Gå til innhold

Lavt blodtrykk?

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Hei :)

akkurat vært hos legen og han sa jeg hadde blodtrykk som en skrøpelig gammel dame. hadde 105/50. Jeg har lite peiling på sånn og ble bare sendt ut på kontoret for å bli tatt blodprøver av. hva kan lavt blodtrykk komme av? jeg er 23 år og er i god form :)

setter veldig pris på svar !

Endret av vylita
Videoannonse
Annonse
Skrevet

150 er høyt, 50 er lavt. Er det mulig at han har sagt 105 eller 115 i stedet for 150?

Det er ganske vanlig med lave blodtrykk hos unge jenter. "Normalen", 120/80, er definert ut fra hva som er normalt for friske rekrutter, altså menn ;)

Skrevet

oj da, mente 105/50. hehe.. var ikke meningen :)

Skrevet

Lavt blodtrykk er i og for seg bra om det ikke kommer av andre medisinske tilstander. (Enkelte sykdommer gir lavt blodtrykk)

105/50 høres jo sinnsykt ut, jeg har 110/70 og jeg svimer rett som det er når jeg reiser meg fra senga eller bare går ned på huk for å plukke opp noe fra gulvet! Forbanna upraktisk og farlig ettersom man kan risikere å slå seg forderva om man svimer PÅ noe. Men kanskje du er liten av vekst også? (Jeg er veldig høy)

Pass på å ikke foreta brå bevegelser, puste for fort eller endre fra liggende til stående for fort. Og drikk MYE vann i løpet av dagen.

Er du frisk betyr ikke lavt blodtrykk så mye mer egentlig enn at du er ute av køen for hjerte/kar sykdommer og at du neppe dør av slag...! Ikke noe å tenke på med mindre du får problemer av noe slag.

Skrevet

Det blodtrykket ditt er vel ikke så veldig lavt, egentlig? Lavere enn gjennomsnittet, ja, men ikke veldig lavt.

Skrevet

jeg plages jo ikke av noe slag. jeg er i liten grad svimmel og jeg sluttet å røyke for litt over 2 uker siden, så vanninntaket er temmelig høyt. fikk beskjed om å bytte ut springvannet med kulsyreholdig vann som farris ol. for de har riktig innhold av salter og slikt. men har også hørt at unge kvinner med lavt blodtrykk kan være gravide. stemmer dette??

Skrevet

jeg er forresten ikke spesiellt liten av vekst. er 165 høy og ca 55 kilo :)

Skrevet

Jeg pleier å ha 70/50- 75/60. Det er lavt, men passer meg.

Skrevet

Er ikke farlig lavt akkurat. Blodtrykk kan være veldig varierende fra person til person, og så lenge du ikke opplever noen plager i forhold til blodtrykket ditt så er det vel ingenting å bekymre seg for :)

Skrevet
jeg er forresten ikke spesiellt liten av vekst. er 165 høy og ca 55 kilo :)

Jo det er du! Teskjekjerringa! :ler: Jeg er 10cm høyere og 20 kilo tyngre. Og jeg ruver ikke i terrenget.

Skrevet

Jeg har også lavt blodtrykk. Er i grunn ikke så mye å gjøre med det. Hyst skjeldent de gir ut medisin mot det. Legen min sier alltid: de med lavt blodtrykk lever lengst ;)

Skrevet

Mitt gjennomsnittlige blodtrykk er 65/43. Det er lavt. Ditt er bare lavere enn gjennomsnittet.

Skrevet

Tusen takk for svar alle sammen :) da virker det som om legen kanskje overdrev litt da, for det hørtes jo ut som det var EKSTREMT lavt på han. Men har uansett tatt blodprøver for alt så er det noe galt så finner de vel ut av det :)

• 3 år senere...
Skrevet

Jeg er jente på 26 og pleier å ha blodtrykk rundt 85-90/50-55. Ingen kjente sykdommer og er i fin form. Kan være svimmel innimellom.

Er dette blodtrykket for lavt?

Gjest Blomst83
Skrevet

Tusen takk for svar alle sammen :) da virker det som om legen kanskje overdrev litt da, for det hørtes jo ut som det var EKSTREMT lavt på han. Men har uansett tatt blodprøver for alt så er det noe galt så finner de vel ut av det :)

Legen overdrev nok litt ja. Ja det er noe lavt,men ikke ekstremt ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...