall å spise masse når jeg har selskap. Men for all del. Var bare et tips om at jeg tror de fleste foreldre regner med matservering i bursdag, så det kan være lurt å informere om at det ikke blir noe mat, slik at de passer på å gi barna sine mat før de kommer. Så slipper de å spise seg mette på kake. Og bare sånn til info; jeg har faktisk aldri servert hverken pølser eller annen junkfood i bursdag
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå