Satyr Skrevet 7. september 2009 #1 Skrevet 7. september 2009 Så, kvinner er ikke kåte på menn, ingen godt skjult hemmelighet . Slik sett er kvinnen lik kuen som står og drøvtygger mens oksen gal av kåthet pruster og peser . Link til vitenskapelig originalartikkel følger nederst http://www.side2.no/sexogsamliv/article2702224.ece Så hvorfor har da kvinner sex? Stålsett deg. Skal vi tro resultater fra undersøkelser gjengitt i boken, ser nemlig topplisten blant de spurte kvinnene ut som følger: 1. «For å minske kjedsomhet – fordi det er lettere å ha sex enn å krangle. For å ha noe å gjøre». 2. I bytte mot husarbeid. 3. «Fordi det er det er det nærmeste jeg kommer Gud». 4. «Jeg har ligget med et par fyrer fordi jeg synes synd på dem». 5. «Fordi han kjøpte en god middag til meg». 6. «Jeg har sex med kjæresten min for å forbedre mine seksuelle ferdigheter». 7. For å motvirke hodepine eller stress. http://homepage.psy.utexas.edu/homepage/Gr...0sex%202007.pdf Satyr
Gjest Blubberella Skrevet 7. september 2009 #2 Skrevet 7. september 2009 Jeg må innrømme at jeg til tider har hatt sex med kjæresten av ren kjedsomhet (vi har bare sett på hverandre og sagt "neieh, hva skal vi finne på nå?" og blitt enig om å ha sex). Sex kan jo være et morsomt tidsfordriv! Ellers har jeg sex av en eneste grunn; ren skjær lyst. Det er godt og gir mersmak...
Gjest Gjest_mmann_* Skrevet 7. september 2009 #3 Skrevet 7. september 2009 Og igjen bommet journalistene grundig... Hvis en gidder å lese pdf'en du linket til så er grunnene ganske så motsatt av hva som står i artikkelen og menn/kvinner svarer ganske så likt. Det er lyst/tiltrekning/kjærlighet osv som er grunn til å ha sex.
Wildy Skrevet 7. september 2009 #4 Skrevet 7. september 2009 JEg kan godt finne på å ha sex om jeg kjeder meg.... Sex er da virkelig et fornøyelig tidsfordriv? Mye bedre enn å kope på tv`n?
Gjest womenwomen Skrevet 7. september 2009 #5 Skrevet 7. september 2009 Så, kvinner er ikke kåte på menn, ingen godt skjult hemmelighet . Slik sett er kvinnen lik kuen som står og drøvtygger mens oksen gal av kåthet pruster og peser . Link til vitenskapelig originalartikkel følger nederst http://www.side2.no/sexogsamliv/article2702224.ece Så hvorfor har da kvinner sex? Stålsett deg. Skal vi tro resultater fra undersøkelser gjengitt i boken, ser nemlig topplisten blant de spurte kvinnene ut som følger: 1. «For å minske kjedsomhet – fordi det er lettere å ha sex enn å krangle. For å ha noe å gjøre». 2. I bytte mot husarbeid. 3. «Fordi det er det er det nærmeste jeg kommer Gud». 4. «Jeg har ligget med et par fyrer fordi jeg synes synd på dem». 5. «Fordi han kjøpte en god middag til meg». 6. «Jeg har sex med kjæresten min for å forbedre mine seksuelle ferdigheter». 7. For å motvirke hodepine eller stress. http://homepage.psy.utexas.edu/homepage/Gr...0sex%202007.pdf Satyr Nei men kjære deg " Satyr " - sluker du allt du leser og tror dette er helt realistisk ?Syns artikkelen fra klikk.no virket en smule humoristisk jeg da . Dette må i såfall være svært deprimerende og tragisk lesestoff for menn generelt - om de tror på dette og drar alle kvinner over samme kam .Må være en kjip følelse å føle seg " mindre attraktiv og uønsket av det motsatte kjønn .... Men da kan jeg trøste dere med - at virkeligheten ikke er slik for alle kvinner , heldigvis for oss - og dere menn . Ja - skal innrømme at jeg har møtt på kvinner som er lite intrisert i sex generelt - men også motsatt - kvinner som er veldig veldig intrisert i sex - og blir kalt " ludder og horer pga hyppige ONS eller mannebekjentskaper som ender med sex når de er single osv . De av oss som følger våre lyster der og da - og ikke tenker over sladdern etterpå ..kremt : ) Vi får SVI . De dydige prektige slipper unna ... Men bryr meg ikke - vet jeg er alle menns drøm likevel - til tross for at noen sikkert ville kalt meg " lett på tråden " som ungjente og singel : ) Vil og si at mange kvinner fratas på en måte litt av sin naturlig sexlyst og drifter pga hormonprevensjon - og dermed viser liten intresse for sex . Gjelder en meget stor gruppe unge kvinner .Ikke alle reagerer slik da - men er ganske vanlig bi-virkning å miste driftene når en inntar p-piller .Det har jeg også opplevd selv i veldig ung alder .Så kuttet ut p-piller til fordel for pessar og kondom .Og da ble sexdriften helt normal - ja faktisk litt for STOR igjen : ) Samt påkjenninger og endringer i hormon nivå under graviditet , amming og etter fødsel - vil vanligvis redusere lysten kraftig i disse perioder av livet .Noe som er naturlig og skjer " alle " .Også de som var selverklært nymfomane før graviditet og fødsel . Uansett - er store individuelle forskjeller på sexlyst fra kvinne til kvinne - ut ifra livssituasjon , HELSE og alder .Så skulle være mulig å finne en kvinne med bra sexlyst for de fleste menn .Selv om de er " uheldige " med enkelte damebekjentskaper . Når det er sagt - så har jeg truffet menn med mindre sexlyst enn meg selv som er kvinne .Så går den veien også .Menn er individuelle de også på det området . Selv kan jeg tenne på mange menn . Menn jeg bare har sett 1 - 2 ganger - kan jeg få sexuelle drømmer om etterpå .. selv om jeg har mann hjemme : ) he he - desverre menn . Er bare ærlig med dere : ) Så artikkelen stemmer ikke helt . Kjenner ikke meg selv igjen som kvinne i den artikkelen i hvertfall .
Gjest gjestkvinne Skrevet 7. september 2009 #6 Skrevet 7. september 2009 Så, kvinner er ikke kåte på menn, ingen godt skjult hemmelighet . Slik sett er kvinnen lik kuen som står og drøvtygger mens oksen gal av kåthet pruster og peser . Link til vitenskapelig originalartikkel følger nederst http://www.side2.no/sexogsamliv/article2702224.ece Så hvorfor har da kvinner sex? Stålsett deg. Skal vi tro resultater fra undersøkelser gjengitt i boken, ser nemlig topplisten blant de spurte kvinnene ut som følger: 1. «For å minske kjedsomhet – fordi det er lettere å ha sex enn å krangle. For å ha noe å gjøre». 2. I bytte mot husarbeid. 3. «Fordi det er det er det nærmeste jeg kommer Gud». 4. «Jeg har ligget med et par fyrer fordi jeg synes synd på dem». 5. «Fordi han kjøpte en god middag til meg». 6. «Jeg har sex med kjæresten min for å forbedre mine seksuelle ferdigheter». 7. For å motvirke hodepine eller stress. http://homepage.psy.utexas.edu/homepage/Gr...0sex%202007.pdf Satyr Satyr - har du aldri selv opplevd in real life at en kvinne har vært kåt på deg og ønsket sex med deg ? I såfall må Satyr ha hatt max uflax med alle han har møtt hittil tror jeg .
mMann Skrevet 7. september 2009 #7 Skrevet 7. september 2009 Satyr - har du aldri selv opplevd in real life at en kvinne har vært kåt på deg og ønsket sex med deg ? I såfall må Satyr ha hatt max uflax med alle han har møtt hittil tror jeg . hmmm, jeg tror nok ganske så mange damer "mister" seksualiteten sin for en periode, da spesielt under barnestadiet hvor de da gjør sex som en plikt. Om noen damer i hele tatt våger å innrømme det her er tvilsomt og det er vel endel fyrrige ungjenter her som nok vil glatt forkaste dette faktum.
Gjest Gjest_AC_* Skrevet 7. september 2009 #8 Skrevet 7. september 2009 dette er det dummeste jeg har hørt noen gang!
Gjest womenwomen Skrevet 7. september 2009 #9 Skrevet 7. september 2009 (endret) Men NB ! Sex er mye mer enn kunn samleiet .De fleste kvinner tilfredsstiller seg selv ...selv om de ikke er like hypp på samleie med mannen . Synd for dere menn , stakkars ! En undersøkelse om folks onani vaner - avslørte at kvinner tilfredsstilte seg selv hyppigere enn menn ...og det var et sjokkerende resultat liksom ? Nope ... Endret 8. september 2009 av Helen
Gjest *Mim* Skrevet 7. september 2009 #10 Skrevet 7. september 2009 hmmm, jeg tror nok ganske så mange damer "mister" seksualiteten sin for en periode, da spesielt under barnestadiet hvor de da gjør sex som en plikt. Om noen damer i hele tatt våger å innrømme det her er tvilsomt og det er vel endel fyrrige ungjenter her som nok vil glatt forkaste dette faktum. Jeg har heldigvis aldri hatt sex på barnestadiet, men jeg har hatt sex gansek mange ganger etter fødsel. Jeg er lei av at det stadfestes som en sannhet at alle får nedsatt lyst under graviditet og etter fødsel.
Satyr Skrevet 8. september 2009 Forfatter #11 Skrevet 8. september 2009 Satyr - har du aldri selv opplevd in real life at en kvinne har vært kåt på deg og ønsket sex med deg ? De gangene kvinner har oppført seg pågående seksuelt, noe i retning den mannlige normaltilstanden, har for meg vært når det er lenge siden de har fått seg noe og spesielt med litt alkohol innabords. Så jeg har opplevd det en del ganger. Imidlertid er mønsteret i samboerskap/ lengre forhold mer at jeg som mann har vært mest aktiv. Satyr
Satyr Skrevet 8. september 2009 Forfatter #12 Skrevet 8. september 2009 Og igjen bommet journalistene grundig... Hvis en gidder å lese pdf'en du linket til så er grunnene ganske så motsatt av hva som står i artikkelen og menn/kvinner svarer ganske så likt. Det er lyst/tiltrekning/kjærlighet osv som er grunn til å ha sex. Hei mmann- tenk at noen gadd å lese artikkelen. Du har rett i at det var likheter, men jeg bet meg merke i følgende fra diskusjonsdelen: "When examining endorsement frequency of reasons for having sex, however, substantial gender differences emerged such that men reported substantially higher frequencies than did women for the majority of individual items and subfactors. Men, significantly more than women, endorsed reasons centering on the physical appearance and physical desirability of a partner, such as ‘‘The person had a desirable body,’’ ‘‘The person’s physical appearance turned me on,’’ and ‘‘The person had an attractive face.’’ These findings support the evolution-based hypothesis that men tend to be more sexual aroused by visual sexual cues than are women"
Gjest cybergirl Skrevet 8. september 2009 #13 Skrevet 8. september 2009 8. for at det føles som kjærlighet (med den rette mannen vel og merke)
Ethereal Skrevet 8. september 2009 #14 Skrevet 8. september 2009 (endret) Fantastisk hvordan forskere sier at sånn er alle kvinner er slik, bare fordi et tiltalls individer av hunkjønnet svarer det ene eller det andre Endret 8. september 2009 av Ethereal
¤Linda¤ Skrevet 8. september 2009 #15 Skrevet 8. september 2009 De gangene kvinner har oppført seg pågående seksuelt, noe i retning den mannlige normaltilstanden, har for meg vært når det er lenge siden de har fått seg noe og spesielt med litt alkohol innabords. Så jeg har opplevd det en del ganger. Imidlertid er mønsteret i samboerskap/ lengre forhold mer at jeg som mann har vært mest aktiv. Satyr Da har du nok hatt veldig uflaks.... For å svare på spm ditt; fordi jeg tenner på mannen min såklart Jeg som er mest pushy av oss faktisk.. Håper du finner ei som kan gi deg et mer riktig syn på det her
*Numi* Skrevet 8. september 2009 #16 Skrevet 8. september 2009 Da har du nok hatt veldig uflaks.... For å svare på spm ditt; fordi jeg tenner på mannen min såklart Jeg som er mest pushy av oss faktisk.. Håper du finner ei som kan gi deg et mer riktig syn på det her Samme her, Linda. Her i heimen er det stortsett jeg som er mest pågående når det gjelder sex, så Satyr har nok bare møtt feil damer. Enten dét, ellers er han ekstremt pågående selv.
Satyr Skrevet 8. september 2009 Forfatter #17 Skrevet 8. september 2009 Samme her, Linda. Her i heimen er det stortsett jeg som er mest pågående når det gjelder sex, så Satyr har nok bare møtt feil damer. Enten dét, ellers er han ekstremt pågående selv. Nå må jeg nok ta en del skyld selv for vinklingen dette fikk. Poenget er egentlig ikke om damer tar initiativ eller er pågående, det er hva som motiverer til sex. Satyr
Gjest KateW Skrevet 8. september 2009 #18 Skrevet 8. september 2009 Nå må jeg nok ta en del skyld selv for vinklingen dette fikk. Poenget er egentlig ikke om damer tar initiativ eller er pågående, det er hva som motiverer til sex. Satyr Lyst og kåtskap, motiverer for meg iallefall.
*Numi* Skrevet 8. september 2009 #19 Skrevet 8. september 2009 Lyst og kåtskap, motiverer for meg iallefall. Slenger meg på denne. Intet mer, intet mindre.
Gjest gul3 Skrevet 8. september 2009 #20 Skrevet 8. september 2009 Så, kvinner er ikke kåte på menn, ingen godt skjult hemmelighet . Slik sett er kvinnen lik kuen som står og drøvtygger mens oksen gal av kåthet pruster og peser . Link til vitenskapelig originalartikkel følger nederst http://www.side2.no/sexogsamliv/article2702224.ece Så hvorfor har da kvinner sex? Stålsett deg. Skal vi tro resultater fra undersøkelser gjengitt i boken, ser nemlig topplisten blant de spurte kvinnene ut som følger: 1. «For å minske kjedsomhet – fordi det er lettere å ha sex enn å krangle. For å ha noe å gjøre». 2. I bytte mot husarbeid. 3. «Fordi det er det er det nærmeste jeg kommer Gud». 4. «Jeg har ligget med et par fyrer fordi jeg synes synd på dem». 5. «Fordi han kjøpte en god middag til meg». 6. «Jeg har sex med kjæresten min for å forbedre mine seksuelle ferdigheter». 7. For å motvirke hodepine eller stress. http://homepage.psy.utexas.edu/homepage/Gr...0sex%202007.pdf Satyr Ja, det er nettopp derfor kvinnfolk har sex. Skal ikkje se bort i fra at noen damer gjør det av de grunnene der. Men eg puler med samboeren min fordi eg er kåt og vil ha den deilige kuken hans, ikkje av noen av de grunnene overfor.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå